IVF sommar/höst 2018
Kanske nån redan svarat men... det är olika rutiner kring det på olika ivf kliniker. Första gången sa de dagen innan ET och denna gång dagen efter äggplock. Har gjort ivf på två olika kliniker.
Kanske nån redan svarat men... det är olika rutiner kring det på olika ivf kliniker. Första gången sa de dagen innan ET och denna gång dagen efter äggplock. Har gjort ivf på två olika kliniker.
Det ska ju vara exakt samma läkemedel annars får dom inte byta ut. Fick den också här om dagen. Frågan är bara om man ska ta den i låret då eller i magen.. kanske inte spelar någon roll. Ska ringa imorgon till kliniken för att vara på säkra sidan.
Ser flera i tråden är super oroliga över blödningar och mensvärk i tråden.
Lutinus och Crinone ger mensvärk som biverkning. Lutinus fräter sönder skrevet så det kan komma ljusrött blod från slemhinnorna.
Kommer det en blödning 7dagar efter äggplock kan det vara en nidationsblödning pga embryot nyper tag i livmoderns slemhinna. Har hänt mig vid samtliga 3graviditeter. Är blodet mörk rött tidigt under ruvning bör ni ringa gyn omgående och få Progynon utskrivet så inte embryot sköljs bort med blodet.
Fräter bort skrevet? Det lät ju inte alls bra! Bättre att strunta i Lutinus och köra progesteronkräm istället???
Känns ju lite weird att det dök upp en liten skugga på testet ändå.
[quote=79087618][quote-nick]authentic skrev 2018-09-25
Själv vågar jag inte testa alls, iofs inte testdag förrän lördag men jag har ju 2 stycken 5-dagars i mig så det ska väl ge utslag nu. Men jag skjuter på det ett tag till. Orkar inte med sorgen som kommer med ett misslyckat försök riktigt än. Har ju gjort 5 insättningar innan denna med 2 kemiska graviditeter och ett MA i vecka 14.
Är det bara jag som inte ska ha bebis i hela tråden?
Känns så otroligt hopplöst! Jag har aldrig haft svårt att bli gravid tidigare förän jag träffade min man. Han har kraftigt nedsatt antal. Nu velar jag och han mellan en sista ivf eller ej med hans spermier eller gå över till spermiedonation direkt.
Nädå, vi är nog tyvärr ganska många som inte ska ha det. Just nu iallafall. Du är i gott sällskap.
Känner igen din känsla, då vi precis misslyckats med vårt 5:e försök. Idag lunchade jag med en gravid kollega. Inte helt lätt. Men när vi satt och pratade visade det sig att inte heller de hade haft en spikrak väg.
Vad rekommenderar er läkare gällande donation eller fortsätta med egna spermier? Finns det möjlighet för er att få hjälp med donerade? Har förstått att det är väldigt långa köer.
För att man är så otålig???? Samt att jag vill veta om det inte är något för då kan de ge mig mer smärtstillande nu när jag är inlagd för ÖS.
Men förstår dig- det är dumt att göra det????
Nej du är inte ensam! Vi är inte i närheten än...
Vi har gjort tre ivf och ska starta vårt fjärde så fort vi valt klinik nu efter landstingets försök är förbrukade. Hr många har ni gjort?
Vi har samlat information och funderar på hur vi går vidare. Men inget helt bestämt än.
Ah, vi fick information igår om att man för närvarande använder danska spermier i landstinget. Vet inte om det på något sätt hänger ihop med den lagändring du skriver om. Har du mer info/länk? Vore intressant att läsa!
Gjorde äggplock idag... fick ut 8 ägg så nu får vi se om det blir insättning på måndag eller på torsdag, det beror ju på hur många som blir befruktade..
va nervös för äggplocket men det gick riktigt riktigt bra... och känns bra efteråt oxå.. lite känns det men bara som en liten mensvärk men ska väl poängtera att det är olika för alla... hade en som låg i samma rum som inte mådde lika bra som jag efter...
Är det nån här som kan svara på hur ägglossningen brukar bete sig efter en ivf-runda? Borde ha ÄL inom 5 dar om allt vore normalt, men känns helt dött därnere.
Wow va koolt! Jag har faktiskt funderat på om ivf?en kan ha effekt även ägglossningen efter. Är på CD 9 idag och tror inte ägglossningen är att vänta de närmaste dagarna, då jag inte har några symptom ännu. Vilken dag fick du äl? Vet du? Ska på VUL på tisdag, ska bli intressant att se vad som pågår i äggstockarna.
Till alla som får ont av Lutinus.. jag fick kramper i livmodern och ont i magen. Sen bytte jag till Crinone och då hade jag inga biverkningar. Värt att prova.