• LLW

IVF sommar/höst 2018

Första äggplocket avklarat. Blev sövd och det var inga problem, minns ingenting. Ont i magen när jag vaknade men fick morfintablett som lindrade iallafall.

5 ägg fick dom ut. Kan inte låta bli att bli besviken.. började storgråta och kände mig så jäkla värdelös. Alla sprutor, all ångest och ont för 5 ägg... läkaren försökte trösta med att det är kvaliten som spelar roll, men jag vet ju inte ens om de är av bra kvalitet, det kunde dom ju inte säga direkt. Men nu är det bara hoppas att dom inte ringer imorgon och säger att inga blev befruktade. Återföring på lördag om inte annat. Bara vänta nu. Och försöka tänka positivt antar jag.

• LLW
    Jooosen skrev 2018-10-11 13:44:49 följande:

Jag förstår att du är orolig. Bara att hoppas på bra ägg nu!! Så kan det ju verkligen vara!! När får ni reda på befruktning? Innan på lördag eller? Hur mår du nu? Kommer ni göra icsi eller vanlig befruktning? Kram på dig!!!!

Tack! :)) Dom ringer imorgon eftermiddag om inget befruktas. Om de ska långtidsodlas ringer dom på morgonen imorgon. Hoppas på inget samtal alls så det blir återföring på lördag, har inte nerver att vänta. Mår helt okej nu, lite mörbultad och svullen till max! Vet inte riktigt om dom gör icsi, inget dom sagt något om men mannens simmare har ju varit lite sådär så det kanske blir det.

Hur mår du nu? Började du med lutinus samma dag som ägguttaget?
  • LLW
    Akira Öken skrev 2018-10-11 19:54:29 följande:

Förstår besvikelsen, när man hoppats på fler. Minns hur ledsen jag var vid första försöket och vi bara fick ett. Dock blev det befruktat ochåterfördes efter två dagar, tyvärr resulterade det inte i graviditet. Men det behövs ju bara ett. Håller tummarna för att det ska gå bra för alla fem!

Du har ju rätt, egentligen är jag ju glad att vi fick några överhuvudtaget, det hade ju lika gärna kunnat vara noll! Nu är det nervös väntan fram tills det förhoppningsvis blir insättning. Tack för tumhållning, behöver alla jag kan få! <3 hur många behandlingar har ni gjort?
  • LLW

Då var första försöket över för oss. De ringde från kliniken förut och berättade att inget av våra 5 ägg blivit befruktat. Känner mig helt tom. Knappt ledsen. Klart det inte blev något. Som om vi någonsin skulle lyckas. Vilket skämt. Eftersom vi inte får börja om direkt på nästa mens, och vi gången efter det är bortresta och gången efter det är mitt i julhelgen då jag tror de har stängt så får vi vänta till slutet av januari innan vi kan försöka igen. Måste försöka koppla bort detta nu under tiden annars kommer jag gå under. Ni som klarar detta gång på gång, ni är så starka. Trodde aldrig jag skulle vilja ge upp men det känns så nu. Kanske orken kommer tillbaka senare.

• LLW

Blir tokig snart. Efter vår misslyckade ivf förra månaden (fick inget ägg tillbaka) så väntar jag nu in ägglossning. Är på dag 16 och har fått jättesvaga streck på testen i 5 dagar. Men idag syntes det knappt, så det blir ju inte starkare :/

Någon som har erfarenhet av hur cykeln kan bli månaden efter ivf utan återföring? Jag borde ha ägglossning idag eller imorgon men testet visar ju väldigt annorlunda..

• LLW
    Jooosen skrev 2018-11-05 09:36:46 följande:

Samma här!! Känner inga tecken på äl. Borde komma imorn.... skiter dock i stickor denna gång. Har läst att äl kan komma några dagar senare efter ivf...

Så irriterande det är! Vi har gått all in denna gång (bisolvon, varannandag sex, fertilitetsglidmedel, benen i luften och ska ta progesteronkräm efter ÄL) Hahaha jag kände bara att nu fan ska vi göra alla rätt man kan. Och skiter det sig igen så har vi iallafall gjort allt. Då är det bara ivf som gäller.

