• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Lu88 skrev 2018-10-09 16:34:33 följande:

Hej!

Jag är ny här och det är så kul att läsa om alla starka kvinnor i detta forum!

Jag har PCO och endometrios som resulterat i att jag har en cysta på höger äggstock som blockerar äggledaren. Jag började med Menopur 25/9 och hade äggplock imorse. Pga risk för överstimulering så kommer jag få köra totalfrys, vilket ändå känns ok med tanke på att man är rätt öm där nere nu.

"Skönt" att höra att jag inte är den enda som det gjorde ont för. Själva äggplocket var ändå hanterbart och jag fick lugnande innan + morfin i armen 2 gånger under plocket. Det var smärtan precis efter läkaren var klar som gjorde olidligt ont! Jag blev helt kallsvettig, likblek och illamående och till slut var jag tvungen att spy. Hemsk upplevelse och jag önskar att ingen annan ska behöva gå igenom det.

Totalt fick de i alla fall ut 25st ägg och nu väntar jag på att få höra hur många som blev befruktade.

Hej och välkommen hit!

Ja, visst är vi alla fantastiska! :)

25 ägg, vilket resultat! Förstår att du är i farozonen för att bli överstimulerad, men hoppas verkligen att du slipper! Är det första behandlingen?
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-10-09 16:37:04 följande:

Alltså idag är jag så jävla svullen om magen. Dagen efter äggplock. När brukar det gå över? Borde inte vara risk för överstimulering vad jag förstått. Fyfan! Hoppas det är värt det hehe . ..

Även jag har blivit väldigt svullen efter äggplock. Lite ironiskt att man ska gå runt och se gravid ut... Tycket att det brukar lätta efter några dagar eller upp till en vecka. Tråkigt att läsa att du hade så ont! Hur känns det med smärtan idag?
  • Akira Öken
    Lu88 skrev 2018-10-10 09:24:06 följande:

Tack :)

Det var många ägg, men vi får se hur många som var bra och som klarar sig vid frys.

Ja, det är första behandlingen. Känner mig oförskämt bra nu dagen efter äggplock, med tanke på den hemska smärta jag fick efter äggplocket. Men det är bara tacka och ta emot!

Skönt att höra att du mår bra! När får ni besked om hur många av äggen som befruktas?
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-10-10 15:21:30 följande:

Ruvare nu!! 6 av 10 befruktade som har fortsatt dela sig jättebra. Ett litet ligger i mig nu :D

Då är det bara att hålla alla tummar! Låter ju även positivt att 6 av 10 blev befruktade! Hoppas att det går att frysa några. :)
  • Akira Öken
    LLW skrev 2018-10-11 09:57:31 följande:

Första äggplocket avklarat. Blev sövd och det var inga problem, minns ingenting. Ont i magen när jag vaknade men fick morfintablett som lindrade iallafall.

5 ägg fick dom ut. Kan inte låta bli att bli besviken.. började storgråta och kände mig så jäkla värdelös. Alla sprutor, all ångest och ont för 5 ägg... läkaren försökte trösta med att det är kvaliten som spelar roll, men jag vet ju inte ens om de är av bra kvalitet, det kunde dom ju inte säga direkt. Men nu är det bara hoppas att dom inte ringer imorgon och säger att inga blev befruktade. Återföring på lördag om inte annat. Bara vänta nu. Och försöka tänka positivt antar jag.

Förstår besvikelsen, när man hoppats på fler. Minns hur ledsen jag var vid första försöket och vi bara fick ett. Dock blev det befruktat ochåterfördes efter två dagar, tyvärr resulterade det inte i graviditet. Men det behövs ju bara ett. Håller tummarna för att det ska gå bra för alla fem!
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-10-11 14:00:35 följande:

Bruna flytningar idag rd1. Säkert från äggplocket hoppas jag ....

Det lär det vara. Har haft samma efter mina äggplock och det verkar vara vanligt.
  • Akira Öken
    LLW skrev 2018-10-11 20:11:12 följande:

Du har ju rätt, egentligen är jag ju glad att vi fick några överhuvudtaget, det hade ju lika gärna kunnat vara noll! Nu är det nervös väntan fram tills det förhoppningsvis blir insättning. Tack för tumhållning, behöver alla jag kan få! <3 hur många behandlingar har ni gjort?

Vi har gjort 5 och påbörjar sjätte försöket om några veckor.
  • Akira Öken
    LillaAw skrev 2018-10-11 16:33:13 följande:

Nu är ultraljudet klart och allt såg bra ut! Man såg ett litet hjärta slå i v7+0. Är så lättad! Hoppas kunna börja njuta lite mer. Läkaren sa att om man sett ett hjärta slå minskar risken för missfall drastiskt till nån enstaka procent bara. Blev lugnad av det :) håller tummarna för er andra här i tråden nu!! <3

Vad glad jag blir för din skull!
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-10-11 22:50:24 följande:

Bokade en resa till Thailand idag. 1 januari. Kanske är skitdumt... man jag pallar inte längre leva efter OM ja ör gravid då osv. Vad tänker ni?

Klart ni ska ut och resa! En kollega berättade att de ska åka på en "babymoon". Det kanske blir den sista resa ni åker på när det bara är ni två!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018