Inlägg från: piffan87 |Visa alla inlägg
  • piffan87

Vi med Bim September 2018

Hej! Följde tidigare tråd från Augusti och vill gärna hoppa på inför September. Jag och min sambo slutade med p-ringen i somras och försöker bli gravida sen en månad tillbaka. Beräknad ÄL är 21 augusti och BIM är 3:e september (enligt p-tracker). Jag vet dock inte hur man lägger till sig på listan? Någon som kan hjälpa mig?

• piffan87
    BIM-lista 
    1/9 - Periksson90, JenniB timal89 
    2/9 - Mantan 
    3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn, Piffan87
    5/9 - Sirest01 
    6/9 - MaalinJ 
    7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18 
    10/9 - Anno89
    11/9 - onlyme86 
    12/9 - KSRG8887 
    17/9 - EmmalinneaS 
    21/9 - Ettlitetsyskon
  • piffan87
    EKarlsson skrev 2018-08-14 15:43:24 följande:
    Jag stiger in jag också :) ÄL på söndag och BIM den 3/9. Första försöket men håller alla tummar! 
    Va roligt! Då har vi samma dag. Lycka till! Hur fick du reda på din ÄL? jag ska testa med Clearblues digital ägglossningtest för att fastställa vilken dag jag har men vet inte riktigt när man ska börja.. Enligt instruktioner på testerna så är det 8:e dag efter första mensdag, vilket blir på fredag för mig.. 
  • piffan87

Åh efter mycket om och men kom äntligen min efterlängtade glada gubbe! Har inte haft en aning om att min ÄL varit så pass sen (appen angav 5 dagar sen). Hade först mensdagen för 14 dagar sen och beräknad BIM 3/9. Hur länge är man fertil nu? 48 timmar? Hur många ggr ska man mysa för att maxa möjligheten att bli gravid? Alla tips och tankar är välkomna:)
  • piffan87
    MaalinJ skrev 2018-08-23 23:43:48 följande:
    Blinkar gubben eller är den still? Blinkande gubbe innebär att dur fertil å fast gubbe innebär att du är på MAX. SÅ MYS på nu så mycket ni kan innan äl är slut :) jag fick också fast gubbe idag efter 3 blinkande dagar.

Det där med hur mycket sex är så olika. Vissa kör bara 2 ggr under äl. Andra kör varannan dag å några bara någon gång. Vi har testat varannan dag, lite så och då å en gång hade vi till och med sex morgon, middag, kväll under mina 3 mest fertila dagar.
    Det var en stilla gubbe, har aldrig haft någon blinkande.. Vet inte om det är positivt eller negativt? 

Åh va roligt! Då får du också mysa en massa!! Tyvärr blir det nästan lite avtrubbat sex när de kommer på beställning så nu har vi sagt att vi ska försöka köra en gång per dag (om de inte funkar denna gång)... När har du BIM?
  • piffan87
    Omstart2019 skrev 2018-08-24 19:50:16 följande:
    Det finns två sorter av det digitala ÄL-testet. Det ena visar först blinkande smiley några dagar när östrogenet stiger i kroppen (vilket det gör dagarna innan ÄL. Du har nog använt den andra sorten som bara visar på stegring av LH-hormon.

ÄL+8 och jag har undrat om PMS-humöret börjat. Känner mig arg som jag ALLTID gör innan. Men nu har jag börjat få lite molvärk vilket jag aldrig har förrän mensen är igång. Och jag väntar mig ju mens om först en vecka.
    Det stämmer nog bra! Undra vilket som är bäst.. Detta test påvisar enbart dom 2 mest fertila dagarna, får hoppas att det räcker..
  • piffan87
    Miichaella skrev 2018-08-26 14:07:48 följande:

Någon mer än mig som har molande värk efter ägglossningen? Blir orolig att något fortfarande är fel efter missfallet då jag inte brukar ha molande värk såhär, är på äl+4. 

Jag har inte haft något missfall men senaste 2 månaderna (sen jag slutade med p-ringar) har jag haft kraftigt molande smärta/värk i samband med ägglossningar. Fått tagit alvedon vid några tillfällen. Aldrig upplevt det tidigare men varit på p-piller länge. Men min gissning är att det är rätt naturligt. Känner du dig orolig kanske du ska testa att ringa en barnmorska för att dubbelkolla? 
  • piffan87
    Lala90 skrev 2018-08-26 09:31:37 följande:
    Jag har hängt med de senaste 3 månaderna i bim-grupper, men nu är första månaden som jag är med och skriver o inte bara läser. Det är skönt att slippa vara själv i detta, sambon kan få skonas från en liten del tjat kan jag tycka...
    Åh jag håller med, väldigt skönt att veta att det är flera som delar ens tankar och oro till och från. Jag läste enbart förra månaden och hoppade med i denna chatt för att få någon typ av support och slippa utsätta min sambo för för mycket tjatSkäms Kan uppleva att det är svårt att prata om det i verkligheten med vänner/familj, mycket lättare här. Så tack för att ni finns!
  • piffan87
    Alllleee skrev 2018-08-28 10:29:25 följande:

Igår började jag på rosenrot, får jag se om det får en att slappna av o få kroppen i balans! Spännande.. någon annan som testat rosenrot?

