• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

[quote=79220220][quote-nick]Micec skrev 2018-11-17 09:58:48 följande:[/quote-nick][/quote]

Ser väldigt positivt ut! Grattis!

• Akira Öken
    Wishful skrev 2018-11-17 14:02:07 följande:

Nu börjar jag nästan våga tro att det här är på riktigt. Så jobbigt att behöva vänta till den 10 december innan det är dags för UL. Kan inte sluta oroa mig för att det ska visa sig att det inte är någon bebis därinne.

Wow! Ingen tvekan där inte!
  • Akira Öken
    invidadel skrev 2018-11-17 20:23:48 följande:

Idag sprutade jag menopur första gången på över 4 år! Dags för syskonförsök.. hade glömt hur mkt det sved..

Hej! Jag har också Menopur och håller med om att det svider lite, men inte så farligt för mig. Vilken dos har du? Kall eller rumstepererad vätska? Har för mig att en del kyler med is innan för att det inte ska kännas så mycket.
  • Akira Öken
    Mect skrev 2018-11-18 09:34:24 följande:

Nu är jag förvirrad. Testdag imorgon och tog detta test nu på morgonen (testet jag tog i förrgår var supernegativt) men detta är ju typ positivt?

Grattis!
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-11-18 11:35:58 följande:

Nu kom min mens! Det betyder sprutstart imorgon. Märkte att VUL blir en dag senare än senaste behandlingen. Brukar det variera ni som gjort flera IVF? Vill minnas att det alltid brukar vara på dag 7 med korta protokollet men nu är det på dag 8.

Härligt! Jag har sprutdag 4 idag. Kör ju långa, och ul är planerat till dag 9 och 12. Tror det har varierat lite från omgång till omgång för mig.
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-11-19 06:35:49 följande:

Okej! Ja det kan nog variera då. Jag har bytt läkare också så det kanske är därför :)

Kul att vi ändå kommer vara väldigt lika i behandling nu! Jag brukar stimulera 8-9 dagar bara, hur länge brukar du hålla på innan ovitrelle?

Brukar landa på knappt 2 veckor innan Ovitrelle.
  • Akira Öken
    Wonderfluff skrev 2018-11-19 21:35:55 följande:

Hej allihop! Hoppas ni mår bra. Idag började jag min andra ivf-runda med gonal-f, på CD 2.

Hej! Bra här, men börjar kännas i äggstockarna. Är på stimuleringsdag 6 med Menopur. Schysst att du är igång igen! Hur känns det?
  • Akira Öken
    My102 skrev 2018-11-20 12:18:37 följande:

Idag fick jag positivt på ägglossningstest! På CD 10! Denna kropp alltså, kan aldrig bete sig likadant! Får panik handla ovitrelle och leta å leta så apoteket har. Jisses. Återföring på måndag!

Ja, vad märkligt att det kan variera så! IVF brukar kunna ställa till cykeln lite har jag förstått. Fick du tag på ovitrelle? Har smärtorna gått över?
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-11-20 22:00:17 följande:

Snart dags för sprutor här också dvs om en vecka.

10 år sen senaste ivf för mig, minns inte men kan man ha samlag som vanligt under ivf eller ska man låta bli pga risker dvs "okontrollerade ägg" nära inpå äggplock?

Kliniken har aldrig sagt något till oss om avhållsamhet, mer än när vi frågat. Har för mig att de svarade att vi inte rekommenderades ha samlag dagarna före och efter äggplock. Tänker att spermierna ska vara i påsen några dagar innan äggplocket samt att äggstockarna kan vara ordentligt svullna, så det är nog en bra rekommendation. För vår del, som har manlig faktor, känns det som att risken för "spontan" graviditet är väldigt låg.
  • Akira Öken
    My102 skrev 2018-11-20 22:14:20 följande:

Japp fick ta ovitrelle och smärtorna avtog efter två alvedon. Kändes fortfarande när jag är uppe och går, mest på vänster sida. Kanske en bieffekt av IVFet in juni.. lite långsökt men smärtan påminner om hur det var efter äggplocket, till viss del.

Skönt att det gick över!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018