IVF sommar/höst 2018
Är bara på mensdag 2 så troligtvis runt min födelsedag 8 december sa han. Kommer tydligen ta tre sprutor totalt. Ovitrelle och två till. Ja ber att det ska fungera. När tror du ungefär att din återföring blir?
Är bara på mensdag 2 så troligtvis runt min födelsedag 8 december sa han. Kommer tydligen ta tre sprutor totalt. Ovitrelle och två till. Ja ber att det ska fungera. När tror du ungefär att din återföring blir?
Imorgon bär det av till Falun för fet. Pratade med kliniken i fredags och vi får bara sätta tillbaka ett embryo :(. Tydligen är jag för ung för att sätta tillbaka 2, 31 år, känner mig inte så ung kan jag säga! Samt att det är vår första IVF behandling. Och att tunna ut skalet på embryot gör dom inte heller. Så det blir princip samma sak som sist, kortison, intralipid, lutinus men jag har också börjat tagit fragmin sprutor from igår, blodförtunnande. Men det känns hopplöst ändå.. trots att vi inte ens har gjort återföringen än.
Återupprepa samma sak utan nån direkt förändring sen den senaste gången gör mig inte direkt hoppfull att det ska funka just den här återföringen :/ suck.
Varför tunnar mat ut skalet? Har jag aldrig hört av läkarna, kanske kan vara något att testa...
Okej! Så det är alltså något man gör efter befruktningen?
stort lycka till idag - det är ju möjligt att fragminsprutorna är det sista som behövs för dig! jag fick mitt första plus när jag använde dem!! (och mitt andra som nu går som det ska)
Kram!!
Ok det låter lovande!!!
mina sprutor hette Clexane och innehöll 4000 nånting, tog en spruta varje kväll. Känner verkligen igen ångesten.. jag hade fullt med STORA blåmärken efter sprutorna i flera veckor och det är bara ibland man känner att de inte gör JÄTTEont.. men alltid så svider det ju rätt mkt vid injeceringen och även efteråt :( fått höra att man kan kyla med en isbit (eller frysta ärtor) innan man injicerar. testa det kanske...
det enda som hände mig vid senare skede (v 7) var att jag fick näsblod ganska ofta och även någon liten blödning då man får ömtåliga slemhinnor vid grav.
Du behöver nog inte oroa dig så mkt för medicinen, jag kände nog att kortisonet var det som oroade mig (tog också 2 tabl på morgonen) tyckte jag fick lite hjärtklappning etc ibland, men åt ju dem till v 8 och det verkar ha gått bra och det gick bra med nedtrappningen. jag har inte hypokondri men fick lite ångestkänslor varje kväll inför sprutan. Var ju en barnlek att ta Gonal F jämfört med de här hemska sprutorna. men vad gör man inte. har de sagt hur länge du ska ta Fragminet?
jag slutade ju med allt förutom folsyra och progesteronet i v 7-8.
Kram!
Cd 9 och en blåsa uppmätt till ca 13mm. Min slemhinna hänger dock inte med som endast va 3 mm. Är så ledsen. Blir nog ingen återföring denna cykel om inte ett mirakel skulle ske o den växer jättemycket sista dagarna. Sen kommer jul o då passerar ännu mer tid samt en resa inbokat två veckor i januari. Allt känns piss :(
Ruvardag 3 här. Den olidliga tiden just nu. Skillnad sedan tidigare så har jag inte börjat fått nån riktig molvärk än. Bra är väl att det är super stressigt på jobbet så jag har inte tid att filosofiera heller.
Önskar ibland att man kunde se in i framtiden!
Jag är också på ruvardag 3 idag med 2 blastisar. Vad fick du tillbaka och när är din testdag? Jag har testdag söndag 9 december.
Vi går i Uppsala på CVL och vi får 2 stycken då vi redan gjort 6 stycken återföringar totalt och ännu inte lyckats gå hela vägen. Kan hända att jag tjuvar nästa vecka på fredag.
Vart går ni och ska du tjuvtesta?