Jag har köpt för att börja använda det efter denna mens. Har hört väldigt mycket om hur bra det ska fungera så det är ju värt ett försök helt klart!Skrattande Men som jag förstod det skulle man inte använda de mellan ÄL och BIM?
  • piffan87
    Omstart2019 skrev 2018-08-29 08:53:41 följande:
    Det var inte spökstreck! ÄL + 13 men inte med första urinen (med morgonurinet fick jag ytterligare ett supersvagt med ett från Testlagret).

Nu tror jag att jag blev först ut i septembertråden. Shit vad overkligt! Har inte direkt några symtom, bara lätt ömma bröst. Och så känner jag mig sentimental. Blev rörd igår morse över att katten ville göra mig sällskap i badrummet när jag sminkade mig. Kände mig helt full av kärlek till henne, haha.
    Wow, STORT STORT grattis!!{#emotions_dlg.flower}
  • piffan87
    Poison88 skrev 2018-08-31 14:37:55 följande:

Dra mig baklänges! Jag gjorde ett tidigt graviditetstest. Vågar jag tro på detta?

GRATTIS!!{#emotions_dlg.flower}
  • piffan87
    Poison88 skrev 2018-08-31 15:00:28 följande:
    Tack! :)

Jag ska ha mensen på tisdag den 4e :) Kan knappt tro det. :O
    När hade du ÄL? Jag ska ha mens den 3:e sep men hade ÄL 23-24 aug vilket gör att jag har rätt kort lutealfas och vågar inte testa förtidigt... 
  • piffan87
    Ero13 skrev 2018-09-04 09:59:57 följande:

Har bim idag. Ingen mens i sikte, men negativt test i morse. Hur länge tror ni att det kan ta innan man plussar? (Om nu mensen inte behagar komma).

Jag hade bim igår men ej fått mens än. Har haft en liten rosa blödning så de kan ju vara på väg men har inga som helst känningar i mage, rygg, bröst vilket jag alltid brukar ha inför mens. Tog ett graviditetstest imorse som var blankt nej. Jag har dock kort lutealfas på ca 10 dagar och vet inte om de kan påverka när man testar för graviditet? Hur många dagar efter ÄL ska man testa sig? 
  • piffan87
    Ero13 skrev 2018-09-04 11:32:01 följande:
    Då är vi lite i samma sits då! Får hålla tummarna att hcg inte ökat tillräckligt än. :)
    Åh håller tummarna för oss! Håll mig gärna uppdaterad om hur det går för digSkrattande Jag tänkte beställa hem ett Clearblue early detection graviditetstest idag. De testet jag testade med imorse känner av hcg från25 mI/ml hCG  och uppåt medan cleablues känner av från 10 mI/ml hCG, så får vi om de gör någon skillnad.. 
  • piffan87
    flame skrev 2018-09-04 11:06:32 följande:
    Om man tänker rent logiskt, så borde hcg-nivån kunna öka senare i ditt fall. Ägget kan nyss ha fästs eftersom det kan ta upp till 10 dagar i vissa fall.

Obs att jag inte vet vid vilket stadie hcg-nivån börjar öka, så detta är mina tankar :)
    Ja jag hoppas på det, har köpt ett Clearblue early detection graviditetstest som jag tänkte testa med morgonurinen imorgon så det bara hålla tummarna!Skrattande
  • piffan87
    Idag kom mensen, skönt att ändå få ett svar även fast de kanske inte är de man hoppas på. Håller tummarna för er alla andra och är glad att jag får fortsätta följa er då jag bara flyttar fram mig själv lite. Nästa BIM 29/9 (och beräknad ÄL 18/9). 

1/9 - timal89, Esofe, Emmzi93, Snöflingan28 

2/9 - Mantan , puffen2009, MammaPolly, novemberregn 

3/9 - Lilla Lina, Ardnas89, Pemsan 

4/9 - kiwibear, ero13, 

5/9 - Sirest01, Miichaella 

6/9 - MaalinJ, månflicka, WanderChild 

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87

8/9 - Kira16, Buffsie, Nr2år2019, Canama 

9/9 - mumintroll, Periksson90, Kkm, Blomma10

10/9 - Anno89 , Carola18 

11/9 - onlyme86, Linepj, smultronsmula 

12/9 - KSRG8887, minimera 

13/9 - Tessaloniki

15/9 - lyckligast80 

16/9 - Lola90

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff 

18/9 - NiniBy, Missempi 

19/9 - carolol

21/9 - Ettlitetsyskon, Heilena, IBS, Sobika 

22/9 - Gulletussan82 

23/9 - franksmatte 

24/9 - Issari 

25/9 - Skuggviol, Sariiparii , AliceJuni 

27/9 - Amne18 

28/9 - Honsomlängtar, Frunochmamman

29/9 - Bambinoo, Jagerika, JenniB, Dinofantast, Piffan87

30/9 - Em0ma 

PLUS-listan: 

30/8 - H1ssa (BIM -4) 

1/9 - Poison88 (BIM-3), jenniiifer95 (BIM-3)

2/9 - EnBlivandeWestring (BIM-5)
Svar på tråden Vi med Bim September 2018