• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Goingen skrev 2018-10-18 19:02:07 följande:

Hej alla! Hoppas någon kan ge mig hopp...

Har hela tiden legat i ne´derkant på allt- HCG, inget foster vid första VUL men nu idag 7+0 så var det ett tydligt tickande hjärta med hinnsäck och gulesäck.

Dock kommer det ju återigen ett men...

Han sa att fostret enbart var 3mm vilket är för litet för 7+0 och sa att jag inte kunde vara det. Men som sagt IVF är man rätt säker på tiden som jag förklarade. Han sa ändå att han var nöjd med vad han såg men att tiden inte stämde.

Helt förvirrad så hörde jag med min mottagning livio i GBG under dagen och berättade om besöket.

De säger att det inte är Jättelitet och att de inte ser någon anledning till oro. Ett tickande hjärta är alltid positivt och de bryr sig inte om mätning/storlek så tidigt- först i v12 man börjar mäta ordentligt isf.

Så de ville inte kolla mig igen utan nu räknas jag som en vanlig gravid person som ska följa MVC.

Inga blödningar men är så orolig då jag nu inte hittat en ända som haft så litet som mig där det gått bra...:(

Har ni några erfarenheter av detta? Vill inte börja hoppas och tro på något som är dömt att inte lyckas från början...

Åhh, har ingen egen erfarenhet av det du beskriver. Men håller tummarna för att allt är som det ska! Kram
  • Akira Öken
    Etta skrev 2018-10-22 10:36:18 följande:

Tack autentic och mech! Äggplocket gick bra, fick ut 17 ägg! Aldrig fått ut så många tidigare, i april i år fick jag ut 11.

Skönt att det gick bra! Och viket fint resultat!
  • Akira Öken
    Wonderfluff skrev 2018-10-22 20:41:28 följande:

Hej allihop! Hoppas det går bra för er. Jag har nu efter en cykels mellanrum tänkt köra min andra ivf-omgång. Vore intressant att höra om ni andra äter några kosttillskott under ivf. Finns så mycket som rekommenderas: folsyra, järn, zink, rosenrot, Q10, munkpeppar, omega 3 osv osv. Jag funderar på gravidvitaminer (innehåller bla mkt vitamin D och folsyra), omega3+6, Q10 och rosenrot. Men funderar på om det kanske inte är så bra ihop med hormonerna? Kul att höra hur ni gör, och om nåt ni gjort varit framgångsrikt :).

Jag har bara blivit rekommenderad folsyra av min klinik, men äter även omega3 och "Kvinna". När kör ni igång?
  • Akira Öken
    Bli3ifamiljen skrev 2018-10-23 09:36:32 följande:

I morgon är det dags för ultraljud. Förra äggplocket blev jag så besviken då vi hade många blåsor men endast två mogna ägg. De andra var tomma. Det gäller att ha detta i åtanke i morgon så man inte har för stora förväntningar sen vid äggplock. Jag har testat ta q10 nu under denna ivf, få se om det ger resultat. Med endast 10% chans så känns det som kan jag förbättra oddsen så bör jag göra det. Vi får se hur det går.

Spännande! Berätta gärna hur det gick!
  • Akira Öken
    Bli3ifamiljen skrev 2018-10-23 09:36:32 följande:

I morgon är det dags för ultraljud. Förra äggplocket blev jag så besviken då vi hade många blåsor men endast två mogna ägg. De andra var tomma. Det gäller att ha detta i åtanke i morgon så man inte har för stora förväntningar sen vid äggplock. Jag har testat ta q10 nu under denna ivf, få se om det ger resultat. Med endast 10% chans så känns det som kan jag förbättra oddsen så bör jag göra det. Vi får se hur det går.

Spännande! Berätta gärna hur det gick!
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-10-23 09:46:43 följande:

Har ni fått veta något om kvaliteten på era embryon? Fått veta att våra två frysta blastocyster inte är av toppkvalitet och funderar på hur mycket det egentligen kan påverka utfallet.

Vi har fått veta de gånger vi har frågat. Tänker att även om de inte är av toppkvalitet så skulle de inte ha frusits om de inte hade varit bra.
  • Akira Öken
    mammsen79 skrev 2018-10-23 15:48:23 följande:

Har förmodligen ett virus i kroppen så att det blir eventuellt att skjuta upp behandlingen 1 månad. Känns surt. Men ska gå till läkaren i morgon o se om jag har något virus i kroppen

Usch, hoppas att det bara är en förkylning och ni kan göra behandlingen som planerat!
  • Akira Öken
    Wonderfluff skrev 2018-10-23 20:19:51 följande:

Ok! Jag sitter här och funderar på om jag ska börja stimulering idag, eller nästa cykel. Var på VUL idag och har medicin klar. Men känner att mitt liv är ganska stressigt just nu, har precis börjat nytt jobb. Vad tror ni, spelar stress in jättemycket? Tänker att jag kanske kan tvinga mig att koppla av. Det kommer nog aldrig kännas som helt rätt tidpunkt för en ivf, eftersom livet rusar på full fart framåt. Hur brukar ni tänka och planera?

Såg längre fram i tråden att ni har bestämt er för att vänta en cykel. Tycker alltid det är en svår avvägning, men brukar försöka tänka på att sätta hälsan främst. Samtidigt är jag stressad över min ålder och över att tiden bara går och går. Vi har tagit pauser när det blivit för tufft och det har varit helt nödvändigt för min och vår återhämtning.
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-10-23 22:22:41 följande:

Hur är det? Får man köra igång med FET direkt när man misslyckats med ET? Eller måste man vänta en mens emellan?

Hur är det med dig idag? Slutade det komma rosa lutinus?
  • Akira Öken
    mammsen79 skrev 2018-10-24 15:00:51 följande:

Jag gjorde äggplock på dag 16, är inte det väldigt sent?

Tror det ligger inom spannet för vad som är vanligt. Hela behandlingen anpassar ju efter hur din kropp reagerar på hormonerna. Sen har vissa kliniker helgstängt, vilket kan påverka antalet dagar. Mina har varierat från cirka dag 14-18.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018