• Hoppomliv

IVF sommar/höst 2018

Wonderfluff skrev 2018-10-23 21:04:29 följande:

Kort. Lär bli äggutplock om ca två veckor om jag kör nu, och om 6 veckor om jag väntar till nästa

Ok! Ja då hinner du ju innan jul oavsett. Om du är orolig för att stressen påverkar så hade jag väntat! Man vill ju bara köra på men samtidigt är en månad hit eller dit skit samma i detta långa lopp...
  • Hoppomliv
    mammsen79 skrev 2018-10-24 15:00:51 följande:

Jag gjorde äggplock på dag 16, är inte det väldigt sent?

Jag gjorde mina första två plock på dag 13 och det tredje plocket på dag 12. Läkarna ville dock egentligen dra det till dag 15 för bättre äggmognad men det gick inte på grund av mina östrogenvärden.
  • Hoppomliv
    mammsen79 skrev 2018-10-24 17:54:06 följande:

Ok tycker dag 16 var så sent.,men jag svarade inte på dosen de gav mig i början. Så nästa gång ska jag börja med högre dos.

Då är det nog inga konstigheter, om du inte svarade på dosen är det ju bra att de väntar. Jag blir nästan överstimulerade varje gång, därför kan de inte vänta längre med plock, men hade hellre väntat om det hänger på att äggen ska mogna!
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-10-30 21:35:46 följande:

Idag har jag börjat spraya med Synarel och ett första ultraljud är bokat om cirka två veckor. Det är vår sjätte behandling och jag känner mig glad och hoppfull!

Hur går det för er andra och var i processen befinner ni er just nu?

Skönt att du känner dig hoppfull, håller tummar och tår för att det är er tur att lyckas nu! Vi hoppas på att hinna med vår fjärde behandling innan jul!
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-10-31 17:49:35 följande:

Tack för tummar och tår! Har ni fått något ungefärligt datum för start?

Ja nu blir det nog start redan denna vecka! Skulle först köra långt protokoll men nu blir det kort istället så nu blev det tight med tid!
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-10-31 21:37:16 följande:

Åh, då är det ju verkligen nära och ni kommer då att ligga cirka två veckor före oss, eftersom vi kör långt protokoll. Hur känns det?

Det känns lite konstigt eftersom det blev så plötsligt... men egentligen är vi väldigt redo, känns som en evighet sedan förra behandlingen avslutades i början av augusti. Har inte kört kort protokoll sedan första behandlingen så det känns också lite konstigt. Hur känns det för er?
  • Hoppomliv
    Mect skrev 2018-11-01 09:55:44 följande:

Då var det äggplockat! Elva ägg, känns bra! Kände ingen som helst smärta under ingreppet. Nu är der bara vänta och se, hoppas på återföring på tisdag :)

Lycka till!
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-11-01 23:32:47 följande:

Förstår att det känns ovant, men tänker att det verkligen är en fördel att slippa nedregleringen om korta protokollet passar din kropp!

Lite omvälvande känns det, även om det är 6:e gången. Som att jag inye riktigt har fattat att vi är på gång igen. Jag känner mig glad och hoppas verkligen att detta kan vara gången då vi ges möjlighet att bli föräldrar. Sen tänker jag också lite "Vad gör vi om det inte funkar"? Men det får bli en senare fråga.

Ja absolut skönt, hoppas bara att det passar min kropp, har bara kört kort protokoll på första ivf men då med Gonal-f och nu med Menopur, så vi får se och bara hålla alla tummar för ikväll kör vi igång!

Hoppas verkligen att det funkar för oss båda denna gång, bra att du känner dig lite hoppfull!
  • Hoppomliv
    LLW skrev 2018-11-06 11:16:00 följande:

Åh det där behövde jag höra! Tack! Vi fick bara ut 5 så det kändes ju inte så lovande till att börja med, men man har ju ändå hopp kvar någonstans.. dom har ändrat från gonal till menopur till nästa gång så kanske blir det någon förbättring där!

Vi har haft låg befruktningsgrad på första och andra försöket med 3 av 23 ägg befruktade. Men tredje försöket körde vi Menopur och fick 13 av 16 befruktade, så Menopur verkar bättre för oss - hoppas det blir så för er med! Dock räckte det långt ifrån hela vägen så nu är vi igång med fjärde försöket!
  • Hoppomliv
    AniCase skrev 2018-11-08 05:34:55 följande:

Äntligen har vi börjat komma någonstans,nästa vecka är det dags för äggplock och eventuell insättning.

Var på ultraljud igår och hade väldigt många fina äggblåsor,så det känns lovande.

När satte ni in erat ägg?

De pratade om dag 3 eller dag 5,men dag 5 känns ju mer lovande tycker jag själv.

Så härligt! Då ligger vi väldigt lika i tiden - var på ultraljud igår och ska på nästa imorgon och sen blir det äggplock nästa vecka! Vi satte in på dag 2 sist och tyvärr är vi glada om våra överlever så länge, även om vi verkligen hoppas på dag 5... Är det ert första försök?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018