• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Vildismamma skrev 2018-09-29 20:44:39 följande:

Gjorde äggplock idag... fick ut 8 ägg så nu får vi se om det blir insättning på måndag eller på torsdag, det beror ju på hur många som blir befruktade..

va nervös för äggplocket men det gick riktigt riktigt bra... och känns bra efteråt oxå.. lite känns det men bara som en liten mensvärk men ska väl poängtera att det är olika för alla... hade en som låg i samma rum som inte mådde lika bra som jag efter...

Vad skönt att det gick bra! Håller tummarna!
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-09-29 15:08:24 följande:

Fick mens igår så idag blir Andra dagen. Stämde av med en bm igår men glömde fråga om dosen ... Kanake bäst att ringa dom på måndag? Jo det känns bra! Är orolig att något ska gå snett bara! Men skönt att äntligen börja :) TCk för svar

Allt kommer säkert att gå jättebra! Nu har du tagit 2 sprutor? Hur känns det och hur gick det att ta dem?
  • Akira Öken
    Wishful skrev 2018-09-29 23:54:46 följande:

Att landstinget använder danska spermier har nog inte med lagändringen att göra. Tillgång kanske? Nu är det bara universitetssjukhus som får utföra IVF med donerade spermier/ägg. Från och med 1 januari 2019 blir det möjligt för även andra vårdinrättningar som har fått tillstånd från IVO att utföra IVF med donerade spermier/ägg.

www.regeringen.se/pressmeddelanden/2018/03/modernare-regler-om-assisterad-befruktning-och-foraldraskap/

Tack för info!
  • Akira Öken
    Vildismamma skrev 2018-09-30 07:27:13 följande:

Tack tack... får se om dom ringer idag och säger att vi ska komma på torsdag istället..

någon som vet vad som är bäst 2 dagars eller 5 dagars?

Har de ringt idag?

5-dagars har klarat sig igenom fler steg i processen och har (oftast) utvecklats till en blastocyst. Det är positivt. Men det betyder inte att det skulle vara dåligt med 2- eller 3-dagars.
  • Akira Öken
    Vildismamma skrev 2018-09-30 20:52:21 följande:

Nej dom har inte ringt idag så det blir att åka dit imorgon och få in en 2dagars.. får se hur många som har klarat sig.. mindre än 6 ägg måste det ju vara eftersom dom inte har ringt.. håller ju tummarna att dom inte ringer innan imorgon bara...

Håller tummarna för dig imorgon!
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-09-30 21:55:36 följande:

Det har gått bra! Lite darrig innan.. hur mår du? Har ni något kvar i frysen? Ledsen för att det inte tog sig senaste gången :( kram

Jag mår ok. Inget kvar i frysen tyvärr.
  • Akira Öken
    Vildismamma skrev 2018-10-01 18:47:53 följande:

Ja en som dom skulle odla vidare och se om det klarar sig till dag 5 då stoppar dom in den i frysen... så det håller jag tummarna på att det klarar sig...

inte så sugen att köra med sprutor med en gång om det skulle misslyckas..,

Men nu håller vi tummarna att detta ägget är vårat guldägg... :)

Då hoppas vi på både den i din livmoder och på att det andra går att frysa!
  • Akira Öken
    Sommarhopp skrev 2018-10-01 18:55:22 följande:

Nu är även jag ruvare igen. Den här gången gick det bättre. De behövde bara tina ett ägg, till skillnad mot förra gången när de 4 första dog vid upptiningen. Jag bytte från långa protokollet med gonal till korta protokollet med menopur den här omgången, så jag hoppas det gjorde att det blev bättre kvalitet på äggen. Ingen större skillnad i antal, mer än att jag blev mer överstimulerad dem här gången så därför blev det totalfrys. Testdag den 12 okt. Känns som evigheter dit...

Vad skönt att höra att de bara behövde tina ett. Och vad spännande med ruvningen!
  • Akira Öken
    Wonderfluff skrev 2018-10-01 19:46:13 följande:

Hej! Kan meddela att jag idag på CD 10 fick sk fertilt sekret (äggvita), och att jag borde få ägglossning om 2-4 dar. Man kan konstatera att min kropp fortsatt fungera ungefär som vanligt trots stimulering. 1 ägg mognade tillräckligt, mensen kom exakt när den skulle, och även ägglossningen nu då. Vet inte vad man kan dra för slutsatser av att kroppen bara jobbar på som den brukar, trots ivf.

Tycker man kan dra slutsatsen att (kvinno-) kroppen är fantastisk! :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018