Klora skrev 2018-08-16 19:23:57 följande:
Hej
Jag hoppar in i denna tråden med
I går fick jag tillbaka en 5dagars blastocyst, Jag hade äggplock i fredags som blev lite dramatisk. Var en otrolig smärtsam äggplock och jag svimmade till och med några ggr, dom tror att jag fick en rejäl blödning. Jag har haft ont sedan dess och svårt att röra mig, magen är svullen och hård. har även ont i hela underlivet och ändtarmen, Dock upplever jag att det blir bättre för varje dag. Och till vår stora lycka så fick de ut 11 ägg varav 7 blev befruktade och 4 tog sig till blastocyst dag 5 så några kommer in till frysen och 1 skall de försöka odla lite till.
detta är min andra ivf behandling. Min första blev jag gravid på men tyvärr blev det ett Ma så nu håller vi tummarna.
Jag tog ett gravtest i går som visade negativt så det finns inga spår kvar av ägglossningssprutan Vilket var anledningen till att jag tog testet
men nu till en fråga
har ni andra också upplevt smärta vid äggplock som hållt i sig länge?
Hej! Låter som ett riktigt jobbigt ägguttag. Tur att det iallafall gav ett bra resultat!
Jag har haft lite olika efter mina ägguttag. Sist hade jag nog ont närmare två veckor. Jag blev lätt överstimulerad och mådde inte så bra. Vad säger kliniken om smärtorna och ditt mående? Har de tagit prover och kontrollerat så det inte finns vätska kring äggstockarna?