IVF sommar/höst 2018
Ja väldigt lömsk! Har tom ett blått torksträck. Jag går in i ruvardag 10 i eftermiddag. Testdag på söndag. Man ser och hör att många får starka plus med blastocyster innan testdag. Så det lutar åt det negativa hållet här.
Ja väldigt lömsk! Har tom ett blått torksträck. Jag går in i ruvardag 10 i eftermiddag. Testdag på söndag. Man ser och hör att många får starka plus med blastocyster innan testdag. Så det lutar åt det negativa hållet här.
Nu har det gått några dagar och senaste ruvningen börjar kännas overklig och greppar efter strån att dra sig upp.
Jag inser ju nu i efterhand efter att fått smälta allt att embryot faktiskt fäste! Och att det faktiskt var ett positivt, men svagt, på CB early. Såhär i efterhand och även då så kände jag det i kroppen, att jag för en liten stund var gravid, för att efter några dagar inte känna det alls, då det var borta. En obeskrivlig känsla men jag kände det. Jag pratat med min syster som har flera barn som kände igen sig i min historia och förstod precis vad jag menade, även hon såg att testet var positivt. Någonstans var det som jag tillhörde den där gruppen av människor som jag så innerligt vill vara del av.. bara lite grann
På ett sätt var det skönt att få ett erkännande från någon annan, annars tror jag att det är mina hjärnspöken, när jag berättade för kliniken att jag hade fått ett svagt positivt så ignorerar sköterskan det mer eller mindre och fokuserade på det negativa testet, det kan jag förstå men själv vill man ju lista ut varför det inte höll hela vägen och kanske få nåt positivt att hänga upp mig på i allt elände men det fick jag inte. Det enda hon lät positivt över var stt vi har fler i frysen.. vilket i sig är bra, men hur många misslyckande ska man gå igenom egentligen?
Tänk om inget av dessa fina fina fem blastisarna vill vara kvar.. och vi går igenom en ny tuff behandling med ytterligare 5 blastisar eller fler och inget blir. Det kommer bli så jäkla tufft för kropp och knopp.. och den ständiga frågan varför det inte blir!
Är det fler än jag som känner att jag själv styr min egen behandling? Vilken medicin jag ska ta, piller osv. Det känns som att ansvaret ligger på mig att se till stt jag ev får en ny medicinen eller en ny dos. Varför kommer inte det från kliniken? :/
Ville bara skriva av mig lite grann
Efter 16 dagars ruvning kom testdagen till slut. Jag ÄR GRAVID!
Härligt att läsa om alla plus! Jag gjorde FET 21/12 men fick tyvärr mens redan idag på ruvardag 6! :( Detta var vår sjätte insättning sedan januari, börjar verkligen tappa hoppet om att det kommer bli något syskon alls nu! Med vår dotter blev jag gravid på andra IVF-färskförsöket men nu verkar det ju inte funka alls.
Vi har gjort 6 insättningar i år, varav två behandlingar med ET och resten FET. Har nu ett kvar i frysen och ska ringa imorn och se om det kan bli nu i januari eller om vi får vänta till nästa månad. På dag 11 idag så gissar det kanske inte hinns med denna månaden.
Vi verkar vara några kvart här som kämpar! :)
Skit att det gick dåligt vid senaste behandlingen. Hoppas på mycket bättre resultat denna gången! Håller tummar o tår!
Vi har gjort 2 behandlingar, fick ut bra med ägg båda gångerna och vi har gjort icsi vid båda gångerna. Första behandlingen blev jag överstimulerad så vi fick vänta ett tag till vi kunde göra första insättningen. Fick 2 blastisar till frysen. Fick ett tidigt plus på första insättningen, mitt första pluss och enda pluss. Dock fick jag mens RD 15 och negativt på test, så det va en kemiskt graviditet.
Efter 2:a behandlingen fick jag tillbaka ett 5 dagars färskt och 2 gick till frysen. Den sista av dom frysta ska jag förhoppningsvis få tillbaka på onsdag!
Så härligt att allt såg bra ut Akira! :)
Elcca, jag har gjort lite olika, föredrar nog också att testa innan mensen kommer, då har man mer kontroll och kan välja, såå jobbigt att få mens på jobbet som jag också varit med om. Det negativa med att testa tidigt är väl om det är kemisk graviditet som jag haft, då fick jag en av gångerna relativt starkt plus dag 10 och sen knappt synbart på testdagen. Hade jag enbart testat på testdagen så hade jag nog fattat det var för svagt. Fast jag vet inte, man blir ju så ledsen och besviken hur man än gör... Håller alla tummar att det är din tur nu!
Jag tjuvtestade idag, rd6 och tycker mig se ett väldigt svaaaagt streck!? Är en blastocyst som jag gjort insättning med, i ostimulerad cykel.
Kan det verkligen vara så att det har tagit sig denna gången!!!!!!???
Man vågar ju inte hoppas, då jag testad tidigt en gång innan och då började jag blöda några dagar senare.
Nu är jag ruvare igen. Var inte ens en månad sen sist och försöker hålla uppe hoppet men lite svårt efter så många misslyckanden tycker jag!
Hej! Har nu talat med läkaren och gått igenom de två försök jag hittills gjort, där jag alltså ägglossat innan ÄP. Såhär säger läkaren: Det är helt OMÖJLIGT att ägglossa när man tar orgalutran. Det går inte. Ovitrelle måste tas MINST 34 timmar före ÄP för den tiden krävs för att äggen ska kunna mogna. Det är således OMÖJLIGT att jag ägglossat tidigare än 2 timmar före mitt ÄP enligt läkarn. Min känsla var att äl skedde redan innan jag tog ovitrelle, alt max dagen efter (dagen före ÄP). För övrigt tyckte läkarn det var mycket märkligt att folliklarna bara försvunnit på ultraljudet. Nån som varit med om detta?
Jag vet inte vad jag ska tro men det känns verkligen som att jag kan ägglossa trots orgalutran och utan ovitrelle.
Vi enades hur som helst om att köra menopur 150 enheter och gonal-f 300 enheter per dag, med start CD 2. Därefter nytt VUL CD 7 då jag även ska börja med orgalutran. Sedan ta ovitrellen 34 timmar innan ÄP.