• LimeLime

IVF sommar/höst 2018

Pannkakstarta skrev 2018-10-07 11:12:30 följande:

Hej! Och grattis till plus och överhuvudtaget att ni fått starta med detta. Undrar-jag och min sambo fick ställa oss i kö i slutet på maj- hur länge fick ni stå i kö? Innan ni fick börja första behandlingen? På Sahlgrenska alltså.

Vår remiss skickades i slutet på mars. Sahlgrenska kunde inte hålla vårdgarantin så vi skickades vidare till Livio (väldigt glada för det då vi gjorde utredningen där) Nybesök i september. Du kan ringa till Sahlgrenska och få en uppskattad tid för när ni kommer bli kallade + sätta upp er på kortvarsellistan.
  • LimeLime
    Akira Öken skrev 2018-10-07 19:00:18 följande:

Härligt! Håller tummarna!

Tack! Hur går det för dig?
  • LimeLime
    Ontopic skrev 2018-10-09 12:46:18 följande:

Nä fy det låter så himla otäckt!! Jag vill inte göra det där plocket alltså!! Haha! Hoppas det inte blir så jag får ha det, men med min otur så förväntar man sig inget annat..

vi är i från Kalmar men får behandlingen på RMC Linköping.. Ni?

För att lugna dig lite: jag hade ett jättebra i princip smärtfritt äggplock. Gjorde ont (men hanterbart) när hon satte lokalbedövningen men det gick fort + att jag precis fått morfin då så var lite snurrig. Ingen smärta alls under själva plocket. Så det måste inte göra ont.
  • LimeLime
    Akira Öken skrev 2018-10-09 20:50:32 följande:

Åh, för mig går det inte alls just nu. Men vi planerar för en ny behandlingsomgång! :)

Okej, då hoppas jag att den blir den sista ;)
  • LimeLime
    Jooosen skrev 2018-10-15 09:28:47 följande:

Av fem (det sjätte är i mig) så har två kunnat frysas. Så jävla skönt !!

Grattis! Lite lustigt att det blev samma för oss - 1insatt & 2 till frysen :)
  • LimeLime

Någon som vet hur ett missfall i V5 ser ut? Är det en större blödning med klumpar eller kan det bara vara rosa flytningar? Har ljusrosa-Lutinus flytningar. Kan ju lika gärna bero på Lutinus men blir skitorolig..

• LimeLime
    Emsan90 skrev 2018-10-20 11:47:07 följande:

Jag är gravid i vecka 5 och har också börjat få ljusrosa flytningar. Jag tänker som såhär att det nog är en lutinusbiverkning, slemhinnan är extra känslig nu och lutinus rubbar upp det. Det är många som får små blödningar tidigt i graviditeten men som ändå ser ett litet pickande hjärta på det tidiga ultraljudet! Jag vet hur jobbigt det är nu när man plussat, man nojjar sig över allt..

Tack, ska också försöka tänka så. Jobbigt att förnuft och känsla inte alltid stämmer överens.
  • LimeLime
    Etta skrev 2018-10-20 13:20:15 följande:

Jag har haft två missfall i v 5, det är inte bara rosa flytningar utan riktiga mensliknande blödningar men mer vattniga och med små klumpar. För mig har båda varit så iaf! Så tror inte du behöver oroa dig för detta!

Tack att du delar med dig av dina erfarenheter! Känns bra att höra att det antagligen är lugnt.
  • LimeLime
    Elcca skrev 2018-10-20 18:36:29 följande:

Jag fick tidigt missfall och då började det med rosa flytning som inom några timmar blev en riktig blödning med mycket klumpar i. Har du bara lite rosa flytning är ju detta inte alls någon ovanlig biverkan från Lutinus. Men jag förstår dig, man nojar över allting! Vi håller tummarna att detta bara är jävla Lutinus som spökar för dig och du får behålla ditt plus!

