• Elcca

IVF sommar/höst 2018

Jag tjuvtestade idag, rd6 och tycker mig se ett väldigt svaaaagt streck!? Är en blastocyst som jag gjort insättning med, i ostimulerad cykel.

Kan det verkligen vara så att det har tagit sig denna gången!!!!!!???

Man vågar ju inte hoppas, då jag testad tidigt en gång innan och då började jag blöda några dagar senare.

• Elcca
    Etta skrev 2019-01-15 14:41:42 följande:

Jag tycker mig se ett streck! Håller alla tummar!!

Tack! Tog ytterligare 2 tester sen på kvällen som visade lite tydligare streck! Ber nu till alla högre makter att jag får behålla det!!
  • Elcca

Åh! Känner mig helt förvirrad.

Tog ett test i morse med mitt morgonurin som sååå tydligt positivt.

Men sen tog jag ett sånt där RFSU-testremsa mitt på dagen och det va i stort sätt inget streck alls. Är på RD 8 och alla andra test jag har tagit har varit positiva med olika tydliga resultat.

Är det nog som har erfarenhet från sånna där testremsor? Eller kan det helt enkelt vara så att det nu här misslyckats och jag inte längre har något hcg? Men borde inte mensen komma då?

Detta pest o pina! Oavsett om man tester tidigt eller inte under ruvningstid.

Här är testet från imorse.

• Elcca
    regina87 skrev 2019-01-16 14:12:54 följande:

Första besöket inför ivf imorgon. Mens troligtvis i helgen. Tror ni att man ka få påbörja behandling redan då?

Hur gick det idag!?
  • Elcca
    Etta skrev 2019-01-17 22:46:23 följande:

Vad jag fattat så mäter ju testa-tidigt mycket lägre hcg-nivåer än en sån där testremsa, och RD8 är ju väldigt tidigt att testa på! Tror inte du behöver oroa dig, det andra är ju tydligt positivt! Jag har fått neg på RD 8 och sen plus på RD10. (Tyvärr slutade i mf men det var nog senare)

Nä, jag försöker tänka att testremsan är mindre känsligt än CB-testet. Har testat med test på jobbet oxå (jobbar på vc) och dom är tydligt positiva. Så jag HOPPAS så att det bara är testen som är kassa.

Har beställt hem andra för att testa med nu i helgen. Man blir typ besatt när man väl fått ett plus..
  • Elcca
    regina87 skrev 2019-01-18 07:06:17 följande:

Det gick bra. Mycket information med allt.. blir långt protokoll och börjar med nässpray om 19 dagar då jag fick mens idag. Nervöst och lite läskigt

Spännande! :) lycka till!
  • Elcca
    regina87 skrev 2019-01-18 08:32:54 följande:

Tack så mycket! Hur går det för dig?

Jo, jag ruvar och har testat positivt redan tidigt. Så nu får vi se om det håller i sig! Är så jobbigt!
  • Elcca
    regina87 skrev 2019-01-18 10:11:53 följande:

Okej va spännande. Förstår om det känns jobbigt.. hoppas allt går bra! Hur många försök har du gjort ?

Jag har gjort 2 behandlingar och 5 insättningar. Detta är min femte insättning. Första insättningen testade jag tidigt på RD 7och fick bara flera svaga plus som försvann efter några dagar och sen började jag blöda.

Resten av insättningarna hann jag aldrig testa innan min mens kom på RD 10.

Så imorrn är RD 10 och jag är såååå nervös!
  • Elcca
    Etta skrev 2019-01-19 17:21:48 följande:

Hur har det gått idag?

Testade med digitalt idag, då mensen inte dykt upp. Stod gravid 1-2 veckor! Så ofattbart att detta händer mig! Kan inte alls ta in det känner jag.
  • Elcca
    authentic skrev 2019-01-19 20:45:36 följande:

Så otroligt glad för din skull, grattis :) har du några känningar ännu då?

Tack!! :) känns som sagt helt overkligt och jag går på toaletten 1511 ggr per dag för att kolla så jag inte börjat blöda. Jag har haft mycket känningar redan från RD7. Växtvärk i magen/ryggen och ner i ljumskarna. Börjar känna litet diffust illamående som kommer hastigt på mig. Men som sagt, helt overkligt och svårt att ta in!
  • Elcca
    Etta skrev 2019-01-19 21:48:39 följande:

Åh, GRATTIS!!!

TACK så jättemycket! :)
  • Elcca
    Wonderfluff skrev 2019-01-20 09:32:38 följande:

Grattis! Vilken glad överraskning!

Ja!! Verkligen!

5:e insättningen, så alla ni som kämpar! Ge inte upp!!!
  • Elcca
    LLW skrev 2019-01-20 13:10:48 följande:

Stort grattis! Man blir verkligen peppad när man läser sånt här!

