• Bli3ifamiljen

IVF sommar/höst 2018

Hoppomliv skrev 2018-11-16 17:10:09 följande:

Grattis till frysning! Vi har heller aldrig lyckats frysa, förstår vilken liten lättnad det måste vara! Ska ni göra frysförsök nästa gång då eller ni har fler innestående försök som ni vill utnyttja först?

Vi hade tänkt ge upp efter fem ivf-försök med 10% chans att lyckas, så känns som en bonuschans.
  • Bli3ifamiljen
    Loviisa89 skrev 2018-11-16 18:23:14 följande:

Åh vad skönt att ni fått ett ägg till frysen, är ju jättestort om ni aldrig fått det tidigare :D

Ja helt galet. Resultatet borde inte bli bättre med åldern... (inte långt till 40 nu)
  • Bli3ifamiljen
    Mect skrev 2018-11-16 21:02:49 följande:

Vi fick också ett brev idag om att vi fick ett till frysen, så glada för det :)

Härligt!
  • Bli3ifamiljen
    Micec skrev 2018-11-17 09:08:07 följande:
    ja första ivfen! trodde aldrig det skulle funka. strecket är ännu starkare idag, så nu börjar jag tro på det lite iallafall.. är så tacksam och överlycklig!!!
    Grattis!
  • Bli3ifamiljen
    mammsen79 skrev 2018-11-30 07:05:55 följande:

Någon mer som känner som mig varför ska jag gå igenom det här och blir ledsen varje kväll när jag ska den andra sprutan tycker den är hemsk. Blev besviken att jag ska till läkaren på Måndag då jag från början skulle komma på Fredag. Men blodprovet visade att jag inte påverkas av sprutorna så att äggen ska växa så därför använder jag samma mängd o de tror äggplock blir på onsdag eller torsdag nästa vecka. Jag som hoppats på att det skulle bli i början av nästa vecka. Hur stora ska äggen bli innan de tar ut dem? Hur mycket växer de varje dag?

De växer 2mm/dag och ska vara 19-25mm stora om jag minns rätt.
  • Bli3ifamiljen
    Akira Öken skrev 2018-11-30 11:22:20 följande:

Tack för tummar och lycka till! Det blir 2 tillbaka. :)

Läste att ni inte fick så många som delade sig. Tråkigt, men bra att ni får två tillbaka. Håller tummen.
  • Bli3ifamiljen
    Akira Öken skrev 2018-12-09 21:13:56 följande:

Testatat positivt idag! Mitt livs första plus! Jag var jätteglad, lycklig och förundrad och alla känslor på en gång, i början av dagen. Nu blöder jag lite och alla lyckokänslor har bytts ut mot ledsenhet och svårmod.

Så härligt att du äntligen fått ett plus. Då vet du att det går. Nu håller jag tummen att det stannar.
  • Bli3ifamiljen
    Akira Öken skrev 2018-12-16 22:00:51 följande:

Efter 16 dagars ruvning kom testdagen till slut. Jag ÄR GRAVID!

Grattis!!!
  • Bli3ifamiljen
    Wonderfluff skrev 2019-01-10 19:29:47 följande:

Ok, det är ju märkligt att det räcker med nån timmes skillnad bara.

Jag har varit med om liknande fast åt andra hållet, att de förlängt tiden mellan ovitrelle och äggplock pga att äggen inte hunnit mogna.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018