IVF sommar/höst 2018
Tack, känns otroligt bra, bara att hoppas att det är en keeper. Snart klar med lutinus-kladdet i alla fall. :) det var vårt första IVF-försök. :) lycka till.
Tack, känns otroligt bra, bara att hoppas att det är en keeper. Snart klar med lutinus-kladdet i alla fall. :) det var vårt första IVF-försök. :) lycka till.
Hej alla guud vad jag längtar tills i morgon bitti o får göra gravtest, idag har jag mått bra bara trött då jag jobbat 06-14 sedan var jag på gymmet o tränade lite lätt o gick på gå band i 30 min känns underbart. Hur mår ni alla? Vilka har plussat nu?
Ringde idag och meddela, fick tid till ul 10/1, och om allt ser fint då så är jag fri från kvinnokliniken och överslussad till vanliga mödravården. :)
Håller tummarna hårt för dig imorgon!
Själv mår jag bra efter en fin jul med familj och vänner. Jag är rätt trött, får återkommande halsbränna, har värk i livmodertrakten och brösten är stora och väldigt ömma.
God morgon alla jag har nu gjort gravtest och jag är gravid är sååå glad att jag gråter av lycka vi som kämpat och tänkt att efter denna ivf tänker jag vänta minst 6 månader till eftersom det är så psykisk påfrestande. Jag är gravid 2-3 stod det. Ni som fortsätter att kämpa ge inte upp. Den ända skillnaden jag gjorde denna gång var att ändra kosten då jag fick konstaterat att jag har Ibs. Går på en foodmap diet då min kropp inte kan smälta fibrer viss fruktaner o fruktos, äter glutenfritt.
Verkligen stort grattis, blir så glad för din skull :)
Stort grattis! Vad underbart. Jag har BIM idag och mensen kom som vanligt nu på morgonen, trots diverse gravitetssymtom inkl kräkning! Drar igång ivf imorgon, och ska kolla upp ditt dietförslag. Tror nämligen det snarare är nåt spnt som strular för mig oxå, och min bror är glutenallergiker. Hur gör du med kaffe? Vill du dela med dig av dieten? Kram
Jättegrattis!! Sååå glad för er skull!!
Stort grattis! Älskar lyckotårar! Kram
Godkväll allihop! Nu är jag inne på min andra ivf. Tog första sprutan igår kväll och känner redan hur det växer i båda äggstockarna. Förhoppningsvis ett gott tecken :)
Gott nytt år till er alla i tråden!
Hej alla nu har jag äntligen fått tid för första ultra och det blir av måndagen den 14 så spännande om det är en bebis där inne.
Åh vad spännande :) en dag innan jag ska på mitt VUL. Hur långt gången kommer du att vara då?
Verkligen! Jag har ännu inte accepterat att jag är gravid, har svårt att tro på det, trots symptom. Hoppas polletten faller ner när jag förhoppningsvis ser liv inuti mig. Rädd att kroppen ska luras med mig med ofostrig graviditet. Skönt att jag har ultraljud redan nästa vecka. :)
Nej, detta är det första som ens är i närheten av graviditet för min del. Men jag har lyckats skrämma upp mig själv, samt att en vän varit med om en liknande situation nyligen. Visserligen hann hon se sitt foster på ultraljud, och sen dog det kort därefter i magen, men kroppen trodde den var gravid ändå.