Köpte faktiskt för första gången clearblue ÄL-test idag. Svindyra men jag litar inte på dom jag använt från babyplan längre. Har liksom ÄL-flytningar och alla vanliga känningar men inget utslag. Vill veta när jag kan börja med progesteronet. :/

Hur mår du nu? Vilken dålig start vi båda fick med ivf:en.. men det måste ändå kännas rätt skönt att ha i frysen så du inte behöver göra hela behandlingen igen va?
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-11-05 13:30:35 följande:

Ja bra!! Vi pallar nog inte gå all in. Hade sex igår så får se om man kanske gör det en gång till lol!! Har äl flytningar så hoppas skiten kommer snart haha. Är det dom men blinkande gubben? Ja jag mår okej men bröt ihop på jobbet förra veckan när mensen kom.. hur känner du dig?? Fan det kändes förjävligt när du sa att inget berruktats. Vet dom varför? Nu kan det bara gå bättre för er!! Vi kör en mens emellan så frysförsök början av december. När kör ni nästa gång? Räknas försöket ni gjorde senast? Ja känner mig inte positiv alls. Känns som det är något i min kropp som gör att det inte fäster. Allt har ju visat så bra liksom... Jaja kram!

Dom jag köpte har inte blinkande gubbe, skulle tagit dom men valde visst fel haha. Dyra var dom iallafall :P inget utslag nu på morgonen heller..

Ja det var skitjobbigt. Kändes som att luften gick ur mig och jag blev helt tom. Skrattade typ för jag var i sån chock. Även om jag inte har några höga förväntningar i allt det här så trodde jag ändå att vi skulle komma längre. Dom har inte sagt varför inga blev befruktade, men nästa gång ska de göra icsi. Jag förstår inte varför de inte gjorde det den här gången eftersom min mans prover varit avvikande. Har så många frågor som jag inte hade ork att ställa när de ringde, men får ta det nästa gång.

Vi måste vänta till i januari.. nästa cykel är vi bortresta PRECIS när vi skulle behöva vara där, och sen hinner vi inte med en gång innan jul då mensen är beräknad typ 14de dec och dom har julstängt :( den vetskapen gjorde det extra tungt när vi fick veta att det inte funkat. Att behöva vänta så länge när vi äntligen var igång.. som jag förstod så gör de en bedömning när man gjort tre försök om man har ?rätt? till ett till. Dvs om det blir samma sak varje gång kan man få göra fler för att de då misslyckats med behandlingsformen. Lär väl hamna där :(

Det där med att hålla kvar i optimismen är inte det lättaste direkt. Men ni har ju många försök kvar att ta av! Först frysförsök och OM det skulle misslyckas så har ni ju chanser kvar. Ska du ta några hormoner inför fet eller hur funkar det för dig?
  • LLW
    Akira Öken skrev 2018-11-05 18:43:21 följande:

Kan ju vara så att kroppen inte riktigt följer sin cykel strax efter en behandling. Själv tycker jag det är lite svårt att tolka ägglossningstesten med streck och föredrar de som visar en glad gubbe vid ägglossning.

Nej det måste vara så :/ är så van att min cykel är regelbunden så man blir lite orolig. Men klart alla hormoner man sprutat i sig måste påverka..
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-11-05 13:30:35 följande:

Ja bra!! Vi pallar nog inte gå all in. Hade sex igår så får se om man kanske gör det en gång till lol!! Har äl flytningar så hoppas skiten kommer snart haha. Är det dom men blinkande gubben? Ja jag mår okej men bröt ihop på jobbet förra veckan när mensen kom.. hur känner du dig?? Fan det kändes förjävligt när du sa att inget berruktats. Vet dom varför? Nu kan det bara gå bättre för er!! Vi kör en mens emellan så frysförsök början av december. När kör ni nästa gång? Räknas försöket ni gjorde senast? Ja känner mig inte positiv alls. Känns som det är något i min kropp som gör att det inte fäster. Allt har ju visat så bra liksom... Jaja kram!

Tog faktiskt ett vanligt test med streck nu och det är starkare än tidigare så nu måste ÄL vara påväg även om jag inte fått utslag på clearblue än. Dom ska visa de två mest fertila dagarna så det blir kanske imorgon eller övermorgon då :)
  • LLW
    Etta skrev 2018-11-06 10:33:55 följande:

Usch vad jobbigt, vet hur det känns, vår första IVF-omgång blev 1 av 15 befruktade, och det var av rätt dålig kvalité. De gav oss inga svar heller varför det blev så, men gången därpå fick vi göra ICSI (även det efter en julstängning) och då befruktades 5 av 15 och ett av dem blev till vår dotter! :) Så ge inte upp hoppet!! Nu tre år senare gör vi syskonförsök (med ICSI) och senast befruktades 7 av 9! Så vi får typ bättre resultat för varje gång knäppt nog!

Åh det där behövde jag höra! Tack! Vi fick bara ut 5 så det kändes ju inte så lovande till att börja med, men man har ju ändå hopp kvar någonstans.. dom har ändrat från gonal till menopur till nästa gång så kanske blir det någon förbättring där!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018