IVF sommar/höst 2018
Försöker bifoga men det är ju inte lätt att ta bild på det där haha... får ju verkligen hoppas det blir starkare!!!
Det kommer gå bra för dig idag!! :) hör av dig sen!
Försöker bifoga men det är ju inte lätt att ta bild på det där haha... får ju verkligen hoppas det blir starkare!!!
Det kommer gå bra för dig idag!! :) hör av dig sen!
Försökte precis svara i tråden men lyckades inte.
NEJ!!! För att återkomma till diskussionen ovan - jag har äntligen plussat. 7e insättningen efter 2 hemska år. Jag tränar mycket och gärna annars och passar absolut inte för att ta det lugnt, men den här gången har jag fått extremt tydliga order om att inte träna. Inte ens powerwalk. Förra gången plussade vi också men fick tidigt missfall. Då var jag korkad och tränade vidare. Trodde att det förmodligen bara var hälsosamt men man ska tänka på vilken påfrestning allt detta är för kroppen. Läser man vanliga råd står det ofta att man kan fortsätta som tidigare, men ivf är inte en vanlig graviditet.
Jag går in i vecka 7+0 idag och har ännu inte fått göra något i träningsvärk. UL nästa vecka och inte förrän då var det ok att tex simma, då kollar de nämligen äggstockar mm också.
Vi kan träna hela livet om det inte går vägen. Jag vet att det är supersvårt, men försök hitta på annat de få veckor det handlar om. Lycka till!!
Vårt första försök till icsi-behandling ser inte så lovande ut.
Idag är dag 15 i behandlingen, har tagit Gonal-f och orgalutran. Äggblåsorna har varit små, de flesta har legat kring 10 men en stor var i fredags kring 18-19 mm. I fredags fick vi höja dosen på Gonal-f. Från 150 till 200. Nu var det dags för fjärde VULet. Det visade sig att inga av de andra äggblåsorna hade växt nämnvärt, någon var kring 14-15. Men den stora äggblåsan hade blivit 30 mm.
Det pratades om att avbryta, om att kroppen inte svarat som den skulle på Gonal-f, men "ge inte upp hoppet, du kan behöva en annan medicin bara". Men det sades också att kliniken kanske skulle vilja ta den stora äggblåsan, samtidigt lät det som den kunde var övermogen.
Jag har alltså inte fått något besked från kliniken ännu, detta är bara vad läkaren på mitt sjukhus har sagt.
Känns ju otroligt tråkigt, samtidigt förstår jag att det är så individuellt och att det kan bli så här lika väl. Har någon erfarenheter utav liknande scenarion?
Ser att folk skriver att man inte ska träna... vad menas med detta, ingen träning under hela graviditeten om det skulle bli så att man lyckas få ett plus???
Det låter ju inte så himla skoj för man vill ju gärna röra på sig...
Har precis varit på vul, de fanns 5st i jämn storlek så äp blir på fredag. Känns sååå skönt är så lättad nu :)
Testade 2,5 veckor efter återföringen och har alltså vetat att jag är gravid i några veckor. Däremot tar vi inte ut något i förskott förrän vi sett att det finns något nästa vecka. Har lidit nog i så många år och är så pass luttrad vid det här laget. Men tack.
Cd10. Förmodligen sista egna försöket hemma innan första ivf. Känns så galet på något sätt!
jag håller med dig om att man är väldigt försiktigt även om man har plussat, skulle nog slappna av lite mer ordentligt efter första VUL så man vet att det faktiskt är någon som lever därinne ska du testa i helgen?
Då är även jag en ruvare nu. Ett styck ägg om 3 dagar som hade delat sig 6,5 gånger tillbakasatt. Någon som vet om det är bra/dåligt? De verkar dela sig lite olika snabbt.
Till mig sa de att jag skulle ta det lugnt i två dagar, men att jag sedan kunde leva som vanligt med träning, ridning osv.
Citerar mitt egna inlägg - Vi får tyvärr avbryta behandlingen.
Ska få prata med läkare och lägga upp ny plan på onsdag. Men kan ni hitta om något? Vad händer nu? Hur kommer min kropp må av att avbryta behandlingen. Jag känner ju av den stora äggblåsan. När kan jag vänta nästa blödning? Mycket funderingar...