• Mjbo

IVF sommar/höst 2018

Hej allihopa!

Varit bortrest i helgen och ser att de va över 150 nya inlägg sen ja va in sist, så har inte hunnit att läsa ikapp riktigt.

Vad har hänt sedan jag va här sist? Någon som plussat? Eller någon mer ruvare? :)

Jag ska imorgon om de klarar upptining sätta in en 5dagars, så imorgon förhoppningsvis blir jag ruvare!! :)

• Mjbo
    Akira Öken skrev 2018-09-09 18:00:40 följande:

Hej! Ja, härligt med mycket aktivitet i tråden! :)

Stort lycka till imorgon!

Verkligen! Vi är ett stort gäng nu. Härligt!

Hur går det för dig? Vart i karusellen befinner du dig nu? :)
  • Mjbo
    Akira Öken skrev 2018-09-09 23:55:40 följande:

Just nu är det bara väntan. Ruvardag 4.

Kul, idag får jag tillbaka en om allt går som det ska. Håll tummarna åt mig! <3
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-10 07:41:10 följande:

Tog ett test i morse på rd6, tror att det är alldeles för tidigt men både jag o mannen såg ett svaaagt tillstymmelse till streck men absolut inte så jag skulle känna mig säker på ett plus. (Ett sånt där test med 2 rutor där ett har teststreck)

Väntar ett par dagar o ser om det blir starkare tänker jag... spännande spännande.. haha min man blev nästan lite upprörd att jag testade så här tidigt men då jag såg att det fanns dem som fick plus redan nu så kunde jag inte låta bli...;) kram på er alla!

Åh!!! Har du ingen bild på testet?? Så nyfiken!! Hoppas hoppas ni hade rätt och att det blir starkare!

När jag plussade förut på dag 6 så va de oxå suuuper svagt, MEN, det var där! Så jag håller mina tummar åt dig!!

Tack, kliniken har inte ringt än iallafall. Tänker att dom ringer väl runt 9 tiden om de inte skulle klara upptiningen, så jag vill inte ha något samtal nu under förmiddagen..

Tack för pepp, jag hoppas hoppas jag kan meddela i eftermiddag att jag är ruvare <3
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-10 08:26:00 följande:
    Försöker bifoga men det är ju inte lätt att ta bild på det där haha... får ju verkligen hoppas det blir starkare!!!

Det kommer gå bra för dig idag!! :) hör av dig sen!

MEN GUD! Ja ser ju!! Enligt mig är det där ett solklart plus! Hoppas hoppas det blir starkare :D Men såååå kul. Förstår att du inte vågar vara glad ännu, de hade inte jag heller vågat, men när man står bredvid kan man glädjas i förtid, så jag gör det åt dig jag :D 

• Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-10 08:52:41 följande:
    haha ja man känner sig lite löjlig ändå då jag tror att många inte alls ser strecket, och att man nästan inbillar sig.. men men, tiden får ju utvisaFlört tack ändå för att du peppar, jag testar på ons igen och håller andan tills dess Kyss
    OKej, ja de är väl en bra plan :) Jag håller tummarna tills dess <3
  • Mjbo
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-10 09:15:29 följande:
    Hej!

Jag undrar om det kan vara missvisande att ta för tidigt test? Är på ruvardag 7. Kliniken säger att man ska undvika att ta test tidigt då det kan ge positivt utslag, men att detta kan bero på äggsprutan (som innehåller grav hormoner) innan ägguttaget.

Vad tror du? Vad säger ni alla? Funderar även själv på att testa.
    Ja det är för tidigt om du tagit sprutan, men om man gör i ostimulerad cykel så kan man testa då, eftersom det finns inga hormoner eller andra ämnen kvar i kroppen eftersom det är ens egna cykel.

Lycka till!!
  • Mjbo
    mammsen79 skrev 2018-09-10 09:03:56 följande:
    Lycka till, jag med får tillbaka ett ägg idag, vill med börja träna snart lite lätt styrketräning men vet ej om jag får?

Till mig har dom sagt hela tiden att leva som vanligt fram till man fått plus. Jag tror det är beroende på vem man frågar och hur man är som person. Är det första gången i ditt liv du skall börja träna så kanske man ska vänta, men är det något man gör i sin vardag annars så ENLIGT MIG kan man fortsätta om man lyssnar på kroppen.. 

Men, bäst tror jag är om du frågar på din klinik va dom tycker, och so, sagt lyssna på kroppen :)

• Mjbo
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-10 09:45:41 följande:
    Oh ok! Så kanske det är. Det säkra kortet är nog att vänta för min del!

Önskar dig all lycka till och ett stort plus!!

Tack detsamma!! :) 

• Mjbo
    gammelpysen skrev 2018-09-10 11:22:53 följande:

Kort svar från min del: jag får inte anstränga mig alls innan nästa vecka då jag har tidigt UL och de kollar om det ser bra ut. Jag gjorde färskförsök i början av augusti.

Ni får gärna träna. Allt jag säger är att de har varit mycket tydliga med att jag inte ens får simma förrän de kollat att allt ser bra ut.

Efter 7 försök varav ett tidigt missfall och ett helvete i flera år väljer jag i alla fall att lyda rekommendationerna. Jag tar inga risker mer. Tränade förra gången och det blev missfall. Inte roligt.

Förstår dig fullt ut! Självklart ska man ta hänsyn till klinikens rekommendationer och framförallt sina egna erfarenheter.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018