• Percafluviatilis

IVF sommar/höst 2018

jaktenpaflow skrev 2018-08-05 12:23:59 följande:

Hej alla, så spännande att många verkligen är på G nu med sona behandlingar! Något positivt med att sommaren snart är över haha:)

Själv blev jag ruvare igår till en toppenfin blastocyst fick ytterligare två till frysen! Dock inte riktigt toppklass men fortfarande fina och värda att frysas:) Vi fick göra insättningen två gånger då den inte ville åka ut ur katetern och dem upptäckte det när de dubbelkollade! Sån tur att de kollade haha! Hoppas det tyder på att det är en envis liten rackare som vill stanna kvar!

Gick på en Akupunkturbehandling precis efter insättning(gjorde en efter ägguttag också) En kines som utfört Akupunktur i 30 år. Han sa ?Jag känne den komme stanna, sitta mycke bla? ?ni komma få en tjej men ni vill ha pojke, men ni få tjej? Han kan inte säga R... Hur mycket sanning det ligger går ju att diskutera men kul med lite positiv energi!!

Hoppas att den stannar och att allt går bra nu :)
  • Percafluviatilis

Imorgon ska jag ringa Sahlgrenska för tidsbokning. Vi hade tänkt i oktober men finns även en chans i september tror jag. Jag skulle egentligen hellre vilja göra det i september för jag vill bara komma igång med ett nytt försök nu. Jag vet dock att min kille kanske vill vänta till oktober och drar mig därför från att ta upp frågan... Han vill dock vänta till oktober för han tycker att jag behöver en paus och jag känner just nu tvärtom. Vi har pausat sen embryona dog i början på maj och jag känner mig färdig med den sorgen sen i juli någon gång. Nu känner jag istället att det mest tär att gå och vänta. Jag vill ha ivf-fösöken gjorda så vi kan gå på de frysta embryona hos privata kliniken och sen vara färdiga och kunna börja någon slags bearbetningsprocess ifall alla försök gått åt skogen. Vi är lyckliga även utan barn men ivf-resan tar kol på mig.

• Percafluviatilis
    jaktenpaflow skrev 2018-08-05 13:12:30 följande:

Det är ju väldigt omtänksamt av honom att tänka på dig och ibland är det ju bra med en paus. Men ibland är ju också själva pausen stressande i sig, man går lixom bara och väntar på att ngt ska hända! Vad tror du han kommer säga om en tid i september? Så bra att du fått bearbeta det som varit, otroligt viktigt tror jag <3

Jo, samtidigt tror jag att han själv kanske vill skjuta på det av anledningen att det var så jobbigt sist. Så jag vet inte om jag vill pressa honom... Men jag måste nog fråga sedan, annars kommer det ligga och gnaga.
  • Percafluviatilis

Så himla arg nu. Ringde Sahlgrenska i morse kl 7, väljer tidsbokning då vi ska boka in nytt startmöte med läkare (skulle ringa idag och göra det då de inte kunde boka in det innan semestrarna). De ringer upp nästan en timme för sent och säger att jag valt fel, jag skulle till rådgivning. De lägger mig i deras lista och de ska ringa upp kl 11. De ringer också upp sent och säger då att nej, jag ska ringa tidsbokningen. Skuldbelägger mig sen och säger att jag kanske inte var tydlig med att det var en ny tid jag ville boka? Jag blev redan där irriterad. Ringer sen växeln på nytt och då har de inga mer tider för dagen. Nu är jag så orolig att många tider har gått åt och att vi ska få vänta ännu längre. Hade tom hopp om att få tid i september istället för oktober som vi först tänkt.

• Percafluviatilis
    Jooosen skrev 2018-08-08 13:20:04 följande:

Ja jag ringde exakt när de öppnade! Fick tid 18 september o kommer kunna börja behandling snart därefter sa hon! Är sååå glad men nervös!!!!

Åh, vilken lättnad! :) Vilken del av landet är ni i?
  • Percafluviatilis

Igår fick vi läkartid 31/8 och idag ringde jag och dubbelkollade gällande behandlingsstart och äggplock. Visade sig att det fanns tid för plock redan vecka 38 vilket innebär att vi nog kan börja med sprutor nästa mens i början av september! Så lättad. Nu känns det som jag kan släppa allt detta fram till dess och njuta av bröllop och bröllopsresa :)

• Percafluviatilis
    Akira Öken skrev 2018-08-08 15:30:34 följande:

Då är ni snart igång! Skönt att mannen ändrat sig och att du mår bättre!

Stort lycka till med bröllop och resa!

Tack! <3
  • Percafluviatilis
    Jooosen skrev 2018-08-08 18:45:34 följande:

I Stockholm! Skönt att du oxå får komma igång snart! Njut nu av bröllopet :)

Aha! :) Tack, det ska jag!
  • Percafluviatilis
    jaktenpaflow skrev 2018-08-16 17:37:20 följande:

Välkommen! Det här är en härlig tråd och du kan få mycket pepp och stöd!:)

Usch ja den där ruvningstiden... Jag vågade inte testa men sen fick jag bekräftad grav vid blodprov då jag blivit lätt överstimulerad. Så du ruvar på två rackare? Vart går ni någonstans?

Grattis till plusset! :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018