• Fröken Rabarber

IVF sommar/höst 2018

mammsen79 skrev 2018-12-20 23:35:43 följande:

När är din testdag? min är ju inte förrens den 28 suck

Testdag redan på söndag den 23:e. Är riktigt hispig och vågar inte tro att jag faktiskt skulle kunna få ett plus, känns värre ju närmare jag kommer testdagen. Inga ömma bröst idag, lite värk som lika gärna kan vara tecken på att mensen är på väg, och vagt illamående som lika gärna kan vara nervositet. :/ men inget negativt resultat med faktisk mens eller minus(får inte testa i förväg för sambon) så hoppet lever att vi får ett julmirakel. ;)
  • Fröken Rabarber
    mammsen79 skrev 2018-12-22 22:32:31 följande:

Ruv 12 i dag aldrig hänt tidigare att jag ruvat då länge. hur mår ni alla? Själv varit ganska trött o lite illamående idag.

Min första IVF, ruvardag 13, testdag, och jag är gravid!!! Tog två test för att vara 100, men det var ingen tvekan på något av dem. Så nu hoppas vi att det stannar i magen. :D känner stundtals molvärk, blir snabbt trött, var lite illamående igår men inget farligt ännu. Första gången jag någonsin fått ett positivt test. :)
  • Fröken Rabarber

Tack för alla grattis! Känns som ett litet julmirakel. :) kliniken är stängd nu så får meddela i mellandagarna. Hoppas ni andra också kommer få era välförtjänta plus.

• Fröken Rabarber
    mammsen79 skrev 2018-12-23 20:28:39 följande:

STORT GRATTIS så underbart vi är i fas med varandra är på ruv 13. När är bebis beräknad tror du? Fick du en 2,3 eller 5 dagars embroy tillbaka?

Tack! Spännande, alla dina symptom låter lovande. Håller tummarna för det bästa! Jag fick ett 5 dagars tillbaka. :) om natural cycles räknar rätt så är bf 30 augusti 2019.
  • Fröken Rabarber
    Sasso122 skrev 2018-12-25 16:09:55 följande:

Hallå! 

Hoppar in här :)

Vi har två avbrytna behandligar och 2 misslyckade återföringar (på 2 försök) i bagaget och har precis påbörjadat vårt 3:e och sista landstingsfinansierade försök.

Till skillnad från våra tidigare försök ska vi köra det långa protokollet denna gång och jag började spraya med Synarela igår. Hoppas innerligt att jag svarar bättre på det långa protokollet och att det är tredje gången gillt! :)

Någon här som har haft bättre resultat med det långa protokollet jämfört med det korta?

Jag har bara testat det långa prokollet, men fi k ett fint resultat. Är nu gravid i v. 5. Under äggplock fick vi ut 11 ägg, varav 4 klarade sig hela vägen till blastocyster, 1 till mig och övriga till frysen. :) är oförklarligt barnlösa i 30-års åldern, hoppas det går vägen för er!
  • Fröken Rabarber
    mammsen79 skrev 2018-12-25 10:38:39 följande:

Är det någon som vet när man får älska igen med sin man? Sist sa dem att jag får varken bada eller ha sex eller träna men på hur länge?

Som jag förstod det skulle jag ta det lugnt med träning innan äggplock. Och lugnt med allt ett par dagar efter återföring. Kör på så länge det känns skönt med sexet, bara inte de närmsta dagarna efter återföring. Testdag snart?
  • Fröken Rabarber
    Sasso122 skrev 2018-12-25 23:03:44 följande:

Stort grattis!! Måste kännas fantastiskt!! :) Är det första försöket?

Hoppas på liknande resultat. Vi har hittills inte fått några till frysen. 

Tack, känns otroligt bra, bara att hoppas att det är en keeper. Snart klar med lutinus-kladdet i alla fall. :) det var vårt första IVF-försök. :) lycka till.
  • Fröken Rabarber
    Sasso122 skrev 2018-12-26 12:31:01 följande:

Det hoppas jag också!! :) När är det dags för första UL?

Gud va skönt att slippa lutinus-kladdet :) Det är inget jag ser fram emot, haha. 

Ringde idag och meddela, fick tid till ul 10/1, och om allt ser fint då så är jag fri från kvinnokliniken och överslussad till vanliga mödravården. :)
  • Fröken Rabarber
    mammsen79 skrev 2018-12-28 07:50:55 följande:

God morgon alla jag har nu gjort gravtest och jag är gravid är sååå glad att jag gråter av lycka vi som kämpat och tänkt att efter denna ivf tänker jag vänta minst 6 månader till eftersom det är så psykisk påfrestande. Jag är gravid 2-3 stod det. Ni som fortsätter att kämpa ge inte upp. Den ända skillnaden jag gjorde denna gång var att ändra kosten då jag fick konstaterat att jag har Ibs. Går på en foodmap diet då min kropp inte kan smälta fibrer viss fruktaner o fruktos, äter glutenfritt.

