• My102

IVF sommar/höst 2018

Jooosen skrev 2018-11-29 22:22:12 följande:

Åh! Spännande. Satte du in fem dagas eller tvådagars? Håller verkligen tummarna för dig!

Tack! Det är fem dagars. Förhoppningarna är lite låg, på kliniken direkt efter insättning går jag på moln men ungefär 3 timmar senare så kommer hopplöshetskänslorna. Jobbigt! Skulle ju vara för bra för att var sant om det skulle fungera nu, precis innan jul.
  • My102
    authentic skrev 2018-11-29 21:43:42 följande:

De insättningarna är från 5 äggplock, men efter ett av plocken så blev de iofs ingen insättning, alla 17 ägg dog så den omgången räknades inte.

Hos oss är det manlig faktor, så vi måste göra ICSI. Sen har jag en chokladcysta i en av mina äggstockar också men den stör inte så värst.

Vad är det hos er?

Låter som om ni fått bra resultat vid ert plock :)

Inget känt fel, men nåt borde de va tänker jag. Fick ta både dropp, kortison och blodförtunnande denna gång. Hemska sprutor varje kväll. Nej va hemskt att alla 17 dog! Kan tänka mig vad förtvivlat det måste ha varit!

Vi gjorde första IVF i juni, 10 ägg, 9 mogna, 5 klarade sig till dag 5, 4 i frysen. Självklart är det skönt att resultatet är bra, men vill det sig ändå inte så ja.. då är det ju nåt annat som spökar, nåt medicinskt som dom inte kan se kanske.

Svårt detta
  • My102
    Jooosen skrev 2018-11-29 22:46:05 följande:

Urs ja vet!! Precis efter insättning känner man sig äntligen lugn!! Sen kommer all jäkla oro igen. Var det din testdag som va 9 dec? När borde din (icke) mens komma om den skulle dyka upp?

Japp, testdag den 9 december. Jag vet inte riktigt, mensen har inte varit sig själv sen äggplocket i juni. Den brukar komma någon dag efter avslut med lutinus, jag fick väldigt tidigt ÄL denna månaden också redan på CD 10 men det känns inte som att jag använda det som nåt riktmärke.
  • My102

Ruvardag 5. Tidigare ruvningar har jag känt av molvärk och ömma bröst rätt så tidigt, har pendlat mellan att tro att det är grav symtom till att skylla på lutinus. Denna omgång känns det knappt som att jag gjorde en återföring i måndag. Känner så gott som ingenting, inga svullna tuttar eller öm mage.. kanske lite uppblåst men inget mer. Det posititiva är att jag inte tänker så mycket på det då eftersom det inte kommer nåt symtom som får mig att tänka på det. Det är skönt!

• My102
    authentic skrev 2018-12-02 17:53:59 följande:

Ruvardag 6 närmar sig sitt slut. Illamåendet har smugit sig på mig lite då och då men det kan ju vara en biverkning av lutinus också. Så svårt att hålla isär biverkningar och möjliga symptom dessa dagar.

Hur mår ni andra?

Också ruvardag 6. Känner typ ingenting, pytte pytte lite molvärk ibland som går över rätt fort. Fortfarande lite svullen i tjej magen. Ja vad ska man tro. Jag har haft en rätt så jobbig helg, alla känslor kommer på en och samma gång, jag blir PMS kossa på en ynka kommentar men det går över lika fort, som imorse när sambon blev irriterad över att vi hade för många skålar i skåpet, jag blev skit irriterad och började rensa på en gång, men sen var det över lika fort. I vanliga fall när jag har PMS så är det konstant och inte när det väl behagar så att säga. Har beställt test som förhoppningvis kommer imorgon. Det här med att inte veta tar kål på en!
  • My102

Herre jäklar... jag tror att jag kanske är gravid! Vill inte ta ut nåt i förskott men detta test beror inte på ovitrelle! 13 dagar sedan sprutan.

Jag har inte sagt till sambon att jag tjuvtestar och jag håller nog detta för mig själv ett tag. Jag hade nämligen ingen test imorse men jag behöll kisset i toa skåpet tills testerna kom med posten på eftermiddagen. Så här tydligt syntes det inte dom första 5-10 minuterna, även om det syntes men inte på bild, tänkte kanske spökstreck, tog testet kring 14:30. Så vågar inte tro att detta är definivt.

Jag har aldrig varit så nervös inför ett test nån gång.. kan min magkänsla ha varit rätt?

• My102

Vad löjlig jag känner mig. Syns ju inget rött alls på strecket :( kanske bara är spök eftersom det tog så lång tid för det att komma fram sådär.

• My102
    Inalina skrev 2018-12-03 16:57:46 följande:

jag tycker också att man kan ana ett streck - men det finns tester som är mkt bättre på att testa tidigt, försök hitta ett sånt och ta på morgonurinen :) håller alla tummar!

Ska kolla upp det! Bor så långt bort från stan så det får bli imorgon. Så tar jag det på onsdag. Då är jag på dag 9 och det borde ge ett rätt svar.

Visst borde jag hålla tyst om detta? Det värsta i det här för mig är att göra min sambo besviken..vore dumt om jag får upp förhoppningarna också visar det sig att jag hade fel. Eller att mensen kommer
  • My102
    authentic skrev 2018-12-03 17:03:58 följande:

Såhär ser mitt test ut nu på ruvardag 7. Tog det 16:45 nu och hade egwntligen kissat en och en halv timme innan redan så inte hållt mig speciellt länge.

Mår så himla illa hela tiden så jag var tvungen att kika.

Grattis!! Det syns ju super tydligt! Hoppas det är vår tur nu! Mitt är väldigt väldigt svagt i jämförelse med ditt. Undra om jag kan skylla på att jag hade återföring sent i måndags så jag gick in i dag 7 nyss, egentligen.. hehe kan ju hoppas det!
  • My102
    authentic skrev 2018-12-03 17:03:58 följande:

Såhär ser mitt test ut nu på ruvardag 7. Tog det 16:45 nu och hade egwntligen kissat en och en halv timme innan redan så inte hållt mig speciellt länge.

Mår så himla illa hela tiden så jag var tvungen att kika.

Vet din partner om att du testar eller ska du berätta?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018