• Etta

IVF sommar/höst 2018

Elcca skrev 2019-01-16 06:34:08 följande:

Tack! Tog ytterligare 2 tester sen på kvällen som visade lite tydligare streck! Ber nu till alla högre makter att jag får behålla det!!

Åh vad spännande!! När är officiell testdag?
  • Etta
    Wonderfluff skrev 2019-01-15 21:59:18 följande:

Ja om man ska gå på hans resonemang så är det då inom de två timmarna innan ÄL skulle ha skett. Men då borde man ha sett spår av folliklar. Jag tror att ägglossningen skedde tidigare eftersom folliklarna hunnit försvinna. Jag tror ev att mina egna ganska höga nivåer av FSH och LH kanske stör processen på nåt sätt. Men vet inte. Hade två stora fina folliklar två dygn före ÄP, och blir de så stora bör det finnas ägg i dem sa han.

Ja, utan att vara läkare låter ju din teori betydligt troligare? Men skönt att du får komma på ultraljud varje dag, då borde de ju kunna se vad som händer!
  • Etta
    Sasso122 skrev 2019-01-16 12:45:34 följande:

Deppigt just nu :( Var på första VUL imorse och det var endast 3 äggblåsor med bra storlek. Fanns 2 till mindre som med mycket tur kan hinna växa till sig. Vet att 3 är bättre än noll och att det bara behövs ett guldägg men blev så besviken då jag hoppats på att långa protokollet skulle ge fler än vad det korta hittils har gjort :( Nytt VUL på fredag.

Förstår besvikelsen men de kan ju mycket väl växa till sig och tror också av vad jag hört att få ger bättre kvalité! Jag får ut många men ej av så god kvalite och därav är det många som inte befruktas.
  • Etta
    Elcca skrev 2019-01-17 20:05:23 följande:

Åh! Känner mig helt förvirrad.

Tog ett test i morse med mitt morgonurin som sååå tydligt positivt.

Men sen tog jag ett sånt där RFSU-testremsa mitt på dagen och det va i stort sätt inget streck alls. Är på RD 8 och alla andra test jag har tagit har varit positiva med olika tydliga resultat.

Är det nog som har erfarenhet från sånna där testremsor? Eller kan det helt enkelt vara så att det nu här misslyckats och jag inte längre har något hcg? Men borde inte mensen komma då?

Detta pest o pina! Oavsett om man tester tidigt eller inte under ruvningstid.

Här är testet från imorse.

Vad jag fattat så mäter ju testa-tidigt mycket lägre hcg-nivåer än en sån där testremsa, och RD8 är ju väldigt tidigt att testa på! Tror inte du behöver oroa dig, det andra är ju tydligt positivt! Jag har fått neg på RD 8 och sen plus på RD10. (Tyvärr slutade i mf men det var nog senare)
  • Etta
    Wonderfluff skrev 2019-01-19 10:14:47 följande:

Hej allihop! Är det fler än jag som blir väldigt trötta under lutinusperioden?

Liten uppföljning: eftersom jag ägglossar lite för tidigt överväger vi att köra stimulering, ovitrelle, lutinus fast inget äggutplock framledes. Som det är nu så gör ivf att jag går miste om dyrbara ägg istället för tvärtom.

Låter rimligt! Vet ni vad det är som gör att ni har svårt att få barn?
  • Etta
    Elcca skrev 2019-01-18 11:34:15 följande:

Jag har gjort 2 behandlingar och 5 insättningar. Detta är min femte insättning. Första insättningen testade jag tidigt på RD 7och fick bara flera svaga plus som försvann efter några dagar och sen började jag blöda.

Resten av insättningarna hann jag aldrig testa innan min mens kom på RD 10.

Så imorrn är RD 10 och jag är såååå nervös!

Hur har det gått idag?
  • Etta
    Wonderfluff skrev 2019-01-19 17:28:05 följande:

Jag har inte försökt i ett år ännu, så kan egentligen inte säga att jag har sk ofrivillig barnlöshet riktigt ännu. Har regelbunden cykel och normala hormonnivåer, dock lite låg AMH, vilket är normalt eftersom jag är 43. Så anledning till IVF har varit min ålder. Har fått ut ett ägg som hade god kvalitet och blev tillbakasatt, men tog sig inte.

Då kan nog detta verkligen vara värt ett försök! Skönt slippa äggplock också!
  • Etta
    Elcca skrev 2019-01-19 17:53:58 följande:

Testade med digitalt idag, då mensen inte dykt upp. Stod gravid 1-2 veckor! Så ofattbart att detta händer mig! Kan inte alls ta in det känner jag.

Åh, GRATTIS!!!
  • Etta
    Elcca skrev 2019-01-20 20:07:05 följande:

Grattis!! :)

Jag mår så dåligt just nu. Inte fysiskt utan psykiskt! Är livrädd att detta ska tas ifrån mig och vill helst inte ens tänka på det. Är rädd att jag börjar drömma mig bort och sen får jag missfall och allt man dröm om bara tas ifrån en! Trodde jag skulle vara överlycklig den dagen jag plussade med det är såååå blandande känslor och jag tror inte jag kan ta in det ännu. Och framför allt, koppla bort rädslorna.

