• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Jooosen skrev 2018-11-12 08:54:43 följande:

Okej har läst det oxå. Ja jag har bara gjort en hittills så vet att jag får ha tålamod. Blir bara så frustrerad av denna oförklarliga diagnos... något fel måste det ju vara!

Det är ju verkligen inte "bara". Menar mer att det inte behöver vara något fel, utan att det helt enkelt bara inte fäste. Men, tycker absolut att det kan vara en idé att prata med läkaren om alternativ eller om det finns prover som man kan ta, men har missat att kolla upp.
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-11-12 09:11:32 följande:

Ja, det är längesedan nu, sonen fyller 8 i januari. EN lyckad frysbehandling var det, sedan några mirakel till...men nu är det ju sista chansen för mig känns det som. Lite galet. Inte lika stressad som då (innan första barnet kom till slut) men lite orolig över eventuella biverkningar och risk för överstimulering. Då hade vi inga problem iofs

Du är igång med behandlingen nu va? Själv har jag sprayat i två veckor.
  • Akira Öken
    Micec skrev 2018-11-12 21:20:33 följande:

Tack så mycket! Nej antagligen behöver man inte oroa sig för sånt, som dom sa på kliniken så kan jag inte påverka på något sätt ifall ägget fäster eller inte utan ska leva på som vanligt. Men ja, lättare sagt än gjort.

Okej, 6 försök, så starka ni är!!! Det är verkligen en berg och dalbana det här med den ofrivilliga barnlösheten, men på något lustigt sätt så tappar man aldrig hoppet. Har ni fått göra återföring vid alla försök? blivit gravid något ut av försöken?

Det är onekligen lättare sagt än gjort!

Det är vi. Tänker att vi alla är det! Men det har verkligen varit toppar och dalar.

Vi har gjort återföring 3 av 5 gånger. En gång slutade alla sju dela sig och en gång dog alla 14 på labbet på grund av felhantering. Totalt 5 återföringar. Tyvärr inget plus någon av gångerna.
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-11-12 22:03:17 följande:

Aa man vet ju så lite om sånt! När är ditt äggplock? Spännande, hoppas verkligen för din skull nu!! :)

Det är inte bokat än, men gissar att det blir om två och en halv vecka.
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-11-13 09:17:04 följande:

Japp igång nu! Sprayat i 4 dagar, inga biverkningar än förutom nysningar. Du då?

Dag 15 idag. Inga direkta biverkningar. Nyser också en del och har under de senaste dagarna haft lätt huvudvärk som kommer och går. Imorgon ska vi till kliniken för ultraljud och blodprov och förhoppningsvis börjar vi med Menopur imorgon kväll.
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-11-13 22:07:02 följande:

Felhantering??? Låter oproffsigt, bytte ni klinik då eller fick en gratis behandling iallafall??

Ja, det var oproffsigt. Vi valde att stanna kvar på kliniken och har fortsatt förtroende för dem. Händelsen har anmält och utretts och lett till att de har förbättrat sina rutiner. Vi fick en ny behandling, men den resulterade tyvärr bara i en återföring och minus på teststickan.
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-11-13 22:09:47 följande:

Får jag fråga vilken klinik? 

Det blir Menopur här också. Hur många UL kontrolle brukar det bli under sprutperioden numera? Mår toppen än så länge, minns att jag fick kallsvettningar under sprayperioden sist (för 8-9 år sedan)...men samma läkemedel, Menopur blir det iallafall.

Vi går på Huddinge. Det brukar bli två ultraljud för oss, men kan nog variera beroende på klinik och behandlingsschema. Skönt att du mår bra! Idag har jag haft mer huvudvärk, men mår bra i övrigt.
  • Akira Öken
    Micec skrev 2018-11-14 08:40:57 följande:

ruvarupdate:

ruvardag 3, känner knappt något förutom ont i bröstvårtorna, men det har jag haft sedan jag tog suprefacten. Sen känner jag att det ilar och drar i livmoder området, men kan likväl vara känningar av lutinus... varför känner man efter såhär :((((( om jag känner mig själv rätt så kommer jag tjuvtesta redan i helgen......

Så spännande! Hoppas att de onda bröstvårtorna är ett bra tecken!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018