Wonderfluff skrev 2018-09-23 18:21:39 följande:
Ja han är snäll och följsam. Inte lika mycket ego ;P
Skönt!
Wonderfluff skrev 2018-09-23 18:23:53 följande:
Tack för tipset. Nej, vi har inte talat om det. Vad innebär långa protokollet?
Det innebär en längre process där man börjar med en så kallad nedreglering, vilken syftar till att försätta kroppen i ett tillfälligt kemiskt klimakterie. Syftet är att bättre kunna styra processen under behandlingen. Efter cirka 14 dagar med spray eller sprutor tar man ett blodprov för att kontrollera att nedregleringen fungerat, därefter inleds hormonstimuleringen samtidigt som man fortsätter med spray/sprutor. Under en sådan behandling använder man inte orgalutran utan sprayen/sprutorna gör att äggen inte lossar. Ofta halverar man dosen spray/sprutor i samband med att stimuleringen inleds. I mitt fall ordinerade jag samma dos behandlingen ut.
Under min senaste behandling nedreglerades jag med sprutor Suprefact 2 gånger per dag och stimulerades med Menoupur. Äggen plockades ut 35 timmar efter äggmognadssprutan, vilket är några timmar kortare än vanligt. För första gången hade inget ägg lossar i förtid. De han kontrollera det med blodprov efter äggplock. Kan tillägga att det blev totalt 74 sprutor under den senaste behandlingen. :/ *Knappt bitter alls