Tack för dina lugnande ord! Tycker att alla som genomgår ivf och allt vad det innebär ska slippa missfall o komplikationer.
  • LimeLime
    Jooosen skrev 2018-10-21 10:00:46 följande:

Ruvardag 11, 13 dgr efter et. Brukar få mens som idag eller imorn i vanlig cykel. Känner absolut INGENTING! Men magkänslan säger att det gått åt helvete. Detta är ju bara första försöket men känner mig så deppig...

Håller tummarna för dig! De flesta känner inget så här tidigt + gott tecken att mensen lyser med sin frånvaro.
  • LimeLime

Någon som gjort stimulerad fet och som kan berätta hur det funkar? Hur ni mådde på hormonerna osv?

• LimeLime
    Inalina skrev 2019-01-24 11:04:33 följande:

Jag gjorde stimulerat FET - och åt östrogen tabletter (Estrofem 3 ggr per dag - gjorde dock min IVF i Prag). jag slutade inte med dem förrän i v 12 tror jag. nåt med att kroppen inte producerar eget östrogen eller så - minns inte. Sen fick jag även ta Progesteron 3 ggr per dag fram till v 12 typ. 

jag hade inga sido-effekter av stimulerat FET och det ledde till plus - hoppas det gör det för dig med !! 

Tack för svar, hoppingivande att du mådde bra och fick plus! Har några frågor om du orkar svara: Hur länge fick du äta östrogen innan återföring? Hur många ultraljud fick du göra innan återföring?
  • LimeLime
    Inalina skrev 2019-01-25 10:39:18 följande:

Jag tror att jag började äta det från mensen men jag kan inte hitta det där schemat jag fick nu med alla mediciner jag tog... men jag antar att det är din läkare ändå som bestämmer hur du ska göra? De tyckte det var bäst att göra stimulerat FET eftersom det var lättare att bygga upp slemhinnan och man var inte så beroende av de där ÄL-testerna eftersom Estrofemet gör att du ändå inte får ägglossning.

Jag gjorde nog 2 ultraljud innan återföringen! =) lycka till!

Tack för svar!
  • LimeLime

Jag tror att jag började äta det från mensen men jag kan inte hitta det där schemat jag fick nu med alla mediciner jag tog... men jag antar att det är din läkare ändå som bestämmer hur du ska göra? De tyckte det var bäst att göra stimulerat FET eftersom det var lättare att bygga upp slemhinnan och man var inte så beroende av de där ÄL-testerna eftersom Estrofemet gör att du ändå inte får ägglossning.

Tack för svar!
  • LimeLime

Tack för svar!
  • LimeLime
    Wishful skrev 2019-01-28 11:48:45 följande:

Jag har gjort det. Började med Progynon (östrogen) 2 mensdagen. 2 Progynon på morgonen och 2 på kvällen. Ultraljud ca 2 veckor senare. Började med lutinus (progesteron) 2 st 3 gånger om dagen två dagar efter UL. Gjorde återföring 2 dagar efter att jag hade börjat med Progynon.

Jag mådde rätt bra. Lite trött och lite huvudvärk men ingen fara. Fick fortsätta med Progynon och lutinus fram till och med det tidigare ultraljudet v. 8+6. Fick alltså lott plus när vi gjorde stimulerad FET.

Tack för svar! Blir troligtvis stimulerad fet för mig nästa gång.
  • LimeLime

[quote=79402626][quote-nick]Wishful skrev 2019-01-29 10:14:05 följande:[/quote-nick]Önskar dig lycka till! Vet du ungefär när stenmur dags att köra igång?[/quot

Tyvärr inte. Håller fortfarande på o försöker få ut mitt missfall. Har gått över 8 veckor nu men verkar finnas rester kvar så är väldigt less..

• LimeLime
    Wishful skrev 2019-01-29 22:09:36 följande:

Oj ser nu att det blev en väldigt konstig autocorrect i mitt förra inlägg där.

Men usch vad jobbigt att det har tagit sådan tid. Kan det inte göra något för att snabba på det?

Har gjort 2 cytotec kurer + skrapning men verkar finnas fosterrester kvar så blir nog en till skrapning. Så mitt mående är inte på topp direkt. Är så fruktansvärt less och arg på allting man ska behöva gå igenom.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018