• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

authentic skrev 2018-11-21 12:04:51 följande:

Sådär, precis hemkommen efter äggplocket och denna gång lyckades man hitta 14 ägg, känns som en fin siffra. Jag brukar ligga mellan 10-17 stycken. Nu är spänningen total inför imorgon när de ska ringa och säger hur många som var mogna och som blivit befruktade. Återföringen blir antingen på fredag eller måndag och vi har önskat 2 stycken tillbaka om de kommer finnas möjlighet till det såklart. Finns ju alltid en chans att inga forsätter att dela sig, vi har råkat ut för det en gång och det var väldigt jobbigt psykiskt.

Sjätte gången gillt hoppas vi :)

Wow! Vilket fint resultat! Hoppas hoppas hoppas (!) på många befruktade! Hur kändes det och hur mår du nu? Har de sagt ja till återföring av två (om möjligt)?

Själv har jag cirka en vecka kvar till mitt plock.
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-11-21 17:36:33 följande:

Oj så olika det verkar vara, kanske åldersberoende. Jag är 39 och ngn koll innan spraystart verkar inte vara aktuell. Ska inte spraya alls under sprutperioden - för 10 år sedan gjorde jag det.

Pratat med kliniken igen och kan köra igång med sprutorna om 2 dgr för att inte röra till det i planeringen..mannen ska på tjänstresa större delen av v49. Jösses..hoppas vi prickar in lördag då

Jag säger som Hoppomliv: cirka 14-16 dagar med spray. Antar att de anpassar behandlingen efter person. Men har även för mig att jag läste rätt nyligen att man brukar spraya 2-3 veckor innan hormonstimulering påbörjas. Vilka läkemedel ska du använda efter sprayen?
  • Akira Öken
    Akira Öken skrev 2018-11-21 18:15:40 följande:

Jag säger som Hoppomliv: cirka 14-16 dagar med spray. Antar att de anpassar behandlingen efter person. Men har även för mig att jag läste rätt nyligen att man brukar spraya 2-3 veckor innan hormonstimulering påbörjas. Vilka läkemedel ska du använda efter sprayen?

Läste fel. Min blödning har kommit efter drygt en vecka med spray. Jag menade att jag sprayat i 14-16 dagar innan jag börjat med hormonstimulering.
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-11-21 19:15:30 följande:

Mensen kom idag så frysförsök blir om inte alltför lång tid!! Ska på koll imorn redan. Blöder som en dåre två första dagarna så känns lite stelt att göra undersökning då :/ men men!

Vad roligt, då är du på g igen! Hur känns det?
  • Akira Öken
    Hönsmorsa skrev 2018-11-21 20:01:10 följande:

Var på mitt tredje VUL idag. Äggblåsorna växer inte som beräknat. Var planerat för plock den här veckan. Men det blir det inte. Nytt VUL på fredag. Fattar inte vad det är för fel. Jag fick börja med 225 ie Menopur. Efter första VUL fick jag öka till 300 ie. Sedan har det rullat på med 300. Varför höjer de inte mer? Någon som varit med om något liknande?

Äsch vad trist! Är det första ivf-behandlingen? De vågar nog inte öka dosen för mycket då det alltid finns en risk för överstimulering vid ivf. Men lite märkligt att de inte höjer stegvis om de ser att det inte händer så mycket med blåsorna. Hur motiverar läkaren att dosen inte höjs?
  • Akira Öken
    Hönsmorsa skrev 2018-11-21 20:57:23 följande:

Ja, det är första behandlingen. Har tidigare gjort 15 Letrozolstimuleringar. Jag har PCOS. Jag har inte fått svar på det. De skulle ringa tillbaka, men blev kontaktad via gynekologen på hemorten som jag gör kontroller hos i stället. De hade ringt direkt till henne i stället. Ska ringa i morgon och fråga. 

Okej. Tror de är extra försiktiga vid första försöket, då de inte har någon erfarenhet av hur din kropp kommer att reagera (Tror även att de kan vara extra försiktiga med patienter med pcos). Men tycker definitivt de behöver motivera och förklara vilka överväganden som gjorts. Sånt ska man inte behöva gå hemma och fundera över!
  • Akira Öken
    authentic skrev 2018-11-21 20:57:45 följande:

Tack :)

Jag har alltid börjat med sprutorna när mensen är över men efter att ha läst detta forum ett tag så har jag lärt mig att det är väldigt olika hur behandlingarna går till.Oj två gånger till och med, usch. Alltså det är så krossande när det sker. När det hände oss så gick vi från 17 till 0 på vårt sista landstingsfinansierade, så de var tufft. Men vi fick ett helt nytt försök gratis. Känns som om man inte vill ha för många ägg heller för att kvalitén blir sämre.Tack! Håller verkligen tummar och tår här hemma, så spänd på utvecklingen och vill bara snabbspola nu när den jobbiga perioden av väntan på olika resultat börjar.

Vi får 2 tillbaka om det finns embryon för det nu när vi gjort så många återföringar. Vi får alltid högsta poäng på våra embryon så därför fick vi de inte vid de landstingsfinansierade men nu går det bra. Vi fick 2 sist också. Av alla 6 återföringar vi gjort så har jag endast fått minus på stickan en gång så det är att behålla de som verkar va de svåra. Blir kemisk graviditet direkt efter eller på testdagen. Nu jäklar ska jag testa Albyl minor tabletter.

En vecka kommer gå fort ska du se :) kanske blir lagom att testa vid julafton för dig sen då, tänk vilken julklapp de kan bli.

Vad jobbigt att de inte vill stanna kvar. Hoppas att albylen gör susen!

Jag har gjort 5 återföringar, men inte fått plus någon av gångerna. Lite bitter, ja.

Åh, hoppas VERKLIGEN inte att testdag blir till jul! Men tänker att det borde bli lite innan, så man förhoppningsvis hinner samla ihop sig lite (ja, alltså, om det ens blir någon återföring).
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-11-21 21:38:36 följande:

det blir menopur som tidigare. Fick nu erbjudande om att skjuta på sprutstart 2 dagar, vore ju en lättnad..

Man brukar även använda ytterligare ett läkemedel vid hormonstimulering för att förhindra ägglossning innan äggplock. Om man sprayar med Synarela sköter den jobbet, men om du inte ska fortsätta med den kanske du får Orgalutran eller likvärdigt läkemedel?
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-11-22 09:18:09 följande:

Nyss vul. Allt såg fint ut för att göra fet denna cykel. Kommer bli med en blasto! Två dagars var det vid färska såå hoppas verkligen nu!!

Schysst! Vilken dag blir det?
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-11-22 09:32:11 följande:

Är bara på mensdag 2 så troligtvis runt min födelsedag 8 december sa han. Kommer tydligen ta tre sprutor totalt. Ovitrelle och två till. Ja ber att det ska fungera. När tror du ungefär att din återföring blir?

Skönt att de har koll på dig redan tidigt i cykeln! Vet du vilka de andra två sprutorna blir?

Om det blir någon återföring så blir det antingen i slutet på nästa vecka eller i början av näst-nästa vecka. Börjar få ordentligt ont nu, så hoppas att smärtan beror på många fina ägg. :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018