Stort grattis! Vad härligt att det gick vägen! :)
  • Fröken Rabarber
    mammsen79 skrev 2019-01-03 14:49:36 följande:

Hej alla nu har jag äntligen fått tid för första ultra och det blir av måndagen den 14 så spännande om det är en bebis där inne.

Verkligen! Jag har ännu inte accepterat att jag är gravid, har svårt att tro på det, trots symptom. Hoppas polletten faller ner när jag förhoppningsvis ser liv inuti mig. Rädd att kroppen ska luras med mig med ofostrig graviditet. Skönt att jag har ultraljud redan nästa vecka. :)
  • Fröken Rabarber
    mammsen79 skrev 2019-01-04 19:50:25 följande:

Har du med varit med om ofostrig graviditet

Nej, detta är det första som ens är i närheten av graviditet för min del. Men jag har lyckats skrämma upp mig själv, samt att en vän varit med om en liknande situation nyligen. Visserligen hann hon se sitt foster på ultraljud, och sen dog det kort därefter i magen, men kroppen trodde den var gravid ändå.
  • Fröken Rabarber
    Akira Öken skrev 2019-01-08 12:43:19 följande:

Åh, vilken koll! Det stämmer att vi har varit på ultraljud. Det är helt otroligt, men vi fick se ett litet embryo och ett litet hjärta som slog! 1,5 cm var den och det är tydligen alldeles lagom.

Vad härligt att få se! Vilken vecka beräknas ni vara i nu? Får man ett bf redan vid detta första ultraljud?
  • Fröken Rabarber
    Elcca skrev 2019-01-08 21:49:09 följande:

Nu är jag jag nervös!

Ska om allting går bra, göra min 5:e insättning imorgon. Jag tycker att jag blir mer och mer nervös för varje gång, då jag är livrädd att blastisen inte ska klara upptiningen! Och självklart inför ruvartiden som är FRUKTANSVÄRD! Jag mår så dåligt under ruvartiden pga psykisk stress! Har senaste insättningarna hållt mig från att tjuvtesta. Men ska nog testa tidigare denna gång då det på något känns lättare att ta ett negativt besked när man är beredd på än att invänta mensen som kommer när den vill. Jag har blivit helt förstörd varje gång mensen kommer och har då 2 gånger befunnit mig på jobbet och har fått släppa allt och gå hem.

Hur känner ni inför ruvning och kring test?

Till mig sa kliniken att de som varit frysta och klarat upptining klarar sig lite oftare till barn gentemot färska, de som varit frysta är lite starkare. Så hoppas på det! Jag var otroligt sugen på att testa tidigare men sambon tvinga mig att vänta med det. :) var mest skönt när jag fick lägga av med lutinus-kladdet. :)
  • Fröken Rabarber
    nypan78 skrev 2019-01-10 14:08:10 följande:

Grattis Akira Öken till bekräftat graviditet - det ger hopp åt oss som inte har gjort så många försök ännu att man aldrig ska ge upp fast det känns hopplöst ibland....har telefontid bokad med en läkare från CvL kliniken och hoppas då bli lite klokare. Antar att det blir nedreglering igen i februari efter en runda med egen mens. 

Det korta programmet skulle ju kännas lite enklare nu. Någon som har provat korta? Varför väljer man odta(st) det långa?

Jag fick långa protokollet för de tyckte min äggreserv såg lite dålig ut i antal ägg. Som jag förstått det så får du oftast fler ägg på långa, och färre men jämnare kvalitet på det korta.
  • Fröken Rabarber
    Wonderfluff skrev 2019-01-12 11:43:17 följande:

Jaha allihopa! Då hade båda stora äggblåsorna såklart poppat redan på äggplocket idag.

Åhh, vad tråkigt! Hoppas det ändå gick att få ut ett par ägg ändå.
  • Fröken Rabarber
    tossaliten skrev 2019-01-21 04:14:23 följande:

Gick ur tråden efter första ivf i november då det inte blev nåt.

Fick mens i december men så nära deras stängning över jul så vi fick avvakta till januarimensen.

Grejen var att den aldrig kom utan ist ett plus på stickan!!! Är i chock men ändå nåt positivt att det kanske går ändå. Fortfarande tidigt men hoppas så!!

Åh, vad härligt att höra! Stort grattis till plusset! :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018