Inlägg från: Sirest01 |Visa alla inlägg
  • Sirest01

Vi med Bim September 2018

Hej, hoppar in i denna tråd. Har precis slutat med p-piller och idag kom pillermensen. Det blir vårt första försök. Jag har bim 5/9 om allt kommer igång som det ska. Ska bli så spännande att få börja försöka för en liten! Har längtat länge nu.

• Sirest01

BIM-lista

1/9 - Periksson90, JenniB

2/9 - Mantan

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn

4/9 - KSRG8887

5/9 - Sirest01

6/9 - MaalinJ

7/9 - Sanfo1

21/9 - Ettlitetsyskon

• Sirest01
    Mantan skrev 2018-08-08 09:10:39 följande:

Hej, vilka p-piller har du varit på? var det lätt för din kropp att bli "normal" igen? Jag blev skenis i flera veckor innan första mensen, mycket irriterande ;)

Jag har tagit Cilest. Jag har alltid haft pillermens så än så länge känns det som vanligt, får se hur de blir efter pillermensen är slut. :)
  • Sirest01
    BIM-lista:

1/9 - Periksson90, timal89, Omstart2019, Esofe, dinofantast

2/9 - Mantan 

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn, Piffan87 

4/9 - kiwibear, JenniB, Em0ma

5/9 - Sirest01, Miichaella

6/9 - MaalinJ, månflicka 

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87, lw12

8/9 - Kira16, EnBlivandeWestring, Buffsie 

9/9 - mumintroll 

10/9 - Anno89 

11/9 - onlyme86, Linepj

12/9 - KSRG8887, minimera 

13/9 - Tessaloniki, Lola90

15/9 - lyckligast80 

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff 

18/9 - NiniBy

21/9 - Ettlitetsyskon, Heilena

29/9 - Bambinoo
  • Sirest01

Det är en lång väntan det här. Vet ännu inte om jag haft ägglossning, så förväntar mig inte så mkt men ändå har man ett litet hopp. Det är tur man bara har ca en vecka ledigt till för sen drar verkligheten igång igen. Ska bli skönt att få komma igång med lite rutiner efter 15 veckors ledighet. Så man kan komma på andra tankar och ha något mer att göra på dagarna.

• Sirest01

Är på Bim-1 och inga känningar att mensen är på g. Bukar ha mensvärk några dagar innan. Men har lite värk (gör inte ont men något som känns där inne iaf) i tjejmagen fast längre ner än där mensvärken brukar sitta. Har känt så några dagar till och från under dagarna. Igår och idag har jag även känt mig kissnödig oftare. Vågar inte hoppas på nått men ändå :p Har inte tagit nått test än, väntar nog några dagar till.

• Sirest01

Bim idag och ingen mens i sikte. Har fortfarande molvärk eller det är mer en känsla av att det drar i livmodern typ. Svårt att förklara hur det känns. Inget test tagit än. Får se när jag vågar ta ett test, är lite nervös inför det :p

• Sirest01
    Periksson90 skrev 2018-09-06 09:16:59 följande:

Idag plussade jag! :D ÄL+11/BIM-3. Är lite i chock! Hoppas den här lilla efterlängtade bönan vill stanna <3

Grattis! :)
  • Sirest01

Bim+3 idag. Känner ingen molvärk i magen längre. Har inte heller vågat mig på ett test än, vet inte varför men det känns overkligt på nått sätt och sen om det skulle vara negativt så kommer jag bli lite besviken. Med tanke på att jag inte har nå symptom längre. Ja, får se när/om det blir att testa.

• Sirest01

BIM+6 idag. Har beställt tester och de ska komma idag. Kan jag testa idag eller är det bäst att vänta till imorgon och testa med morgonurin? :)

• Sirest01
    Gulletussan82 skrev 2018-09-11 10:59:56 följande:

Beror på hur tålmodig du är ;) jag hade testat idag! Försökt hålla mig och inte dricka så mycket nån timme... Det är ju ändå 6 dagar över... lycka till!!! :) och är det neg så kan du ju ta ett nytt till morgonen eller morgonen därpå.

Haha ja. Får se hur jag känner när jag hämtat ut testen :p Tack :)
  • Sirest01
    Gulletussan82 skrev 2018-09-11 11:13:21 följande:

Har du några symptom då förresten? :D

Har lite ont i livmodern/nedre magen till och från och nu känner jag ett obehag strax ovanför blygdbenet. Svårt att beskriva hur det känns. Sen är jag kissnödig oftare. Men annars inga symptom, så därför jag väntat med att testa.
  • Sirest01

Tog ett test ikväll på BIM+6 och de va negativt. Får se om jag tar ett på morgonen imon.

• Sirest01

Bim+14 idag. Har inga direkta symptom, mer än lite öm i bröstvårtorna idag och lite ont i ryggen/svanken under några dagar. Men jag tänkte ta ett test imon på morgonen så får vi se. Fick negativt test på bim+6.

Svar på tråden Vi med Bim September 2018