• Jooosen

IVF sommar/höst 2018

Fröken Rabarber skrev 2018-12-10 19:34:26 följande:

Ett femdagars om allt går enligt plan. :) haha, jag hade nog testat bara för att få se ett plus, även om det är falskt. :)

Haha vet du, jag gjorde det förra ggn. Bara för att få se ett plus någonsin! Okej lycka till!! Första insättningen?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Jooosen
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-10 20:23:25 följande:

Ja, detta är vår första IVF, långt protokoll, är oförklarligt barnlösa.

Okej! Samma här, de har inte hittat någon orsak alls hos oss. Så jäkla frustrerande... lycka till imorn!!
  • Jooosen
    Akira Öken skrev 2018-12-10 22:17:37 följande:

Grattis till ruvningen! Ja, det är onekligen orimligt lång tid!

Tack!! Nu börjar dagar av ångest rent ut sagt. Jag hoppas så för dig! Som någon sa så är du så välkomnades mot alla o förtjänar verkligen det bästa
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-12-10 22:03:19 följande:

Ååh heja dig!! Vilken julklapp ni kan komma att få! Hoppas hoppas <3

Tack! Fyfan vilka ångestdagar framför nu... mär kör ni igång nästa? Januari? Kram
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-12-11 12:10:21 följande:

Förstår det! Hoppas du kan bli lite distraherad av julfix och sånt mysigt, jag tycker alltid tiden kring jul och nyår går så fort och för en gångs skull är jag glad för det, haha.

Vi var på rmc igår och gick igenom spruthantering kring menopur. Kändes så skönt att ?göra? något för första gången på två månader. Nu är det en månad kvar tills vi sätter igång igen. Längtar så himla mycket. Den här långa väntan har bara varit jobbig och stressande :(

Kommer du tjuvtesta tror du? Ditt testdatum var ju väldigt långt fram tycker jag?

Kommer ni göra långa eller korta protokollet? Ja jag fattar. Så sjukt drygt att bara vänta! Tror inte jag tjuvar... pallar inte bli besviken! Plus att sprutan ja tog igår ger positiva gravtest 10 dagar framåt från igår ...
  • Jooosen
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-11 17:57:49 följande:

Nu ni! Nu har jag blivit ruvare för första gången! Fick tillbaka en fin blastocyst, och tre blastocyster till frysen. Övriga fyra befruktade ägg behövde odlas några dagar till för att se om de skulle klara av att frysas. :)

Oj vilka drömresultat! Då ligger vi ju superlika!! När fick du testdag?
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-12-11 21:14:55 följande:

Det blir korta tror jag, dom har inte sagt något annat iallafall så det borde vara så :) nu går jag och väntar in näst sista mensen innan försöket. 5 dagar kvar. Vi försökte lite halvt denna gång, inte all in som förra.

Nej det förstår jag. Usch för att få ett falskt positivt :/ man vill ju kunna lita på resultatet så det låter ju klokt att vänta!

Okej! Hoppas så för er nu! Hoppas du ska kunna njuta under jul ändå. Tänk förra julen va man typ bombsäker på att man skulle vara gravid.. tjena.. ja hemmaförsöken känns inte direkt lockande alls längre.
  • Jooosen
    Annanathalia skrev 2018-12-13 06:03:10 följande:

Testade idag och det är negativt, suck alltså. Vet inte ens om jag orkar bli ledsen. Det jobbigaste är att vi inte fått något till frysen någon av gångerna vilket gör att vi återigen får börja om.

Urs i fy!!! Så jäkla tråkigt :( var det testdag idag? Kram
  • Jooosen
    Annanathalia skrev 2018-12-13 18:02:38 följande:

Nej men imorgon så det var ett litet tjuvtest men inte mer än 24 h. Har menskänningar nu. Så deppigt! Tack för omtanken m. Hur går det för dig?

Så tråkigt!! Vilket försök var det? Är på rd3 med blasto. Har en kass magkänsla ...
  • Jooosen
    nypan78 skrev 2018-12-13 22:55:28 följande:

Hoppas inte din magkänsla stämmer och det vänder om några dagar...inga känningar i kroppen?

Hoppas det! Nej inget. Brösten är ovanligt icke svullna. Lite pirr vid äggstockarna bara.... känner annars nada
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018