• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

mammsen79 skrev 2018-10-16 08:01:09 följande:

. Kanske blir så för mig med, mensen vill inte komma igång kommer bara lite lite, jag ska börja med gonal f på andra mens dagen och denna gång känner jag mig inte alls orolig för nu vet man vad som väntar och växer inte äggen bra som sist då kommer jag be dem avbryta behandlingen för det är ju vårat andra försök. Jag har i ställning på att vi inte kommer lyckas denna gång heller (gett upp hoppet lite) känns bättre vara inställd på det än att bli jätte besviken. Hur känner du dig?

Skönt att du känner mindre oro inför behandlingen. Det kan ju vara lite av en lättnad att veta lite mer om hela processen, hur den kan påverka en och hur allt går till. Samtidigt skulle man förstås önska att ingen skulle behöva lära sig det.

Jag känner mig bra och ser fram emot nästa försök!
  • Akira Öken
    authentic skrev 2018-10-16 14:02:50 följande:

Nu känns allting bra igen. Enligt kliniken är det ingen fara alls och skulle mensen komma på riktigt innan spraystart så är det bara att jag börjar spraya då. :)Ruvardagarna är såååå jobbiga och de går ju så himla långsamt. Hoppas hoppas <3

Skönt att höra att ni fått lugnande besked och kan köra igång enligt plan!
  • Akira Öken
    Etta skrev 2018-10-16 15:23:40 följande:

Hej, jag hoppar in här! Försökt få syskon genom ivf sen januari, (har en dotter som kom till på andra ivf-försöket 2015) hittills i år har vi gjort ett färskförsök och tre frysinsättningar, på dessa fyra har jag fått minus två gångerna och plus två gånger men det har varit två sk kemiska graviditeter (väldigt tidiga missfall) så minus och mens en vecka efter plusset båda gångerna. :( Nu kör vi ett nytt färskförsök, började med gonal-f i torsdags och orgalutran igår.

Välkommen och stort lycka till!
  • Akira Öken
    Vildismamma skrev 2018-10-17 07:42:18 följande:

Så här såg det första testet ut... ska köpa några till idag för att vara på den säkra sidan..

Wow! Grattis! Ser inte ut som att du behöver lägga pengar på fler test. :)
  • Akira Öken
    Vildismamma skrev 2018-10-17 10:33:52 följande:

Jasså tror du inte det... men får nog ändå göra det så att jag kan testa och se så att det inte försvinner med tiden...

har tid för UL om tre veckor... innan det kan det ju hända saker

Förstår att det är svårt att vila i tanken om att du faktiskt (!) är gravid. Menade bara att testet visade väldigt tydligt positivt. Sen är det klart att man testar precis hur många gånger man vill. Allt som kan lugna är bra, tänker jag.
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-10-17 10:07:02 följande:

Rd7. Mina ömma bröst är borta o ja känner inget. Vill känna något!! Tjuvtestade idag (två dagars). Men totalblankt såklart ...

Ge inte upp än! Har du cirka en vecka till testdag?
  • Akira Öken
    Vildismamma skrev 2018-10-17 18:15:28 följande:

Ja absolut... jag köpte två extra test bara för att testa någongång eller så under dessa tre veckor man måste vänta till vi ska tillbaka och göra UL...

Ja, denna ständiga väntan mellan varje litet och stort steg!
  • Akira Öken
    Mect skrev 2018-10-17 22:11:00 följande:

Nu är första sprutan med final-f tagen, besök på sjukhuset planerat nästa onsdag för att kika på hur der ser ut. Nu har det verkligen börjat på riktigt. Någon mer dom är i samma fas? :)

Härligt att vara igång! Du ligger några veckor före mig, men det finns säkert andra i tråden som är i samma fas!
  • Akira Öken
    Bli3ifamiljen skrev 2018-10-18 09:57:03 följande:

Nu är vi igång igen. Start igår kväll med gonal-f. Femte gången gillt nu hoppas jag. Det här med sprutor, jag förstår inte varför man aldrig vänjer sig.

Hoppas verkligen att det funkar den här gången! Du verkar vara på samma ställe i behandlingen som Mect.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018