• authentic

IVF sommar/höst 2018

Alltså nu är jag på ruvardag 4 och känner att det börjar sticka i min läpp, munsår på gång, slem i halsen och känner mig lite allmänt hängig. Kan det påverka tro? Usch man blir ju så orolig för allt!!

• authentic
    Ontopic skrev 2018-11-30 18:48:12 följande:

Av mina 14 ägg som de fick ut kunde 3 bli befruktade så fick sätta in 1 av dessa i dag. Hur överlever man den här väntan nu..?

Jag försöker sysselsätta mig
  • authentic
    My102 skrev 2018-12-01 11:31:38 följande:

Ruvardag 5. Tidigare ruvningar har jag känt av molvärk och ömma bröst rätt så tidigt, har pendlat mellan att tro att det är grav symtom till att skylla på lutinus. Denna omgång känns det knappt som att jag gjorde en återföring i måndag. Känner så gott som ingenting, inga svullna tuttar eller öm mage.. kanske lite uppblåst men inget mer. Det posititiva är att jag inte tänker så mycket på det då eftersom det inte kommer nåt symtom som får mig att tänka på det. Det är skönt!

Exakt så känner jag också, det vill säga knappt någonting. Glömmer bort ibland att man ens återförde i måndags, precis som du. Men jag fräschade upp mitt minne och man kan ju inte känna så mycket ännu så hcg inte börjat utsöndras. Det är först på ruvardag 6 som Hcg börjar produceras tydligen. Onsdag sen ska ungefär vara första dagen man ska kunna få positivt test.
  • authentic

Ruvardag 6 närmar sig sitt slut. Illamåendet har smugit sig på mig lite då och då men det kan ju vara en biverkning av lutinus också. Så svårt att hålla isär biverkningar och möjliga symptom dessa dagar.

Hur mår ni andra?

• authentic
    My102 skrev 2018-12-02 19:17:14 följande:

Också ruvardag 6. Känner typ ingenting, pytte pytte lite molvärk ibland som går över rätt fort. Fortfarande lite svullen i tjej magen. Ja vad ska man tro. Jag har haft en rätt så jobbig helg, alla känslor kommer på en och samma gång, jag blir PMS kossa på en ynka kommentar men det går över lika fort, som imorse när sambon blev irriterad över att vi hade för många skålar i skåpet, jag blev skit irriterad och började rensa på en gång, men sen var det över lika fort. I vanliga fall när jag har PMS så är det konstant och inte när det väl behagar så att säga. Har beställt test som förhoppningvis kommer imorgon. Det här med att inte veta tar kål på en!

Ohh men det är kanske något positivt ju, ett symptom. Jag har kommit på mig själv med att kissa en gång i timmen typ. Tror det är för jag är fortfarande rätt svullen, precis som du, om tjejmagen. Även om man kanske inte är gravid så ser jag iaf ut att vara det.

Förstår inte hur jag ska kunna hålla mig från att tjuvtesta, vill börja testa redan i morgon. Vet att vissa får positivt väldigt tidigt men samtidigt så kommer jag ju få världens panik om det är för tidigt och därmed negativt.

Blir gråhårig av att gå igenom detta, tur man är blond ;)
  • authentic
    My102 skrev 2018-12-03 16:52:23 följande:

Herre jäklar... jag tror att jag kanske är gravid! Vill inte ta ut nåt i förskott men detta test beror inte på ovitrelle! 13 dagar sedan sprutan.

Jag har inte sagt till sambon att jag tjuvtestar och jag håller nog detta för mig själv ett tag. Jag hade nämligen ingen test imorse men jag behöll kisset i toa skåpet tills testerna kom med posten på eftermiddagen. Så här tydligt syntes det inte dom första 5-10 minuterna, även om det syntes men inte på bild, tänkte kanske spökstreck, tog testet kring 14:30. Så vågar inte tro att detta är definivt.

Jag har aldrig varit så nervös inför ett test nån gång.. kan min magkänsla ha varit rätt?

Jag ser strecket!!! Syns alltid dåligt på bild men om jag nöjer skärmen eller telefonen så blir kontrasterna annorlunda. Det är positivt :)). Grattis!!!

Ruvardag 7 är tidigt att testa men det komiska är att jag tjuvtestade också 2 minuter innan jag gick in här för att läsa.
  • authentic

Såhär ser mitt test ut nu på ruvardag 7. Tog det 16:45 nu och hade egwntligen kissat en och en halv timme innan redan så inte hållt mig speciellt länge.

Mår så himla illa hela tiden så jag var tvungen att kika.
  • authentic
    My102 skrev 2018-12-03 17:15:30 följande:
    Grattis!! Det syns ju super tydligt! Hoppas det är vår tur nu! Mitt är väldigt väldigt svagt i jämförelse med ditt. Undra om jag kan skylla på att jag hade återföring sent i måndags så jag gick in i dag 7 nyss, egentligen.. hehe kan ju hoppas det!
    Måste nog säga att det är det starkaste jag fått så här tidigt någon gång. Kan kroppen producera mer hög om båda embryona fäst tro?

Nu håller vi tummarna för att det är vår tur nu!! :) <3 det här MÅSTE hålla i sig.

Jag berättade för min man faktiskt, kan inte ljuga för honom, vi är ju två om detta. Sen bad jag om ursäkt eftersom vi hade sagt att vi skulle testa på fredag först. Men illamåendet tar kål på mig och jag kan inte dricka kaffe längre.
  • authentic
    mammsen79 skrev 2018-12-03 17:22:32 följande:

Hej alla fått tid för äggplock på Fredag blir troligen 5 ägg så håll tummarna att alla blir befruktade.

Håller alla tummar och tår för att det kommer att gå bra på fredag!! :)
  • authentic

Känns nervöst nu när man närmar sig dagen för mens även om man plussat redan. Kan ju bli ytterligare en kemisk graviditet, men känns inte som om testet borde varit så starkt då, eller?

Den här gången testar jag att ta Albyl minor, en fjärdedel, varje dag. Någon annan som testat det?

Annanathalia skrev 2018-12-03 18:37:25 följande:

Nu har vi haft insättning idag dag 5, herre alltså, kan inte förstå hur den där lille saken kan stanna kvar där inne. Känns mest rimligt att jag kissade ut ägget 15 min efter insättningen. Men men heja heja.

Hur har ni känt i livmodern efter ägguttag, jag har en hel del känningar. Kanske inte så konstigt men ändå!

Visst är det konstigt hur det kan stanna kvar där inne, speciellt när man nyser Hahaha

Jag brukar ha känningar och vara lite öm i nästan en vecka efteråt.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018