Inlägg från: MaalinJ |Visa alla inlägg
  • MaalinJ

Vi med Bim September 2018

Hej! Hoppar över här nu när mensen drog igång i em.

Försöker bli gravida m nr3.

Har BIM 6 september.

Detta blir vårt försök nr 8 men vi har kört oskyddat sedan feb 2017.

Jag har pcos och min man har cystor på sädersledarna som vi misstänker påverkar hans sperma.

• MaalinJ

BIM-lista

1/9 - Periksson90, JenniB

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn

4/9 - KSRG8887

6/9 MaalinJ

21/9 - Ettlitetsyskon[/quote]

• MaalinJ
    babytjejen skrev 2018-08-07 18:53:36 följande:

Är definitivt på bimlistan för september då mensen kom idag :( ger upp snart, vet inte hur länge jag orkar med denna stress o eviga tänkande på graviditet o bebisar...

Hur länge har ni försökt? Vi är nog många som känner med dig å vet vad du går igenom. Detta blir vårt 8:e försök. Men vi har kört oskyddat sen februari 2017.
  • MaalinJ
    babytjejen skrev 2018-08-08 09:59:29 följande:

Har inte riktigt vikten för hjälp...Fick dock blodprov innan vi plussade o hade en spolning inbokad med blev gravid så avbokade det. Vet inte riktigt vad som händer nu...har gått ner i vikt men måste ner mer för att få hjälp..men tror inte vi kan få så mkt hjälp då jag har ett barn sedan innan o lyckades bli gravid iår...

Vi har lite samma. Problem pga att vi har barn sedan tidigare. Jag ska dock få spolas i höst men mer än så blir det nog inte. Vi hoppas att min man får. Operera bort sina cystor på sädersledarna å att det ska hjälpa men det gör dom ju pga hans smärta. Vi tänkte vända oss till Danmark istället
  • MaalinJ
    Lala90 skrev 2018-08-22 17:09:29 följande:

Ikväll blir det åka av... haha! Ingen blinkande gubbe men vi är på gång iaf uppfattar jag det som?

Max gubbe innebär väll att du har max fertilitet? Så du bör ligga i nu. Blinkande innebär att du är fertil.
  • MaalinJ

Ägglossningstesterna har börjat att stegra och jag känner symtom som att det hugger i äggstockarna å sticker i brösten så det är väll dags att försöka nu.

Har börjat ge upp hoppet å finna mig i att det inte blir någon bebis men visst sade det varit underbart att kanske plussa när vi är i Cypern :)

• MaalinJ
    Lala90 skrev 2018-08-22 18:18:13 följande:

Men gud! Så klart! Tack jag är trött i huvudet deluxe... nu ska jag skynda mig hem o haffa sambon om nån timma, wohoo

Haha, ja nu får ni sätta fart :D
  • MaalinJ
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-22 12:07:43 följande:

Någon här som är vis på ägglossning?Jag har för drygt 3 veckor sen slutat med Cerazette och har i några veckor nu testat med ÄL-test och försökt mig på att analysera sekret. Jag har varit torr, sen klibbig, sen krämig fram till i förrigår då jag fick mycket mer flytningar och dem är vattniga. Vart test jag tagit har det varit tyfliga streck på men ingen märkbar stegring. Idag var det mycket starkare (men inte positivt jag vet) så nu hoppas jag ju verkligen att äl är på väg då jag även är gladare och spralligare idag än vad jag brukar vara. Tror ni att äl är på väg på riktigt nu och när hade ni tagit nästa test? Vid 19 ikväll eller runt 12 imorgon? Har Aldrig testat såhär innam så vet inte hur snabb stegring jag/man har. Snälla hjälp mig?

Jag har pcos å har problem med att äl ofta uteblir. Jag testade mycket med digitala tester ett tag. Där får du ju ett betydligt säkrare svar. Jag får sällan 100% posetivt vid andra äl test. Men har du tester hemma så hade jag försökt testa 3 ggr om dagen. Det kan bli posetivt snabbt så risken är att du missar det annars.
  • MaalinJ
    piffan87 skrev 2018-08-23 17:21:48 följande:

Åh efter mycket om och men kom äntligen min efterlängtade glada gubbe! Har inte haft en aning om att min ÄL varit så pass sen (appen angav 5 dagar sen). Hade först mensdagen för 14 dagar sen och beräknad BIM 3/9. Hur länge är man fertil nu? 48 timmar? Hur många ggr ska man mysa för att maxa möjligheten att bli gravid? Alla tips och tankar är välkomna:)

Blinkar gubben eller är den still? Blinkande gubbe innebär att dur fertil å fast gubbe innebär att du är på MAX. SÅ MYS på nu så mycket ni kan innan äl är slut :) jag fick också fast gubbe idag efter 3 blinkande dagar.

Det där med hur mycket sex är så olika. Vissa kör bara 2 ggr under äl. Andra kör varannan dag å några bara någon gång. Vi har testat varannan dag, lite så och då å en gång hade vi till och med sex morgon, middag, kväll under mina 3 mest fertila dagar.
  • MaalinJ
    1312 skrev 2018-08-25 11:38:40 följande:

Jag går in här i den här tråden med ångest... nu kom mensen och det betyder att vi nu påbörjar vårt 12:e försök.. känns så jobbigt att vi försökt ett helt år nu..

Förstår dig. Vi har försökt sen feb - 17.

Hade dock ingen äl då så det va meningslöst. Äl är precis slut för oss så vi har precis haft vårt 8:e besök med en hyfsat fungerande ägglossning.

Har ni sökt hjälp?
Svar på tråden Vi med Bim September 2018