Vi med Bim September 2018
Hej ny här! Ska påbörja mitt andra försök. 29 år inga barn sen innan. Har Bim enligt p Tracker den 10/9 hoppas hoppas! Mensen är på ingång och ska börja testa med ägglossningstest för andra gången.
Hej ny här! Ska påbörja mitt andra försök. 29 år inga barn sen innan. Har Bim enligt p Tracker den 10/9 hoppas hoppas! Mensen är på ingång och ska börja testa med ägglossningstest för andra gången.
BIM-lista
1/9 - Periksson90, JenniB timal89
2/9 - Mantan
3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn
5/9 - Sirest01
6/9 - MaalinJ
7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18
10/9 - Anno89
11/9 - onlyme86
12/9 - KSRG8887
17/9 - EmmalinneaS
21/9 - Ettlitetsyskon
Är definitivt på bimlistan för september då mensen kom idag :( ger upp snart, vet inte hur länge jag orkar med denna stress o eviga tänkande på graviditet o bebisar...
Hej tjejer! Är det någon mer här som har blödningar innan mens? Jag har blödningar från ca 5-3 dagar innan.. är orolig om de kan vara farligt eller påverka att man inte bli gravid. Någon som har samma eller som har endometrios som ändp blivit gravid?
Kom och tänka på en grej,
Har hört att man är mest fertil 2 dagar innan äl?
Om man då kör CB digital advanced o får den fasta smileyn, betyder det då att man är som mest fertil dvs strax innan äl? Eller betyder den fasta gubben att man är mitt i äl? Kanske egentligen inte spelar nån roll och att man inte bör nörda ner sig på detaljnivå. Tänkte bara om de är nån som funderat på samma sak? :)
Har använt lactal idag och läste sedan att man ej ska använda de om man försöker bli gravid!! Det ska tydligen försämra miljön för spermierna.. Har ägglossning om en vecka. Tror ni det är lugnt?
Fick urinvägsinfektion nu bim -8 kommer de försvåra chansen att bli gravid om man har en infektion i kroppen? Eller vad tror ni??
Tack skönt att höra!!
Jag hade urinvägsinfektion när jag blev gravid. Var på vc och fick medicin som jag skulle äta i fem dagar (fick en medicin som inte var någon fara att äta när man var gravid).
Fick missfall 1 dag efter jag hade slutat med medicinen.
Missfallet kan ju bero på vad som helst. Men jag tror ju inte det är superbra att ha en infektion i kroppen.
Förra månaden fick jag en väldigt kraftig UVI, åt två olika antibiotika-kurer efter varandra. Var dålig och åt medicin i princip hela perioden mellan ÄL och BIM. Mensen var 5 dagar sen och fick svagt positiva test innan det kom en störtflod mens. Så troligtvis ett tidigt missfall.
Jag vet inte hur mycket infektionen eller medicinen påverkade men jag måste dock tillägga att jag aldrig varit så nära en graviditet förut. Tror absolut inte att det är kört bara för att du fått UVI. Ett tips är att dricka STORA mängder vatten, gärna med pressad citronsaft i så det blir surt och sen hålla dig så länge du står ut. Helst en timme i alla fall, det kan ta udden av den värsta smärtan. Tranbärsjucie innehåller ofta ganska mycket tillsatt socker och det gynnar bara bakterierna. Krya på dig!
Tjejer! Jag hade lite urinvägsinfektion alltså väldigt lite förhöjda vita blodkroppar! Drack citronvatten osv! Men fick ändå medicin som tydligen inte ska påverka men tycker ni jag ska fortsätta självläka eller chansa och ta medicinen?
Negativt testa tidifgt idag bim - 5 och fått en blödning idag... så deppigt det här!
Det 'är ett klart och tydligt plus :D Grattis! <3
Vill du vara med i den hemliga gruppen på fb som heter Majmammor 2019 så är det bara att skriva din mail som är kopplad till fb till mig så lägger jag till dig :D