IVF sommar/höst 2018
När är din testdag? min är ju inte förrens den 28 suck
När är din testdag? min är ju inte förrens den 28 suck
Ruv 12 i dag aldrig hänt tidigare att jag ruvat då länge. hur mår ni alla? Själv varit ganska trött o lite illamående idag.
Tack för alla grattis! Känns som ett litet julmirakel. :) kliniken är stängd nu så får meddela i mellandagarna. Hoppas ni andra också kommer få era välförtjänta plus.
STORT GRATTIS så underbart vi är i fas med varandra är på ruv 13. När är bebis beräknad tror du? Fick du en 2,3 eller 5 dagars embroy tillbaka?
Hallå!
Hoppar in här :)
Vi har två avbrytna behandligar och 2 misslyckade återföringar (på 2 försök) i bagaget och har precis påbörjadat vårt 3:e och sista landstingsfinansierade försök.
Till skillnad från våra tidigare försök ska vi köra det långa protokollet denna gång och jag började spraya med Synarela igår. Hoppas innerligt att jag svarar bättre på det långa protokollet och att det är tredje gången gillt! :)
Någon här som har haft bättre resultat med det långa protokollet jämfört med det korta?
Är det någon som vet när man får älska igen med sin man? Sist sa dem att jag får varken bada eller ha sex eller träna men på hur länge?
Stort grattis!! Måste kännas fantastiskt!! :) Är det första försöket?
Hoppas på liknande resultat. Vi har hittills inte fått några till frysen.
Det hoppas jag också!! :) När är det dags för första UL?
Gud va skönt att slippa lutinus-kladdet :) Det är inget jag ser fram emot, haha.
God morgon alla jag har nu gjort gravtest och jag är gravid är sååå glad att jag gråter av lycka vi som kämpat och tänkt att efter denna ivf tänker jag vänta minst 6 månader till eftersom det är så psykisk påfrestande. Jag är gravid 2-3 stod det. Ni som fortsätter att kämpa ge inte upp. Den ända skillnaden jag gjorde denna gång var att ändra kosten då jag fick konstaterat att jag har Ibs. Går på en foodmap diet då min kropp inte kan smälta fibrer viss fruktaner o fruktos, äter glutenfritt.
Hej alla nu har jag äntligen fått tid för första ultra och det blir av måndagen den 14 så spännande om det är en bebis där inne.
Har du med varit med om ofostrig graviditet
Åh, vilken koll! Det stämmer att vi har varit på ultraljud. Det är helt otroligt, men vi fick se ett litet embryo och ett litet hjärta som slog! 1,5 cm var den och det är tydligen alldeles lagom.
Nu är jag jag nervös!
Ska om allting går bra, göra min 5:e insättning imorgon. Jag tycker att jag blir mer och mer nervös för varje gång, då jag är livrädd att blastisen inte ska klara upptiningen! Och självklart inför ruvartiden som är FRUKTANSVÄRD! Jag mår så dåligt under ruvartiden pga psykisk stress! Har senaste insättningarna hållt mig från att tjuvtesta. Men ska nog testa tidigare denna gång då det på något känns lättare att ta ett negativt besked när man är beredd på än att invänta mensen som kommer när den vill. Jag har blivit helt förstörd varje gång mensen kommer och har då 2 gånger befunnit mig på jobbet och har fått släppa allt och gå hem.
Hur känner ni inför ruvning och kring test?
Grattis Akira Öken till bekräftat graviditet - det ger hopp åt oss som inte har gjort så många försök ännu att man aldrig ska ge upp fast det känns hopplöst ibland....har telefontid bokad med en läkare från CvL kliniken och hoppas då bli lite klokare. Antar att det blir nedreglering igen i februari efter en runda med egen mens.
Det korta programmet skulle ju kännas lite enklare nu. Någon som har provat korta? Varför väljer man odta(st) det långa?
Jaha allihopa! Då hade båda stora äggblåsorna såklart poppat redan på äggplocket idag.
Gick ur tråden efter första ivf i november då det inte blev nåt.
Fick mens i december men så nära deras stängning över jul så vi fick avvakta till januarimensen.
Grejen var att den aldrig kom utan ist ett plus på stickan!!! Är i chock men ändå nåt positivt att det kanske går ändå. Fortfarande tidigt men hoppas så!!