• Bli3ifamiljen

IVF sommar/höst 2018

Hoppomliv skrev 2018-11-09 16:49:13 följande:

Vilken dag har ni gjort äggplock med korta protokollet?

Jag har gjort äggplock efter 11-12dagar.
  • Bli3ifamiljen
    Loviisa89 skrev 2018-11-11 17:05:01 följande:

Vad tråkigt :( Har du några ägg i frysen eller blir det isåfall helt nytt försök?

Nej, tyvärr. Vi har aldrig fått något ägg till frysen och troligtvis var detta vårt sista ivf-försök. Efter fem försök utan att lyckas så känns det som vi aldrig kommer lyckas.
  • Bli3ifamiljen
    Hoppomliv skrev 2018-11-11 16:55:19 följande:

Så tråkigt! Förstår att deg känns riktigt tungt, varför ska det vara så svårt?! Hoppas att ni lyckas snart!

Ja efter sju års med att försöka bli gravid så är man relativt less på att aldrig lyckas. Vi får se hur eller om vi går vidare med. Funderar på äggdonation, men vet inte.
  • Bli3ifamiljen
    Hoppomliv skrev 2018-11-11 22:42:10 följande:

Förstår verkligen det. Vet ni vad det beror på med äggen? Positivt att det förhoppningsvis blir lite lättare med donation med de nya reglerna. Vi har också funderat lite på det, men jag är inte redo att tänka på det än.

Nej visserligen har de inte varit många, men de senaste två jag fått tillbaka har varit toppkvalite. Jag misstänker att det är min kropp som spökar. Jag fick nästan samma resultat försök fem som försök ett trots att antal ägg och kvalitet borde minska och försämras. Om jag minns rätt har jag aldrig tidigare haft tre överlevande ägg dag tre.
  • Bli3ifamiljen
    regina87 skrev 2018-11-14 08:22:24 följande:

Hej på er! Från första besöket på Sahlgrenska för ivf tills att behandlig drar igång hur lång tid är det ungefär ?

Ca ett halvår med utredning, spolning, borttagning av myom.
  • Bli3ifamiljen
    regina87 skrev 2018-11-14 08:22:24 följande:

Hej på er! Från första besöket på Sahlgrenska för ivf tills att behandlig drar igång hur lång tid är det ungefär ?

Går dock inte på Sahlgrenska. Tänkte frågan var allmänt hur lång tid det tar.
  • Bli3ifamiljen

Jag fick brev från ivf idag. Vi fick ett ägg till frysen också så än är hoppet inte ute helt. Första gången för oss som ett ägg överlevt tills frysning. Av fyra försök med återföring så har vi haft återföring dag tre på alla utom försök två då de avvaktade och ett dugligt ägg fördes tillbaks dag fem. Då levde bara ett ägg dag tre.

• Bli3ifamiljen
    tossaliten skrev 2018-11-16 17:16:41 följande:

Har man tre färska försök gratis men de frysta räknas utöver eller hur funkar det?

Direkt återföring samt alla frys återföring av frysta embryon från första ivf räknas som en ivf där vi går. Detta får du alltså göra tre gånger om det är betalda av landstinget.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018