IVF sommar/höst 2018
Fast samma gällde med tampong och det har ju inget med flerbörd att göra...
Fast samma gällde med tampong och det har ju inget med flerbörd att göra...
På dom flesta kliniker säger dom att man ska vänta med samlag å att bada i allafall en vecka efter äggplock i och med stor risk för infektion! Men skönt att du slapp infektion å att det gick bra :)
Jaså! :) ja verkligen! Mycket olika rutiner på klinik till klinik! Svårt å veta vad som är rätt å fel! :P
Ruvardag 3 idag :) känns inge annorlunda alls.. tiden går sakta:(
Men, åker iväg på semester idag och kommer hem söndag kväll, ska bli skönt att få annat att tänka på ett par dagar:)
Lycka till alla!
Ruvardag 5 för mig. Känner inte så mycket heller.. vi satte dock in en tvådagars.
Ägguttag idag. Rekord på fem ägg! Sugen slutade fungera efter första ägget och det blev lite panik men läkarteamet löste det efter några minuter. Man fick byta både slang, nål och pump. Läskigt som sjutton. Nu börjar oron över att inget av dem ska klara sig till lördag.
Jag är på ruv 6 skrev fel, jag fick 2 3 dagars. När fäster embroy i livmodern? Är det på tuv 7?
Jag tror det fäster typ mellan dag 5-10, men jag kanske har fel.
Är det nån som vet varför man ibland sätter tillbaks tredagars, och ibland femdagars ägg? Varför har tredagars på något sätt större chanser att fortsätta dela sig i livmodern än utanför? Om inte vore det väl bättre att alltid bara sätta tillbaks femdagars?
Jag har fått tillbaka både 2dagars, 3dagars å 5dagars!
Vissa kliniker har som rutin å sätta in på dag 2 eller 3. De odlar vidare till dag 5-6 men då för att frysa ner ev bra embryon. Vissa får ut för få för att odla vidare till dag 5. Tror det är att man ska ha fler än 5 befruktade ägg för att de ska odlas vidare. Det faller bort en del embryon under odlingen och de säger att livmodern alltid är den bästa platsen för ett embryo. Den mår inte bättre av att vara på ett labb. Ibland vill de inte riskera att inga embryo klarar att bli blastocyster utan tycker det då är bättre att sätta in på dag 2 i dess naturliga miljö. Svårt å förklara. Men det är så jag läst till mig :)