Inlägg från: EmmalinneaS |Visa alla inlägg
  • EmmalinneaS

Vi med Bim September 2018

Hoppar in här från augusti tråden då mensen kom idag med besked. Detta blir vårt fjärde försök till nummer ett. Jag är 26 och maken 29.

Vet inte exakt när bim är eftersom min cykel är ganska oregelbunden efter minipiller. Min appar säger 11/9 eller 17/9, tror mest på den senare.

BIM-lista

1/9 - Periksson90, JenniB timal89

2/9 - Mantan

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn

4/9 - KSRG8887

5/9 - Sirest01

6/9 - MaalinJ

7/9 - Sanfo1

17/9 - EmmalinneaS

21/9 - Ettlitetsyskon

• EmmalinneaS

ÄL kommer nog vilken dag som helst nu. Äggvita och lätt molvärk - plusset i september här kommer vi!

Är så taggad och längtar så himla mycket just nu. Det blir inte bättre av att vi nys sa hej då till svägerskans 9 måns bebis som åker hem till Tyskland efter en vecka här. Vill inget annat än ha en egen liten <3

Detta är vårt fjärde försök till vårt första barn.

• EmmalinneaS

Har sämsta tajmingen denna månad. Bör ha ÄL idag eller imorgon och är hemma oxh är sjuk.. Har typ influensa.. så sannolikheten för ett plus i september är riktigt låg. Kanske oktober får bli vår månad. Men stannar i tråden tills mensen kommer ändå för att veta säkert.

• EmmalinneaS

Sitter och försöker räkna var i cykeln jag är. Vet inte riktigt när ÄL var.

Hade äggvita och molvärk först 27/8, blev sen riktigt sjuk 29/8, typ influensa. Tänkte då att september var körd iom att jag inte orkade eller ville mysa något. Men sen fick jag igen tydlig äggvita och molvärk 31/8 och 1/9, som om jag fick ÄL igen. Då myste vi <3 Så nu undrar jag helt enkelt när ÄL var. Kan kroppen ?pausa? ÄL vid sjukdom och sen släppa ägget när man mår bättre igen, när man är starkare för att kunna bli gravid? Jag hoppas verkligen det.

Är kanske (förhoppningsvis) på ÄL +3 och bebis längtan har aldrig varit större. Önskar verkligen att detta blir vår månad.

Supergrattis till er som redan har plussat, jättekul att vi redan nu har ett par plus i tråden :)

• EmmalinneaS
    Periksson90 skrev 2018-09-05 21:08:07 följande:

Ägglossningen kan skjutas upp av stress vet jag, sjukdom borde ju också kunna göra det. Jag fick tecken på att ägglossning skulle ske men fick ingen tempökning eller positiva ägglossningstest, ungefär en vecka fick jag symtom igen men den gången fick jag både tempökning och positivt ägglossningstest. Jag stressade massor under första försöket till ägglossning.

Åh jag hoppas verkligen det. Tyckte jag fick tydligare symtom andra gången så hoppas på att ÄL var i söndags. Längtan efter en liten växer ju för varje dag.

Hur går det för dig, vart i din cykel är du?
  • EmmalinneaS
    Periksson90 skrev 2018-09-05 21:54:10 följande:

Jag är på ÄL+10 idag (CD 34, fick såklart en längre cykel i och med förskjuten ägglossning..). Känner en del symtom som skulle kunna tyda på en graviditet men vågar inte lita på kroppen då jag haft symtom tidigare menscyklar som kunde tyda på graviditete men fått mens ändå.. ska ta ett graviditetstest imorgon så får vi se! :)

Åh vad spännande, har du hunnit testa ännu?

Själv har jag ganska lång cykel, mellan 35-40 dagar. Blir så många fler dagar av bara väntan.. Men hoppet är stark denna månad
  • EmmalinneaS
    Periksson90 skrev 2018-09-06 09:16:59 följande:

Idag plussade jag! :D ÄL+11/BIM-3. Är lite i chock! Hoppas den här lilla efterlängtade bönan vill stanna <3

Grattis! Vad kul :D

Vad känner du för symtom?
  • EmmalinneaS

ÄL +8 ungefär och illamående fyra dagar i rad nu. Brukar vara lite illamående efter ÄL i någon dag, men inte så här många dagar i rad. Även fast jag försöker låta bli att leta symtom så kan man ju inte hjälpa det. Detta känns på ett annat sätt än mitt vanliga pms illamående, tycker jag, hoppas jag. Åh, man vill ju så gärna veta och förstå kroppen.

Har bim 17/9, ska hålla mig från att testa till den 20/9, om det går. Måste veta senast den 22/9, för åker jag till Tyskland med jobbet. Tänk om jag får ett plus ändå. Vilken dröm det vore.

• EmmalinneaS
    Laurenskan skrev 2018-09-10 09:35:17 följande:

Har samma bim som dig!! Spännande! Har typ samma symptom som du, håller med om att man vill veta :) Jag testar på :) tänker, det kan ju vara ett plus idag, även om jag rent logiskt vet att det är för tidigt! Håller tummarna för oss alla!!

Vad kul att vi har samma bim :)

Såg att du redan har testat idag, blir du inte lite galen av att få negativa tester, även om de kan komma ett plus närmare bim? Det är därför jag inte kan testa innan bim, vill minimera antalet negativa test jag får..

