• My102

IVF sommar/höst 2018

Akira Öken skrev 2018-12-11 18:05:15 följande:

Vad skönt att ni är överens! Vad var anledningen till att de inte ville sätta tillbaka två den här gången?

Tydligen är jag ung, i sammantaget, och detta var vår första IVF behandling.
  • My102
    Akira Öken skrev 2018-12-11 18:45:23 följande:

Ah. Ja, jag har förstått det som att de brukar vilja göra det först efter ett man gjort ett antal återföringar utan resultat.

Jo jag hoppas vi får ta dom sista två vi har i frysen nästa gång. Det tar så jäkla hårt att bara gå igenom en massa embryon för att hitta de där som faktiskt ska bli. :( ska inte dom sista bli något heller så tar vi hellre en smäll istället för två.
  • My102
    Akira Öken skrev 2018-12-11 18:45:23 följande:

Ah. Ja, jag har förstått det som att de brukar vilja göra det först efter ett man gjort ett antal återföringar utan resultat.

Hur går det för dig? När har du officiell testdag?
  • My102
    Akira Öken skrev 2018-12-12 21:27:09 följande:

Ser positivt ut. Men testdag är först på söndag. Hur mår du?

Åh vad skönt att höra! Jag börjar se ljuset igen. Eller det är väl hoppet som kommer tillbaka helt enkelt. Lite svackor ibland men mest utifrån hur min sambo känner sig och det gör mig lite ledsen. Han behöver mer tid än jag att bearbeta.
  • My102

Nu har det gått några dagar och senaste ruvningen börjar kännas overklig och greppar efter strån att dra sig upp.

Jag inser ju nu i efterhand efter att fått smälta allt att embryot faktiskt fäste! Och att det faktiskt var ett positivt, men svagt, på CB early. Såhär i efterhand och även då så kände jag det i kroppen, att jag för en liten stund var gravid, för att efter några dagar inte känna det alls, då det var borta. En obeskrivlig känsla men jag kände det. Jag pratat med min syster som har flera barn som kände igen sig i min historia och förstod precis vad jag menade, även hon såg att testet var positivt. Någonstans var det som jag tillhörde den där gruppen av människor som jag så innerligt vill vara del av.. bara lite grann

På ett sätt var det skönt att få ett erkännande från någon annan, annars tror jag att det är mina hjärnspöken, när jag berättade för kliniken att jag hade fått ett svagt positivt så ignorerar sköterskan det mer eller mindre och fokuserade på det negativa testet, det kan jag förstå men själv vill man ju lista ut varför det inte höll hela vägen och kanske få nåt positivt att hänga upp mig på i allt elände men det fick jag inte. Det enda hon lät positivt över var stt vi har fler i frysen.. vilket i sig är bra, men hur många misslyckande ska man gå igenom egentligen?

Tänk om inget av dessa fina fina fem blastisarna vill vara kvar.. och vi går igenom en ny tuff behandling med ytterligare 5 blastisar eller fler och inget blir. Det kommer bli så jäkla tufft för kropp och knopp.. och den ständiga frågan varför det inte blir!

Är det fler än jag som känner att jag själv styr min egen behandling? Vilken medicin jag ska ta, piller osv. Det känns som att ansvaret ligger på mig att se till stt jag ev får en ny medicinen eller en ny dos. Varför kommer inte det från kliniken? :/

Ville bara skriva av mig lite grann

• My102
    Hoppomliv skrev 2018-12-14 19:46:02 följande:

Har ni andra fått information om att det kan vara klokt att spara ett landstingsförsök om det skulle bli aktuellt med donation? Det fick inte vi, och känner mig nästan lite lurad även om vi kanske borde ha kollat upp ordentligt innan, men den tanken tänker man inte riktigt när man från början ger sig in i IVF-karusellen. Vi kommer kanske få satsa på donerade äggceller i Köpenhamn. Håller med om att man inte ska ge upp hoppet, men samtidigt börjar vi och läkarna tänka att vi måste gå vidare med donation. Jag har alltid drömt om en stor familj och vill fortfarande ha tre barn! Men efter 70 uttagna ägg och två insättningar med två-dagars där dessa två är de enda av våra 70 som klarat sig till dag två börjar det kännas rätt hopplöst. Vill hellre vänja mig vid tanken på donation än att det kanske blir försent för den familj jag ser framför mig! Hur tänker ni andra?! Har egentligen så svårt för tanken att behöva få donerat.

Vi har ?bara? gjort en IVF behandling och fått 5 fina blastos men tre av dom har gett oss hjärteort så in i bängen. Just nu så skiter jag fullständigt i hur vi blir gravid, oavsett om det är med vore egena celler eller andras. Kanske många tycker att det vi är för tidig att känna så i processen, men hur många hjärtekross klarar man av? För mig personligen spelar det ingen roll vart cellmassan kommer ifrån. Det barnet skulle inte ha kommit till om det inte vore för att just vi/ni valde att det barnet skulle komma till världen, just med det cellblandingen. Och det är för mig precis lika speciellt.

Från 1 januari är det dessutom lagligt att ha både ägg och spermie donerat Sverige. Tummen upp!
  • My102
    Hoppomliv skrev 2018-12-16 22:19:30 följande:

Nej det har du rätt i, det spelar nog ingen roll hur egentligen, hade bara varit så fantastiskt att få bli gravid! Var är ni i processen nu?

Vi har två kvar i frysen. Just nu så återhämtar vi oss, försöker i alla fall. Jag vet inte när vi kommer vara redo för ytterligare försök, vi måste bygga upp oss först för ett eventuellt minus igen. Nackdelen är att det är en hel process bara att få tillbaka ett fryst eftersom kliniken ligger över 30 mil bort.
  • My102
    Akira Öken skrev 2018-12-16 22:02:10 följande:

Efter 16 dagars ruvning kom testdagen till slut. Jag ÄR GRAVID!

Åh så roligt! Grattis! <3
  • My102
    Wonderfluff skrev 2018-12-18 09:23:01 följande:

Hej alla! Om man får jätteont i bröstvårtorna 5 dar efter ovitrelle (3 dar efter äl) och svagt streck på gravtest 11,5 dagar efter ovitrelle, kan det fortfarande va ovitrelle som spökar?

Det kan va ovitrellen. Jag däremot brukar få blanka test efter ca 7 dagar från ovitrelle men det kan va olika. Trixet kan vara att se att det ökar :). Sist fick jag svaga plus 13 och 15,16 dagar efter ovitrelle. Det var inte efter ovitrellen men det höll tyvärr inte i sig. Håller tummarna! :)
  • My102
    Jooosen skrev 2018-12-20 21:46:54 följande:

Ja hoppas... ändå fick vi ut många ägg,

Många befrutade och flera som klarade sig rätt

Bra... så får för mig att jag kommer få göra exakt samma protokoll nästa gång. Håller tummarna stenhårt för dig!!!!

Nej vad tråkigt! :( fy fan, jag lider med er. Två veckor för oss på söndag när jag än en gång fick berätta för sambon att det inte gick vägen.. den här gången heller. Vi har fortfarande inte riktigt repat oss..detta suger.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018