• Mjbo

IVF sommar/höst 2018

mammsen79 skrev 2018-08-28 15:41:42 följande:

Gör du den korta eller långa behandlingen?

Gör ett fet i ostimulerad cykel:)
  • Mjbo
    Saner skrev 2018-08-28 18:33:48 följande:

Tusen tack:) ja svårt förklara men de finns en ständig oro....men min syster sa att de blir lugnare för varje vecka som går. Så man hoppas man kan bli lugnare å så. Ska ringa kliniken torsd då jag jobbar natt. Så då hinner man snacka i lugn och ro.

Smart. Skönt! Så glad för din skull. :)
  • Mjbo
    Akira Öken skrev 2018-08-28 15:41:53 följande:

Precis, lika bra att göra som de säger. Skulle ju vara väldigt surt om man missade den. Din klinik är även öppen på helgerna? Spännande att det börja närma sig!

Det blir mitt 5:e ägguttag. Hoppas också att det går bra. Oroar mig mest över resultatet. Flera gånger har nästan alla eller några av äggen lossnat i förtid och förra gången hanterades äggen (12) fel av labbpersonal så att all ägg dog.

Men fy va hemskt. Vad gjorde dom för fel??
  • Mjbo
    Akira Öken skrev 2018-08-28 21:20:37 följande:

Ja, det var inget vidare. De hade missat en viktig del av förberedande av "vår" odlingsskål. Missen upptäcktes först när det var för sent.

Usch. Sånt får inte hända! Får ja fråga vilken klinik de va på?
  • Mjbo
    Akira Öken skrev 2018-08-28 21:58:29 följande:
    Det var på Huddinge.
    skönt ändå att se att du har förtroende fortfarande för kliniken, det är ju så viktigt. 
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-08-28 15:04:37 följande:

Fick besked från min klinik i Prag idag att återföring blir på tisdag den 4 sep!

Äntligen börjar det närma sig, hoppas nu bara mina små frysta blastisar klarar upptiningen!! 

Åh va roligt! Snart dags!! :) jag väntar på äl utslag än, inget ännu.. vet ju de egentligen då ja kommer ha äl typ i helgen, men ändå hoppas man varje morgon när man tar testet ;) men men, snart så! Sen som du säger är det ju bara att hoppas på att dom små ska klara upptiningen oxå!

All lycka till på tisdag! Är du nervös? :)
  • Mjbo
    AnHeAx skrev 2018-08-29 22:09:17 följande:

Hej, jag följer gärna med här.

Idag påbörjade vi vår 5 IVF (1 Hugo född 2015, 1 missfall och 2 försök som inte givit något) Denna gången känns det bättre än de tre senaste, känns som kroppen är starkare, och psyket lika så.

Jag tog första sprutan Global F idag, 112.5 E.

Någon annan som också startat i dagarna?

Kul! Välkommen!

Vi är oxå i starten. 3e insättningen. Första lyckades med MA i v9. Andra insättningen ingen graviditet. Nu väntar jag på att äl testet ska bli glad gubbe så ska jag ringa för att få tid för insättning. Borde bli positivt i helgen typ, om jag känner min kropp rätt ;)

Gör du korta protokollet?
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-08-30 08:49:33 följande:

Tack snälla!! nja har inte hunnit bli nervös ännu, tror jag kan slappna av mer när jag är på plats och fått höra att det finns embryon att faktiskt återföra.. =) men som sagt - oro hjälper ju tyvärr inte så försöker hålla mig borta från såna tankar  idag började med progesteron för att förbereda kroppen - får se om jag reagerar på det denna gången eller om man får känna sig lite hyfsat normal..

Ja de är väl ett smart sätt att tänka så, inger blir ju bättre av att man är nervös och orolig ;)

Vilken dag flyger du? :) hur gör du med jobbet varje gång? Har du berättat för dem och tar semester eller hur funkar de när du ändå måste va borta ett par dagar varje gång tänker ja :)
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-08-30 11:24:49 följande:
    ja du det är inte det smidigaste att göra IVF i annat land...jag flyger måndag kväll och tillbaka tisd kväll. har ett ganska fritt jobb så kan jobba hemifrån, men nu är jag ju bara borta tisdag så då blir det inte så 'big deal' av det hela. har inte berättat nåt för varken vänner, familj eller jobb och tänkte behålla det så ;)

funkar det inte denna gången får vi fundera över hur vi gör nästa gång, eventuellt kör vi privat i Sverige el Danmark då - har inte kommit så långt i mina tankar då det ska funka denna gången tänkte jagGlad jag har ju fortfarande förtroende för kliniken i Prag dock, då jag faktiskt fick ett plus senast och de lyckades frysa ner 2 embryon och dessutom använde min mans frysta spermier vid förra befruktningen - så de är ganska 'okomplicerade' och flexibla vilket passar oss. (min man kunde inte vara där vid förra färskförsöket utan fick lämna sina grabbar några dagar tidigare - och det funkade fint). 
    Kram!

Okej,ja förstår. jag har oxå ett väldigt fritt jobb, så jag har inte berättat för nån på jobbet heller. Väldigt skönt med tanke på att man åker mycket fram och tillbaka. ha 10 min enkel resa till min klinik så de tar ju en hel dag om man ska dit.

Min syster däremot vet, hon är min stöttepelare i livet så hon vet allting. Men inte någon annan.. 

Ingen glad gubbe än här, väntar med spänning :D 

• Mjbo
    Inalina skrev 2018-08-30 13:56:27 följande:

ja håll mig uppdaterad med dina glada gubbar  

antar att du menar 10 mil till kliniken ;) , min man får vara min stöttepelare i det här, känns faktiskt helt ok att vi kör detta själva utan någon annans inblandning - det är mest min man som håller hårt på integriteten och inte tycker någon annan har med detta att göra- så jag respekterar det när det handlar om oss båda.

äter du några andra vitaminer eller så som tillskott? förutom ev folsyra?

Haha oj, ja precis, jag menar 10 mil förståss. Annars hade det vart nära och bra ;)

Så känner vi med, ingen som har med saken att göra. Däremot om folk skulle frågat sen varför det dröjt så länge eller nått (om och när vi nu lyckas), vi har vart tillsammans ett par år nu, och även gifta. Så folk har ju lagt en hel del kommentarer genom åren. Men om någon skulle fråga sen när man väl har sin bebis i famnen så skulle jag berätta, inte hela storyn kanske, men att det är ett "ivf-barn", därför det dröjt, typ... så kanske dom får en tankeställare..

Äter folsyra gör jag, och multivitamin typ. Och järn när jag har mens pga dåliga värden, även innan påbörjad ivf.. Äter du något tillskott?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018