IVF sommar/höst 2018
[quote=79220220][quote-nick]Micec skrev 2018-11-17 09:58:48 följande:[/quote-nick][/quote]
Ser väldigt positivt ut! Grattis!
[quote=79220220][quote-nick]Micec skrev 2018-11-17 09:58:48 följande:[/quote-nick][/quote]
Ser väldigt positivt ut! Grattis!
Nu börjar jag nästan våga tro att det här är på riktigt. Så jobbigt att behöva vänta till den 10 december innan det är dags för UL. Kan inte sluta oroa mig för att det ska visa sig att det inte är någon bebis därinne.
Idag sprutade jag menopur första gången på över 4 år! Dags för syskonförsök.. hade glömt hur mkt det sved..
Nu är jag förvirrad. Testdag imorgon och tog detta test nu på morgonen (testet jag tog i förrgår var supernegativt) men detta är ju typ positivt?
Nu kom min mens! Det betyder sprutstart imorgon. Märkte att VUL blir en dag senare än senaste behandlingen. Brukar det variera ni som gjort flera IVF? Vill minnas att det alltid brukar vara på dag 7 med korta protokollet men nu är det på dag 8.
Okej! Ja det kan nog variera då. Jag har bytt läkare också så det kanske är därför :)
Kul att vi ändå kommer vara väldigt lika i behandling nu! Jag brukar stimulera 8-9 dagar bara, hur länge brukar du hålla på innan ovitrelle?
Hej allihop! Hoppas ni mår bra. Idag började jag min andra ivf-runda med gonal-f, på CD 2.
Idag fick jag positivt på ägglossningstest! På CD 10! Denna kropp alltså, kan aldrig bete sig likadant! Får panik handla ovitrelle och leta å leta så apoteket har. Jisses. Återföring på måndag!
Snart dags för sprutor här också dvs om en vecka.
10 år sen senaste ivf för mig, minns inte men kan man ha samlag som vanligt under ivf eller ska man låta bli pga risker dvs "okontrollerade ägg" nära inpå äggplock?
Japp fick ta ovitrelle och smärtorna avtog efter två alvedon. Kändes fortfarande när jag är uppe och går, mest på vänster sida. Kanske en bieffekt av IVFet in juni.. lite långsökt men smärtan påminner om hur det var efter äggplocket, till viss del.