Åh, jag känner igen det sååå väl när jag var gravid med min dotter, jag fick dessutom en blödning i v7 och var hundra procent säker på att det var kört! Men det var det ju inte och nu i efterhand kan jag ångra att jag inte gladdes mer utan oroade mig igenom typ hela graviditeten. Men det är jättesvårt! Jag fick tipset här på fl att ? tänkt på att du väntar ett barn, inte ett missfall? och jag tror att man blir precis lika ledsen och besviken om man får missfall oavsett om man glatt sig eller oroat sig innan! Kram!
  • Etta
    My102 skrev 2019-01-22 14:27:19 följande:

Min cykel har kommit igång nu efter IVF i juni, under dom senaste två månaderna har jag känt av ägglossning rejält. Det gör så fruktansvärt ont. Är det fler som har fått så efter IVF behandling?

Jag kan inte minnas att jag har haft så förut, bara lite ont i en äggstock i nån timme och ömma bröst. Det känns som jag ska ha mens men det är det ju inte. Pos på ÄL test också.

Det har varit samma för mig sen den ivfen jag gjorde i våras! Jag tog upp det med en av läkarna på mottagningen men hon sa att det inte fanns något sådant samband, men det är jättetydligt för mig! Har avtagit de senaste månaderna dock.
  • Etta
    Mect skrev 2019-01-22 20:02:54 följande:

Hej!

Jag vänder mig till er som har genomgått FET. Jag testade imorse positivt på ägglossningsstickor och när jag ringde sa att jag ska dit för återföring på måndag... Jag tycker att det känns sent. När hade ni återföring när ni gjorde FET?

Det stämmer, ÄL-dagen räknas som dag 0 och om det är en blastocyst så är det insättning på dag 6! Men jag håller med om att det känns väldigt sent, har faktiskt frågat dem flera gånger om det ej blir för sent.. Jag ruvar på en blasto från FET nu, ruvardag 7 idag.
  • Etta
    Mect skrev 2019-01-22 22:23:50 följande:

Tack för lungande med svar! Man borde ju egentligen lita på att de vet vad de gör :)

Haha, jag vet, men jag har som sagt också frågat om detta! ;)
  • Etta
    Bli3ifamiljen skrev 2019-01-23 22:05:43 följande:

Snart dags för min första FET. Menscykel på ca 30 dagar. Min fråga är, från vilken dag ska man börja ta ägglossningstest?

Det brukar kliniken tala om, jag har börjat på dag 7-8, men har kort menscykel på 26-27 dagar.
  • Etta

Jag tog ett testa tidigt-test igår på RD 8 som var positivt! :) Vågar inte glädjas fullt ut pga tidigare tidiga mf dock.

• Etta
    Bli3ifamiljen skrev 2019-01-24 15:09:39 följande:

Jag skulle höra av mig när jag fått positivt test. Efter att ha reflekterat över vilket datum det är insåg jag att det kanske är dags att börja testa. Dag 13 i morgon.

Ja, det är nog bra! Jag brukar få positivt på dag 12-13 ;) Men kort cykel som sagt!
  • Etta
    Sasso122 skrev 2019-01-24 19:02:26 följande:

Har varit bortkopplad härifrån i några dagar nu. Natten mot lördag fick jag det fruktansvärda beskedet att min brors fru och deras ofödda barn hade dött. Känns fortfarande overkligt och kommer ta ett bra tag för det att sjunka in...Var osäker på om jag skulle orka med äggplock och eventuell återföring men bestämde till slut för att fortsätta behandlingen och i måndags plockades 4 ägg varav 2 blev befruktade och återfördes idag. Så mitt i all sorg ruvar jag nu på 2 st 2 dagars embryon vilka läkaren sa såg mycket fina ut :)

Men så fruktansvärt!! Ta hand om dig!
  • Etta
    Wishful skrev 2019-01-28 11:50:55 följande:

Håller tummarna! Grattis

TTack! :) Testdag idag och fortfarande plus! :) Bokat in tid för VUL 19/2.
  • Etta
    My102 skrev 2019-02-03 16:24:26 följande:

Han säger nu att han ska gå och prata med någon, tack å lov! Jag måste dock tjata på honom lite säkert. Jag vet inte alls vart vi står nu. Känns som att han har gjort slut även om han inte har sagt det, han bara sagt att han är osäker på vart han står, och det håller jag med om.. jag vill ju inte vara i ett kärlekslöst förhållande heller, samtidigt som jag har förståelse för att man inte kan vara lika kärleksfull när man mår skit, vilket han gör. Måste nog få det tydligt senare ikväll. Och helt ärligt, säger han att han menar att det är slut så kommer inte jag att acceptera det, det kanske låter konstigt, men i och med hans historia så jag kan inte fullt ut lita på att det verkligen är så han känner. Jag skulle i alla fall vilja ge det ett tag till under tiden han går på samtal så han ver 100% vad han vill. Jag kommer troligen inte hitta nåt boende ändå inom snar framtid. Men vi har ju inte några problem med att umgås, vi skrattar och skämtar och på nåt sätt som att en sten har lyfts, antagligen för att vi inte har pratat nå särkilt mycket om hur vi känner under denna IVF resa, han har som sagt riktigt svårt att prata om känslor. Men vi är inte ett dugg fysisk.. det gör så ont i mellan åt.

Usch så jobbigt för dig! Låter ju precis som du skriver att han inte är i kontakt med sina känslor! Och liksom tar ut det på dig när han mår dåligt. Jag tycker ni ska vända er till familjerådgivningen i er kommun! Det är gratis och så kan ni få komma och prata tillsammans.
  • Etta
    Percafluviatilis skrev 2019-05-14 07:35:43 följande:

Vi har till slut plussat! På sjunde embryot, sjätte återföringen. Är dock livrädd för MA och missfall nu pga känner inga symtom alls. Är i vecka 6. Men ändå, det fungerade till slut!

Åh, stort grattis!! Vi lyckades också på vår sjätte insättning, är i v 20 nu! :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018