• My102

IVF sommar/höst 2018

Inalina skrev 2018-12-06 12:37:14 följande:

Ledsen för din skull, höll verkligen tummarna för dig denna gången och än är det ju inte helt kört men förstår om du inte vill fortsätta hoppas om testerna inte blir starkare 

förstår att du känner dig ledsen, har ni kvar några i frysen?

Japp vi har två kvar.. suck. Gå igenom det här två ggr till utan att kanske lyckas. Det är var min tredje återföring. Får se om kroppen och plånboken klarar av det.
  • My102
    nypan78 skrev 2018-12-06 14:57:44 följande:

Vid återföring, är det återhållsamhet som gäller då nuförtiden? 

Har inte fått några direktiv om det. Annat än vid äggplock. Men med lutinus uppstoppad i 14 dagar är i alla fall jag inte så

Peppad på det
  • My102
    Wonderfluff skrev 2018-12-06 18:14:59 följande:

Tänk oxå på att ovitrelle innehåller gravhormoner och sitter i ca 10 dagar i kroppen.

Jag tog ovitrelle den 20 november så det är inte den som spökar. Var noga att inte testa förrän dom första 10 dagarna har passerat den här gången :)
  • My102

Här här testen nu blanka.

Jag tog ett vanligt CB som ska visa plus i torsdags och det kom fram ett blått streck, smalt och tunt men blått. Har testat i tre års tid och har bokstavligen aldrig fått så förrut. Spökstreck vet jag hur dom ser ut men detta var blått!

Igår och idag är CB early helt blankt. Troligtvis kemiskt missfall eller vad det heter... ska bli intressant och se vad Falun säger nu och vad vi kan göra. Jag blir så ledsen.. bröt ihop igår och tänkte att nu får det vara nog, vill ha tillbaka mig själv, min kropp, pengar! .. sambon vet inget, tror jag måste få bryta ihop själv först för att kunna vara ett stöd till honom sen. Hade så gärna velat överraska honom med ett positivt test :(.

Har någon fått intralipid som jag? Hur ofta får ni doserna i såfall? Har även hört att många får ta ovitrelle i flera omgångar,

Någon som vet varför?

Nu blir det att dricka en jäkla massa bubbel och glögg och kanske få upp lusten att ligga igen.. detta tär på en verkligen.

Om jag räknar rätt blir det återföring i slutet av januari.

• My102

Jag följer några hashtaggs om IVF på instagram, det är väldigt mycket från USA. Och jag vet att sociala medier inte speglar verkligheten men det är väldigt många som blir gravida och som får två insättningar. Dom tar också HCG prov redan på ruvardag 5 och framåt.

Jag tänker att i USA får ju folk stå för behandlingen själv och jag tvivlar på att långt ifrån alla kan göra 4-6 behandlingar som vi här kan göra här med landstingets hjälp och lägga ut själv utan att bli ruinerad. Är det nån som vet om dom där använder nån ytterligare medicin eller metod för att få det att funka? För väldigt ofta så gör det de! Och skulle det inte funka så är det

Många som måste spara i flera år för en ny behandling. Jag fattat inte hur dom gör. Är Sverige lite lat att inte ge 100% på en gång?

• My102

Är det rimligt att sambon blir sur (alltså riktigt sur) när jag på TD som för övrigt visade negativt. Berättar att jag tjuvtestade med ett känsligt test som visare svagt plus? Det ändrar ju inget men att det ändå kan ses som en steg på vägen tänker jag.

Vet inte ens om det räknades som ett plus men ja det såg så ut i alla fall

• My102
    Akira Öken skrev 2018-12-09 21:13:56 följande:

Testatat positivt idag! Mitt livs första plus! Jag var jätteglad, lycklig och förundrad och alla känslor på en gång, i början av dagen. Nu blöder jag lite och alla lyckokänslor har bytts ut mot ledsenhet och svårmod.

Grattis!! :D
  • My102

Här hemma är det lite kaos efter misslyckandet. Jag har kraft att kunna genomgå hur många äggplock/återföringar som helst, Känns det när allt har fått landat. Även om det känns skönt med en paus (kliniken är stängd).

Men min sambo, detta tar så förbaskat hårt på honom. Han vet inte ens om han pallar fler återföringar (har två kvar i frysen) för varje misslyckade dör en bit säger han, vilket jag kan hålla med om. Detta ställer allt på en törn. Jag är dock villig att kämpa.. han kanske inte är det.

Detta är så förbaskat jobbigt och svårt och jag hatar att känna såhär. Hatar att vara i den här situationen. Är så rädd att det tar kål på oss samtidigt som rädslan finns där att vi förlikar oss med stt det inte blir barn.. alls.

• My102
    Akira Öken skrev 2018-12-10 22:10:31 följande:

Det behöver ju inte vara enklare att stå på sidan om när ens partner är den som får gå igenom alla behandlingar. Tänker mig själv att det är lätt att känna sig onyttig, oduglig och utanför. Kan det hjälpa om ni tar en längre paus? Kanske han behöver återhämta sig ordentligt? Det här med att pausa är ju dock inte alltid det enklaste. Ibland tickar iallafall min egen klocka väldigt högt.

Gårdagen var riktigt tuff. Blev prat och en hel tårar på kvällen. Vi vill inte förlora hos själva och nu blev det två återföringar väldigt tätt inpå med misslyckande. Men vi känner likadant båda två, vilket är lite ovanligt, min sambo är konstigt nog lite mer dramatiskt än vad jag är men nu tyckte vi lika att vi behöver en paus från allt med IVF och tripper till Falun. Nu ikväll känns det lite bättre för min del och nu skulle jag kunna hoppa på tåget igen. Jag tänker att vi sätter igång i slutet av januari, och då vill ja verkligen sätta tillbaka två, fick inte göra det denna gången.

Min kille är väl inget undantag när det kommer till att det är jobbigt att pratat om det här som är så otroligt känsligt. Får väl försöka få han att inse att vinsten i det hela är värt det. Han är

Så prestationskrävande också och se sitt eget misslyckade, även om ?allt? det bra ut. Vi har inte heller försökt särkilt länge! Men det blir ju irrelevant om man inte känner att man klarar av mer.

Jag har i alla fall tagit kontakt med vården för jag tror jag har för högt prolaktin värde. Någon annan som har kollat upp det?
  • My102
    authentic skrev 2018-12-03 17:02:03 följande:

Jag ser strecket!!! Syns alltid dåligt på bild men om jag nöjer skärmen eller telefonen så blir kontrasterna annorlunda. Det är positivt :)). Grattis!!!

Ruvardag 7 är tidigt att testa men det komiska är att jag tjuvtestade också 2 minuter innan jag gick in här för att läsa.

Hej!

Hur går det för dig? Testdagen har passerat och allt :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018