IVF sommar/höst 2018
Alltså nu är jag på ruvardag 4 och känner att det börjar sticka i min läpp, munsår på gång, slem i halsen och känner mig lite allmänt hängig. Kan det påverka tro? Usch man blir ju så orolig för allt!!
Alltså nu är jag på ruvardag 4 och känner att det börjar sticka i min läpp, munsår på gång, slem i halsen och känner mig lite allmänt hängig. Kan det påverka tro? Usch man blir ju så orolig för allt!!
Av mina 14 ägg som de fick ut kunde 3 bli befruktade så fick sätta in 1 av dessa i dag. Hur överlever man den här väntan nu..?
Ruvardag 5. Tidigare ruvningar har jag känt av molvärk och ömma bröst rätt så tidigt, har pendlat mellan att tro att det är grav symtom till att skylla på lutinus. Denna omgång känns det knappt som att jag gjorde en återföring i måndag. Känner så gott som ingenting, inga svullna tuttar eller öm mage.. kanske lite uppblåst men inget mer. Det posititiva är att jag inte tänker så mycket på det då eftersom det inte kommer nåt symtom som får mig att tänka på det. Det är skönt!
Ruvardag 6 närmar sig sitt slut. Illamåendet har smugit sig på mig lite då och då men det kan ju vara en biverkning av lutinus också. Så svårt att hålla isär biverkningar och möjliga symptom dessa dagar.
Hur mår ni andra?
Också ruvardag 6. Känner typ ingenting, pytte pytte lite molvärk ibland som går över rätt fort. Fortfarande lite svullen i tjej magen. Ja vad ska man tro. Jag har haft en rätt så jobbig helg, alla känslor kommer på en och samma gång, jag blir PMS kossa på en ynka kommentar men det går över lika fort, som imorse när sambon blev irriterad över att vi hade för många skålar i skåpet, jag blev skit irriterad och började rensa på en gång, men sen var det över lika fort. I vanliga fall när jag har PMS så är det konstant och inte när det väl behagar så att säga. Har beställt test som förhoppningvis kommer imorgon. Det här med att inte veta tar kål på en!
Herre jäklar... jag tror att jag kanske är gravid! Vill inte ta ut nåt i förskott men detta test beror inte på ovitrelle! 13 dagar sedan sprutan.
Jag har inte sagt till sambon att jag tjuvtestar och jag håller nog detta för mig själv ett tag. Jag hade nämligen ingen test imorse men jag behöll kisset i toa skåpet tills testerna kom med posten på eftermiddagen. Så här tydligt syntes det inte dom första 5-10 minuterna, även om det syntes men inte på bild, tänkte kanske spökstreck, tog testet kring 14:30. Så vågar inte tro att detta är definivt.
Jag har aldrig varit så nervös inför ett test nån gång.. kan min magkänsla ha varit rätt?
Hej alla fått tid för äggplock på Fredag blir troligen 5 ägg så håll tummarna att alla blir befruktade.
Känns nervöst nu när man närmar sig dagen för mens även om man plussat redan. Kan ju bli ytterligare en kemisk graviditet, men känns inte som om testet borde varit så starkt då, eller?
Den här gången testar jag att ta Albyl minor, en fjärdedel, varje dag. Någon annan som testat det?
Nu har vi haft insättning idag dag 5, herre alltså, kan inte förstå hur den där lille saken kan stanna kvar där inne. Känns mest rimligt att jag kissade ut ägget 15 min efter insättningen. Men men heja heja.
Hur har ni känt i livmodern efter ägguttag, jag har en hel del känningar. Kanske inte så konstigt men ändå!