• Gurkan

Hjälp! Igångsättning humanitära skäl

Kräv att få komma till förlossningen på igångsättningssamtal. Jag blev igångsatt v 37+3 av humanitära skäl. Var på samtal tre dagar innan och sen det var ungefär ?välkommen tillbaka på fredag?. Tack och lov. Jag hade aldrig orkat tiden ut eller ännu värre gått över!

• Gurkan

Min barnmorska skickade mig till förlossningen för att träffa läkaren där som gjorde ett bedömningssamtal. Jah vet dock inte vad barnmorskan skrivit till honom för jag behövde inte en be om en igångsättning det var redan fixat.

Jag hade puppp. En ofarlig men vidrig klåda med utslag. Jag hade utslag från topp till tå och 8,5 år senare minns jag fortfarande ångesten klådan framkallade. Jag hade kortisonsalvor som inte lindrade, antihistaminer som inte hjälpte och sömntabletter som hjälpte mig sova två timmar ungefär varje natt innan klådan väckte mig. Jag grät av ångest över att aldrig få sova, att det alltid kliade. Till det band jag enorma mängder vätska, hade svår foglossning och ja min graviditet var bara en enda plåga.

Svar på tråden Hjälp! Igångsättning humanitära skäl