-
Jag stiger in jag också :) ÄL på söndag och BIM den 3/9. Första försöket men håller alla tummar!Timal89 skrev 2018-08-14 15:05:25 följande:Äl fredag och bim mellan 31/8 och 2/9 här med!
-
Lycka till du med!piffan87 skrev 2018-08-14 18:51:31 följande:Va roligt! Då har vi samma dag. Lycka till! Hur fick du reda på din ÄL? jag ska testa med Clearblues digital ägglossningtest för att fastställa vilken dag jag har men vet inte riktigt när man ska börja.. Enligt instruktioner på testerna så är det 8:e dag efter första mensdag, vilket blir på fredag för mig..
Enligt Flo appen är ÄL på söndag, men jag har använt ägglossningstest sen några dagar tillbaka för säkerhets skull (och för att jag inte kunde hålla mig..) Hitintills har jag använd Apotek Hjärtats ÄL test men jag har beställt Clearblue digital. Av någon anledning känns det som att dem skulle vara bättre och kanske lättare att tolka, men vem vet!
Enligt vad jag har läst så när du ska börja beror på hur lång din menscykel är.
I instruktionerna som jag fick med Apotek Hjärtats ÄL tester så står det följande:
Om cykeln är 21 dagar så ska du testa från och med dag 5 i
22 dagar - dag 6
23 - dag 7
Osv..
Jag till exempel har ca 33 dagar i min menscykel så jag skulle enligt denna då börja dag 17 i cykeln. Hoppas min förklaring inte är allt för förvirrande! -
Hörrni.. Jag tror jag är gravid!
Jag är i blandad chock och överlycklig och jag har knappt förstått det än!
Min bim är någonstans mellan idag-onsdag men jag tog ett Clearblue digitalt test i morse och det stod Gravid 2-3!
Frågan är nu, vågar jag verkligen ta ut all glädje eller ska jag vänta några dagar? Jag tänkte göra ett nytt test imorgon och på onsdag för att verkligen vara på säkra sidan. -
Tack så mycket!kladdkaka82 skrev 2018-09-03 09:42:29 följande:Men GRATTIS :D Klart du är gravid om det står det haha.
Ja egentligen förstår jag det. Det står ju trots allt Gravid med tydliga bokstäver. Ändå kan jag inte riktigt ta in det! Första försöket dessutom :D -
Tusen tack! :)Poison88 skrev 2018-09-03 09:53:00 följande:Grattis!!!!!!
-
Jag fick ganska mild "mensvärk" dagen efter äl som varade en kort stund varje dag fram till i måndags då jag hade min bim. Sedan dess är det betydligt värre och enligt vad jag har läst så är det livmoderväxtvärk. Jag är alltså gravid och tydligen kan man ha så tidiga tecken :)Gulletussan82 skrev 2018-09-07 21:21:18 följande:
Förmodligen önsketänkande och bara för att jag KAN vara gravid nu, iallafall jag har haft Äl för högst en vecka sedan men osäkert när exakt, använder inte stickor eller så. Jag brukar känna av i magen runt dagarna för Äl och det har jag gjort nu också, men jag har så ömma bröst! Har inte tänkt på att det varat så länge som det gjort nu...men det kan väl helt omöjligt kännas av redan nu om jag skulle vara gravid?! Har inte känt så de gångerna innan som jag varit gravid...
Är det någon här som har haft väldigt tidiga tecken?