• mammsen79

IVF sommar/höst 2018

Mjbo skrev 2018-09-16 11:34:28 följande:

Vissa känner ju av graviditet tidigt säger dem men jag personligen gör inte det, så det är nog olika :)

Hoppas verkligen det går vägen för dig. Jag är oxå inne på rd6 idag med en 5dagars. Ska testa imorgon bitti då jag väntar mens i övermorgon :)

Jag ska med igentligen ha mens på Tisdag men enligt läkaren sa hon glöm din cycle nu den är helt borta.
  • mammsen79
    LillaAw skrev 2018-09-17 13:13:46 följande:

nu tror jag på det. Inget tunt otydligt streck! <3 det kan gå!

Grattis >3 hur länge sedan var det dem satt in embryo?
  • mammsen79
    Wonderfluff skrev 2018-09-18 15:05:35 följande:

11

Vi är i fas, när är ditt testdatum?
  • mammsen79
    Wonderfluff skrev 2018-09-19 17:29:02 följande:

Tjocka flytningar kan va graviditetstecken!

Det har jag o så vaknade jag med huvudvärk i dag. Inga värktabletter hjälper.
  • mammsen79
    Akira Öken skrev 2018-09-19 21:32:41 följande:

Hoppas att det är positivt! Tänk på att bara använda värktabletter med paracetamol.

Är ibumetin ok och Panodil?
  • mammsen79
    Hoppomliv skrev 2018-09-19 21:52:30 följande:

Smileyn blev visst frågetecken..

Sluta oroa dig det gjorde jag med, heeelt onödigt, försök inte känna efter, tror mer det är psykisk påfrestande men olika för alla, jag tyckte bara det var obehagligt ta dessa sprutor men känner i efterhand att det var så onödigt att oroa sig.
  • mammsen79
    Goingen skrev 2018-09-19 23:46:52 följande:

Ok- nu är det ruvardag 3. Är så arg över att alla tankar går till ruvningen, att känna efter, att inte våga träna fast jag så gärna vill, att äta och vara hungrig och gått upp massor av behandlingen- för vadå? Visst hoppas vi, men känns så orättvist när/om man inte plussar och ägnat all sin tid och månader av medicinering till kroppen.

Usch vad orättvist allt är mot oss känner jag idag! Vill bara vakna upp på testdagen så man slipper all väntan???? Någon mer som är runt dag 3-4? När testar ni andra? Har tidigare plussat på dag 9 men löser typ att alla plussar ännu tidigare...?

Vill med börja träna men vågar ej har börjat få ont i låren för blir förslappad typ, jag är van att träna 4 pass i veckan så i morgon blir det en promenad har sittastillande jobb med. Sluta testa tidigt gör det när läkaren sagt för det stressar bara upp dig, vi får peppa varandra, jag har test dag nästa fredag känns som en evighet. Kram >3
  • mammsen79
    Akira Öken skrev 2018-09-20 00:40:47 följande:

Panodil innehåller paracetamol, men Ibumetin innehåller ibuprofen vilket inte rekommenderas. Å andra sida så verkar det finnas lite olika åsikter kring detta, så ta mig inte helt på orden. Jag har fått information från min klinik om att inte använda andra smärtstillande än Alvedon eller motsvarande. När jag googlar lite ser jag att kvinnor som vill bli eller är gravida uppmanas att använda smärtstillande i låg grad.

Min sambo masserade mig igår när jag kom hem från jobbet så idag än så länge känner jag ingenting o hade jag gjort det så skulle jag sjukanmäla mig idag för det var hemskt ha så ont i huvudet o vara på jobbet. Hoppas alla tar hand om sig nu när man går igenom den här processen. Kram >3
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018