IVF sommar/höst 2018
Kort. Lär bli äggutplock om ca två veckor om jag kör nu, och om 6 veckor om jag väntar till nästa
Kort. Lär bli äggutplock om ca två veckor om jag kör nu, och om 6 veckor om jag väntar till nästa
Jag gjorde äggplock på dag 16, är inte det väldigt sent?
Ok tycker dag 16 var så sent.,men jag svarade inte på dosen de gav mig i början. Så nästa gång ska jag börja med högre dos.
Idag har jag börjat spraya med Synarel och ett första ultraljud är bokat om cirka två veckor. Det är vår sjätte behandling och jag känner mig glad och hoppfull!
Hur går det för er andra och var i processen befinner ni er just nu?
Tack för tummar och tår! Har ni fått något ungefärligt datum för start?
Åh, då är det ju verkligen nära och ni kommer då att ligga cirka två veckor före oss, eftersom vi kör långt protokoll. Hur känns det?
Då var det äggplockat! Elva ägg, känns bra! Kände ingen som helst smärta under ingreppet. Nu är der bara vänta och se, hoppas på återföring på tisdag :)
Förstår att det känns ovant, men tänker att det verkligen är en fördel att slippa nedregleringen om korta protokollet passar din kropp!
Lite omvälvande känns det, även om det är 6:e gången. Som att jag inye riktigt har fattat att vi är på gång igen. Jag känner mig glad och hoppas verkligen att detta kan vara gången då vi ges möjlighet att bli föräldrar. Sen tänker jag också lite "Vad gör vi om det inte funkar"? Men det får bli en senare fråga.
Åh det där behövde jag höra! Tack! Vi fick bara ut 5 så det kändes ju inte så lovande till att börja med, men man har ju ändå hopp kvar någonstans.. dom har ändrat från gonal till menopur till nästa gång så kanske blir det någon förbättring där!
Äntligen har vi börjat komma någonstans,nästa vecka är det dags för äggplock och eventuell insättning.
Var på ultraljud igår och hade väldigt många fina äggblåsor,så det känns lovande.
När satte ni in erat ägg?
De pratade om dag 3 eller dag 5,men dag 5 känns ju mer lovande tycker jag själv.