• Mjbo

IVF sommar/höst 2018

mammsen79 skrev 2018-09-13 05:27:49 följande:

Känner igen mig som du skriver men den sista sprutan har jag varit extrem trött av i går var 1 v sedan jag tog den o jag kände mig så pigg o hade energi även om jag jobbat ett nattpass. Jag är på ruv 5 idag så spännande vi är i fas med varandra då? Hur många embryo fick du insatt? O på vilken dag satt dem in embryo?

Ruvardag 3 idag :) känns inge annorlunda alls.. tiden går sakta:(

Men, åker iväg på semester idag och kommer hem söndag kväll, ska bli skönt att få annat att tänka på ett par dagar:)

Lycka till alla!
  • Mjbo

Hej allihopa!

Varit bortrest och inte varit in här på flera dagar, läst ikapp och ser att det är många som blivit ruvare sen dess! Stort grattis till er!! :)

Och ni som plussat, GRATTIS <3

Jag är på rd6 idag med en 5dagars. Testdag nästa söndag. Ska dock tjuvtesta imorgon bitti, ska ha mens i övermorgon så imorgon ger ett tillförlitligt svar :)

Hur mår ni?

Själv känner jag ingenting. Det jag dock har en stark magkänsla av är att det inte gått vägen denna gång. Vet inte varför, men det känns så i hela kroppen. Det återstår att se imorgon bitti :)

• Mjbo
    mammsen79 skrev 2018-09-16 11:19:53 följande:

Jag hade ont i brösten igår på kvällen, spännde i dem. Är det inte lite väl tidigt ha känningar? Ruv dag 6, har även fått en stor finne på kinden o en mindre på andra kinden, måste nog vara av progestereonet eller vad tror ni? Vi fick brev om att de inte kunde frysa vårat sista ägg, hur kommer det sig tror ni? Jag har ju 2 in så hoppas verkligen på att det blir iallafall en bebis.

Vissa känner ju av graviditet tidigt säger dem men jag personligen gör inte det, så det är nog olika :)

Hoppas verkligen det går vägen för dig. Jag är oxå inne på rd6 idag med en 5dagars. Ska testa imorgon bitti då jag väntar mens i övermorgon :)
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-15 14:35:49 följande:

försöker peppa härifrån - har haft mensvärk till och från i 5 dagar nu men fortfarande ingen mens. har varit helt säker på att få se blod varje dag när jag gått på toa men ännu inte..

känslorna går så otroligt mkt upp och ner för man vet hur otroligt glad man blir av ett plus och oftast går det ju faktiskt vägen - men man är ju också så otroligt medveten om hur svårt allt varit fram tills nu så man vågar knappt hoppas. Stor kram och vi är många som känner som du - hoppas du får ditt plus inom några dagar (det betyder inte att oron försvinner dock - men första milstolpen är ju avklarad då ialla fall!)

Svarar på ett inlägg som inte va menar till mig, men ja måste fråga, hur går det för dig? Fortfarande positiva test va? ;)

Va de den 18e du ska ringa kliniken?
  • Mjbo
    mammsen79 skrev 2018-09-16 12:30:24 följande:

Jag ska med igentligen ha mens på Tisdag men enligt läkaren sa hon glöm din cycle nu den är helt borta.

Jag gör i ostimulerad cykel, så jag har mens som vanligt. Har inga sprutor eller mediciner som fördröjer/krånglar till cykeln, så jag borde få den som vanligt om ja inte är gravid :)
  • Mjbo
    Wonderfluff skrev 2018-09-16 13:06:17 följande:

Vad innebär det med ostimulerad cykel? Vanlig cykel där de plockar ut ditt enda ägg och befruktar?

Ingen ägglossningsspruta eller äggplock eller så. Utan jag har min egen ägglossning, ringer kliniken när jag får utslag på ägglossningstest och får då ett datum för att sätta in ett fryst befruktat embryo som ja tagit ut och fryst in förut.. så allt sker i min egen cykel.
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-16 14:55:54 följande:

välkommen tillbaka :) hoppas du haft en härlig mini-semester!

japp testen har blivit starkare o starkare i veckan, tog det sista igår (slut på test nu haha - hade väl 8st från början!) har BIM idag så livrädd att det ska komma en blödning men vill också våga tro att detta ska gå vägen så försöker känna mig lugn o glad 

så spännande med test i morgon bitti för dig - kommer tänka på dig! men kom ihåg att det fortfarande är väldigt tidigt så visar det inget så vänta 2 dagar till minst! 

jag mår bra annars - tror det är väldigt tidigt att känna några tecken ännu - jag är inte en PMS/hormon-person i vanliga fall heller så får se om det dyker upp några tecken snart...

kram

Tack! Har haft det jätte bra, skönt att koppla bort allting ett tag.

Jag förstår att det känns lite oroligt nu, försök slappna av. Du är ju gravid just nu iallafall <3

Ja, jag ska ha i åtanke att det fortfarande är tidigt men sist jag plussade så gjorde jag det på dag 6, vilket är idag, och eftersom ja ska ha mens i övermorgon så är de inte tidigt att testa imorgon om man räknar så :) men jag återkommer med resultatet såklart :)
  • Mjbo
    LillaAw skrev 2018-09-16 15:27:38 följande:

Testomanen i farten. Idag såg jag två streck. Ser någon mer det? Väldigt tidigt då embryot bara är 10 dagar. (Ruvardag 8)

Definitivt plus! Stort grattis!! :)
  • Mjbo

Kan knappt tro mina ögon!!

Ruvardag 6 idag med en 5dagars. Skulle testat imorgon bitti eftersom de är så tidigt men kunde inte hålla mig så tog ett test ändå.. :D

• Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-16 18:02:53 följande:

meeeen åh jag visste det!!!!!  underbart ju!!! stort grattis!!! vad glad jag blir!!

Taack! :) :) Så glad! Men samma sekund man blir glad kommer rädslan.... Så läskigt. Inte testdag förens om 7 dagar. Har sån mensvärk idag så ja är så rädd att mensen kommer, men nu har jag plussat iallafall, 1 steg närmare :)
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018