Är så frustrerad över att tidiga symtom är i princip samma som pms. Varför kunde det inte få kännas olika, så man slipper fundera och gissa så mycket?

Känner att det här börjar tära på mig en del nu.. Vill inget annat än att plussa, men ovissheten suger musten ur mig helt... :(
  • EmmalinneaS
    Laurenskan skrev 2018-09-10 19:02:05 följande:

Haha! Nä inte galen, bara peppad, blir lite av en sport :)

Men håller med tidiga symptom kan lika gärna vara pms...igår var jag jättegravid och idag känner jag inget alls..

Mitt humör är dock väldigt pmsigt så jag har inga höga förhoppningar på denna månad, men jag har köpt billiga tester och tänker testa på :) uppdaterar varje morgon :)

Har också blivit övertygad om att det bara är pms denna gång. Är trött och less idag, mått illa hela dagen.. :( Kan inte tro att jag är gravid just nu, även fast jag hoppas super mycket.

Men man blir ju peppad av att läsa om andra som plussat, så fortsätt testa :D
  • EmmalinneaS

Nej nu är jag övertygad över att det är pms jag känner och inget annat. Mest kanske för att jag vill tro att man har någon annan känsla i kroppen om man är gravid. Detta är ju första barnet, så jag har inga referenspunkter att jämföra med.

Var symtomfri hela dagen fram tills någon timme sen när illamåendet och lätt yrsel kom tillbaka. Allt känns värdelöst och jag vill bara att helgen och bim ska komma så att vi kan köra på nytt i oktober. Den här nedstämdheten är väl också pms, suck..

• EmmalinneaS
    Laurenskan skrev 2018-09-11 18:41:10 följande:

Jag kände heller inget idag, men började få känningar nu på kvällen, yay! Hoppet lever :) Men vissa känner ju aldrig något alls, lika normalt det.

Med mitt första barn fick jag mensvärk typ på bim och sen fortsatte det, kände inget innan bim. Med andra kände jag växtvärk innan bim och testade då positivt några dagar innan bim.

Jo hoppet lever här också, det kommer nog aldrig dö :) Jag hoppas att jag är en sån som inte känner något innan bim, skulle underlätta ^^ Är dock lite orolig över att jag kommer bli riktig illamånende om jag plussar, mår ju illa av pms..

Hatar att inte veta, har alldeles för stort kontrollbehov för att klara av detta lugnt och sansat. Tur att FL finns så man kan skriva av sig :)
  • EmmalinneaS

Så kul att läsa om alla plus, stort grattis :D

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Är 90 % säker på att jag inte är gravid och att det bara är pms.

Har mått illa till och från i fyra dagar, haft ömma bröst i en vecka och mensvärk idag, vilket är vanlig pms för mig.

Ändå finns ju hoppet om det är grav symtom denna gång. Kan det vara det?

Har bim imorgon. Tänkt testa tidigast på onsdag om inget hänt innan dess. Vill inget annat än få ett plus.

• EmmalinneaS

Igår mådde jag riktigt illa och hade riktiga pms humörsvängningar.

Hade inte tänkt testa förens på onsdag tidigast. Men vaknade idag och mådde fortsatt illa. Tog ett test för att kunna gå vidare till nästa cykel. Gissa hur chockad jag blev är två tydliga sträck syntes där. Det är helt otroligt galet! Är så lycklig och hoppas verkligen att det vill stanna <3

• EmmalinneaS
    Kinan skrev 2018-09-17 07:07:00 följande:

Nu såg jag de andra testen och där är det ju solklart!!! GRATTIS

Tack! Har nog tänkt att ta ett digitalt också för att verkligen kunna fatta.

Hur går det för dig? :)
  • EmmalinneaS
    Kinan skrev 2018-09-17 08:28:13 följande:

Digitalt är ju alltid skoj (när man väl fått plus på de billigare varianterna)! Så häftigt när det kommer upp i text och veckoindinatorn har stämt väldigt bra för mig under mina graviditeter. Jag tror tyvärr jag kommer få mens tidigt denna månad. Jag fick en liten blödning igår (deppigt nog bara 8 dagar efter äl - tog äl test). Idag har det bara kommit lite brunt men jag tycker mig känna att det ändå är mens på g. Hade ett tidigt MF i augusti så detta blir första mens, ställer in mig på att få satsa på junibebis istället...men men avvaktar och ser innan jag byter ?tråd?. Härligt och peppande med alla er som plussat i denna tråd iaf!

Åh vad tråkigt med MF och mens. Men skönt om kroppen ställer om sig fort iaf.

Ja, jag tycker absolut du ska vara kvar tills du vet säker, man ska inte ge upp innan mensen faktiskt kommer :)
    Livethänder skrev 2018-09-17 08:24:05 följande:

Åh! Stort grattis!!! :) solklart plus!

Tack tack :D
  • EmmalinneaS
    Gulletussan82 skrev 2018-09-17 09:53:28 följande:

Ser nån något?

Tycker mig se ett svagt sträck :)
  • EmmalinneaS
    lo skrev 2018-09-18 13:44:49 följande:

Tror Jag är gravid. :)

Jättetydligt sträck, stort grattis :D
Svar på tråden Vi med Bim September 2018