Tack så jättemycket! :)

Känns som man har kämpat i motvind när man gång på gång fått negativa besked, men tillslut händer det. Och då glömmer man alla andra misslyckade försök och fokuserar på det nya som komma skall!
  • Elcca
    regina87 skrev 2019-01-20 16:11:30 följande:

Grattis <3

Tack så jättemycket!! :)
  • Elcca
    Wishful skrev 2019-01-20 19:38:32 följande:

Vi gjorde också två behandlingar, fyra återföringar. Plussade nu på 4:e återföringen. Är i vecka 14 nu.

Plussade på 3:e återföringen, blev starkare några dagar men försvann sedan helt efter ytterligare någon dag så minus på testdag.

Grattis!! :)

Jag mår så dåligt just nu. Inte fysiskt utan psykiskt! Är livrädd att detta ska tas ifrån mig och vill helst inte ens tänka på det. Är rädd att jag börjar drömma mig bort och sen får jag missfall och allt man dröm om bara tas ifrån en! Trodde jag skulle vara överlycklig den dagen jag plussade med det är såååå blandande känslor och jag tror inte jag kan ta in det ännu. Och framför allt, koppla bort rädslorna.
  • Elcca
    Etta skrev 2019-01-20 20:24:40 följande:

Åh, jag känner igen det sååå väl när jag var gravid med min dotter, jag fick dessutom en blödning i v7 och var hundra procent säker på att det var kört! Men det var det ju inte och nu i efterhand kan jag ångra att jag inte gladdes mer utan oroade mig igenom typ hela graviditeten. Men det är jättesvårt! Jag fick tipset här på fl att ? tänkt på att du väntar ett barn, inte ett missfall? och jag tror att man blir precis lika ledsen och besviken om man får missfall oavsett om man glatt sig eller oroat sig innan! Kram!

Tack för dina fina och kloka ord! Det var verkligen det jag behövde höra! <3
  • Elcca
    Akira Öken skrev 2019-01-20 23:55:44 följande:

Fattar känslan precis! Jag testade på ruvardag 9 och fick ett plus. Mitt livs första efter många behandlingar och återföringar. Den lyckan! Och sedan fallet när jag bara timmar efter testet började blöda. Jag blödde i fem dagar och led något oerhört av alla känslor av hopp, förtvivlan, lycka när testet fortfarande visade plus någon dag senare, förtvivlan när blödningen tilltog och sedan lycka igen osv. Alla känslor på en gång och i en enda röra omväxlande under dagarna. Jag kollar fortfarande pappret vid varje toabesök. Men jag förväntar mig inte längre att det ska vara något. Det har lagt sig, men inte helt. Jag är i vecka 10 nu. Kram

Jag beklagar verkligen att du har fått gå igenom dessa dagar av ren o skär skräck! Måste ha varit fruktansvärt för dig! Skönt att du har börjat kunna slappna av lite efter denna händelse och kanske njuta lite av att du faktiskt är gravid och att allt har sett bra ut vid ul! Önskar dig all lycka igenom din graviditet! <3
  • Elcca
    Wishful skrev 2019-01-21 07:51:02 följande:

Tack!

Jag känner igen känslan. Har också oroat mig massor (och gör det än även om det har blivit lite bättre). Har nästan oroat mig mer än vad jag glatt mig åt graviditeten så här långt. Det har börjat ändras liten nu efter kub ultraljudet och när jag kommit in i andra trimestern.

Först oroade jag mig för att plusset inte skulle hålla i sig. Tog hur många test som helst för att försäkra mig om att det fortfarande var positivt. Sedan oroade jag mig för det tidigare UL. Tänk om det inte skulle vara något där? Eller om det var något där men inget hjärtslag? När jag sett hjärtslaget tänkte jag att jag skulle känna mig lite lugnare men inte det. Inför KUB ultraljudet blev jag jätteorolig igen. Tänk om hjärtat stannat? Tänkt om inte allt ser bra ut. Efter det ultraljudet har jag känt mig lite tryggare och lugnare men oroar mig fortfarande.

Dumt att oroa sig så mycket egentligen. Du kommer sannolikt att bli lika ledsen om något går fel oavsett om du oroat dig eller inte och tidigt i graviditeten är det ändå inget att göra om något skulle gå fel så egentligen borde man försöka slappna av och glädjas men det är lättare sagt än gjort.

Tack för dina ord! Man har lixom kämpat ihjäl sig för att komma hit och sen kan man inte vara glad för man är rädd att förlora det. Det känns så orättvist! Men jag försöker börja tänka positivt och att jag faktiskt inte kan göra någonting åt saken om det nu skulle gå åt helvete.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018