• nypan78

IVF sommar/höst 2018

Tack för kramen...man kan bara ana nåt svagt. 14 dagar efter plock och 9 dagar efter isättning av en blastis borde man se mer om det hade varit positivt.

• nypan78
    Akira Öken skrev 2018-12-21 13:59:24 följande:

Svårt att er något på bilden, men jag vet själv hur svårt det kan vara att få en rättvis bild på ett gravtest! Hoppas att det blir starkare!

Dag 9 efter insättningen borde det vara starkare om man nu kan jämföra med alla andra där det blev nåt.

Hoppas allt är bra med dig!
  • nypan78
    My102 skrev 2018-12-21 14:54:38 följande:

Såhär såg mitt ut på dag 9 med testa tidigt test. Gick visserligen inte bra men det är en annan sak.

Hmm mycket svagt..hur långt kom du i grav?
  • nypan78
    Akira Öken skrev 2018-12-21 15:28:23 följande:

Fast går det egentligen att säga att det "borde" vara starkare? Tänker också att det kan vara svårt att jämföra med andra då det är så olika på olika test och hur mycket hcg som har hunnit bildats i din kropp. Förstår oron, men tycker det ser lovande ut!

Har varit med om biokemisk graviditet ...det var lika svagt ...blev liite starkare, sen såg man inget på ul
  • nypan78
    Wishful skrev 2018-12-21 17:08:31 följande:

Ser ett svagt plus. Hoppas det blir starkare. Den kan ha fäst sent. Så tidigt kan styrkan på testen variera beroende på t.ex. hur utspädd urinen är så att det är svagt behöver inte betyda att det inte gått vägen. Jag håller tummarna för att det blir starkare och att du får ett fint plus.

Hmm finns det verkligen fall där det har "fäst sent"?
  • nypan78

Grattis till plusset, själv testade jag negativt igår rd10 igen och avslutar lutinus kuren nu...tror inte det kommer att bli ngn ändring på det

• nypan78

Tack för kramen!

Vi siktar på att njuta av julen nu och sedan ta nya tag i februari, evtl. byte av klinik.

Har en fråh till era erfarenheter vid transfer. Gjordes det "blind" i er klinik eller under kontroll av ultraljud? Hur kan läkaren känna att embryot verkligen kommer rätt om detta inte kontrolleras?

• nypan78
    mammsen79 skrev 2018-12-23 20:26:24 följande:

Stor kram till dig >3. Men har du börjat blöda?

Inte börjat blöda ännu, men jag räknar med det när som helst under dagen. Officiell testdag imorgon. Har med ett test i bagaget som jag nog ska göra ifall jag inte börjat blöda och bekräfta resultatet till Linnékliniken. Klart besviken men vem skulle klara det påctyp 1 försök, speciellt vid 40...vi funderar på byte av klinik och om man nu ska köpa 3packneller ej vid nnan klinik...
  • nypan78
    mammsen79 skrev 2018-12-25 10:38:39 följande:

Är det någon som vet när man får älska igen med sin man? Sist sa dem att jag får varken bada eller ha sex eller träna men på hur länge?

Hmm jag fick inga rekommendationer ang. träning så länge inget gör ont eller så. Just det, inte simma efter äp på en vecka. Kan träning påverka resultatet tror ni? Jag skulle leva som vnligt...men det gick ju inte vägen tyvärr.
  • nypan78
    Akira Öken skrev 2018-12-28 15:06:23 följande:

Äh, vad drygt! Fattar jag det rätt att de räknar det som stimulerat om de ska kontrollera slemhinnan innan återföring? Dock vill man kanske inte riskera att återföra ett värdefullt embryo om förutsättningar (kanske) inte är optimala.

Funderar också på det där.med återföring. Kan man inte be dem att kolla slemhinnan innan återföring? Samtidigt så vill man ju lita på att doktorerna vet vad de gör..
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018