• mammsen79

IVF sommar/höst 2018

nypan78 skrev 2018-12-12 16:33:31 följande:

Sådär ja, nu är även jag ruvare ????! 2 embryon tillbaka enligt önskan, fast doktorn frågade lite hur jag tänkte. Trodde inte ens det skulle bli en liten diskussion kring hur vi tänker. Av de 4 embryon som fanns var en i tid och "pulserande, pumpande" som doktorn beskrev det (vad betyder det egentligen??) och de andra tre var lite "efter" och skulle odlas vidare till imorgon för evtl. nedfrysning. Efter lite check i datorn och siffrorna sa doktorn ok. Jag är ändå 40 år nu och oddsen för en tvillinggraviditet beräknas som liten.

Hur bra det där bättre embryot var undrar jag dock, har ni också fått definitionen "pulserande" typ? Antar att det är ett fint resultat men man blir ju så osäker och nojjig när man satsar på dessa behandlingar...

Spännande, hur många celler hade de delats till?
  • mammsen79
    invidadel skrev 2018-12-12 20:32:27 följande:

Hur mår ni ruvare?? Trott att jag blivit överstimulerad till att bli rädd för MF (har testdag 19/12), har såå ont i hela ryggen/benen har knappt kunnat jobba. Heelt trött o ont i kroppen också.

Vilken ruvdag är du på? Du ska testa på min födelsedag spännande.
  • mammsen79
    invidadel skrev 2018-12-12 21:23:15 följande:

9! Har tjyvtestat men mår så konstigt.

Vad visade det sig? När kan man testa tidigast? Vilken ruvdag tror du man kan testa?
  • mammsen79
    Annanathalia skrev 2018-12-13 06:03:10 följande:

Testade idag och det är negativt, suck alltså. Vet inte ens om jag orkar bli ledsen. Det jobbigaste är att vi inte fått något till frysen någon av gångerna vilket gör att vi återigen får börja om.

Var din test dag idag?
  • mammsen79

Måste fråga om ni andra är väldigt hård nertill i magen ser ut som man är gravid så svullen.

• mammsen79
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-14 23:14:46 följande:

Inte deppa än! Du får ha testdagen som målbild! Jag känner inget speciellt ännu heller, bara något enstaka stick nån gång ibland, men så kan det ju kännas efter ägglossning också så det är ju inget konstigt. :)

Samma här känner ingenting ännu har inte ens ont längre nertill, om det fäster så är det väl inte förrens hcg produceras som man får känningar?
  • mammsen79
    nypan78 skrev 2018-12-15 11:01:18 följande:

Massor med känningar i brösten men det har jag haft sedan i slutet.på sprutperioden och är nu på ruvardag 4...

Vi ligger i fas med varandra men tröttheten försvann så sprutan höll i en vecka. Hur många dagars embroy fick du tillbaka?
  • mammsen79
    Akira Öken skrev 2018-12-16 22:02:10 följande:

Efter 16 dagars ruvning kom testdagen till slut. Jag ÄR GRAVID!

STORT GRATTIS vilken lycka o känsla det glädjer mig.
  • mammsen79
    Wonderfluff skrev 2018-12-18 09:23:01 följande:

Hej alla! Om man får jätteont i bröstvårtorna 5 dar efter ovitrelle (3 dar efter äl) och svagt streck på gravtest 11,5 dagar efter ovitrelle, kan det fortfarande va ovitrelle som spökar?

Jag tror o hoppas på att du är gravid kram >3
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018