tossaliten skrev 2018-11-04 15:56:37 följande:
Spännande läsning! Jag är på ruvardag 1 (om det nu räknas dagen efter återinsättning av embryo?)
Några frågor från en ny person här är
- efter att man fått ägget tillbaka, hur länge sitter HCG i från själva behandlingen? Alltså, om jag skulle testa NU skulle det väl visa positivt på ett grav test?
- Hur tidigt är det tidigaste man kan testa?
- Har någon av er fått mycket symtom av själva behandlingen, sedan avtog det under ruvning, för att ändå vara gravid sedan?
- Fick ni ökade flytningar när ni tog progrestoronet efter ägginsättningen?
Hur länge hcg sitter i varierar nog från gång till gång, person till person och såklart dos. Men om jag minns rätt stod det att Ovitrellen kunde vara kvar i 10 dagar. Har läst att vissa "testar ut" medicinen genom att att ta graviditetstest varje dag efter sprutan tills det är borta, så de vet att om de plussar sen är det ett äkta plus. Vissa hinner aldrig få negativt utan får bara plötsligt starkare test istället för svagare (vilket det skulle bli om det bara var medicinen).
Det kan ju fästa tidigast dag 5 från befruktning sen tar det ett par dagar innan det kan synas på ett test. Skulle säga dag 7-8 från befruktningen skulle vara absolut tidigast. Då är det ju dock långt ifrån säkert att det ens fäst ännu, eller om det har det att hcg är tillräckligt högt för att synas på testet, men det finns en chans.
Jag har inte fått så mycket symtom av behandlingarna faktiskt, men det är ju olika för alla. Finns säkert många som får massa symtom.
Har fått ökade flytningar av progesteronet nån omgång tror jag, men inte vid alla försök.