IVF sommar/höst 2018
Åh! Spännande. Satte du in fem dagas eller tvådagars? Håller verkligen tummarna för dig!
Åh! Spännande. Satte du in fem dagas eller tvådagars? Håller verkligen tummarna för dig!
De insättningarna är från 5 äggplock, men efter ett av plocken så blev de iofs ingen insättning, alla 17 ägg dog så den omgången räknades inte.
Hos oss är det manlig faktor, så vi måste göra ICSI. Sen har jag en chokladcysta i en av mina äggstockar också men den stör inte så värst.
Vad är det hos er?
Låter som om ni fått bra resultat vid ert plock :)
Urs ja vet!! Precis efter insättning känner man sig äntligen lugn!! Sen kommer all jäkla oro igen. Var det din testdag som va 9 dec? När borde din (icke) mens komma om den skulle dyka upp?
Ruvardag 5. Tidigare ruvningar har jag känt av molvärk och ömma bröst rätt så tidigt, har pendlat mellan att tro att det är grav symtom till att skylla på lutinus. Denna omgång känns det knappt som att jag gjorde en återföring i måndag. Känner så gott som ingenting, inga svullna tuttar eller öm mage.. kanske lite uppblåst men inget mer. Det posititiva är att jag inte tänker så mycket på det då eftersom det inte kommer nåt symtom som får mig att tänka på det. Det är skönt!
Ruvardag 6 närmar sig sitt slut. Illamåendet har smugit sig på mig lite då och då men det kan ju vara en biverkning av lutinus också. Så svårt att hålla isär biverkningar och möjliga symptom dessa dagar.
Hur mår ni andra?
Herre jäklar... jag tror att jag kanske är gravid! Vill inte ta ut nåt i förskott men detta test beror inte på ovitrelle! 13 dagar sedan sprutan.
Jag har inte sagt till sambon att jag tjuvtestar och jag håller nog detta för mig själv ett tag. Jag hade nämligen ingen test imorse men jag behöll kisset i toa skåpet tills testerna kom med posten på eftermiddagen. Så här tydligt syntes det inte dom första 5-10 minuterna, även om det syntes men inte på bild, tänkte kanske spökstreck, tog testet kring 14:30. Så vågar inte tro att detta är definivt.
Jag har aldrig varit så nervös inför ett test nån gång.. kan min magkänsla ha varit rätt?
Vad löjlig jag känner mig. Syns ju inget rött alls på strecket :( kanske bara är spök eftersom det tog så lång tid för det att komma fram sådär.
jag tycker också att man kan ana ett streck - men det finns tester som är mkt bättre på att testa tidigt, försök hitta ett sånt och ta på morgonurinen :) håller alla tummar!
Såhär ser mitt test ut nu på ruvardag 7. Tog det 16:45 nu och hade egwntligen kissat en och en halv timme innan redan så inte hållt mig speciellt länge.
Mår så himla illa hela tiden så jag var tvungen att kika.
Såhär ser mitt test ut nu på ruvardag 7. Tog det 16:45 nu och hade egwntligen kissat en och en halv timme innan redan så inte hållt mig speciellt länge.
Mår så himla illa hela tiden så jag var tvungen att kika.