Inlägg från: Timal89 |Visa alla inlägg
  • Timal89

Vi med Bim September 2018

BIM-lista

1/9 - Periksson90, JenniB timal89

2/9 - Mantan

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn

4/9 - KSRG8887

5/9 - Sirest01

6/9 - MaalinJ

7/9 - Sanfo1

21/9 - Ettlitetsyskon

Flyttar mig från augustitråden. Vet ej exakt när bim är men runt 1-2/9. Andra försöket för oss :)

• Timal89
    JenniB skrev 2018-08-14 13:05:54 följande:

Välkommen :D Min ÄL är beräknad till fredag och sen har jag BIM 1/9. Vad roligt att följas åt med nästan samma datum ;)

Äl fredag och bim mellan 31/8 och 2/9 här med!
  • Timal89
    JenniB skrev 2018-08-14 15:10:47 följande:

så spännande!! Ägglossning snart då? :D

Kör CB digitala och fick den blinkande smiliesen igår så äl kanske torsdag! Dudå? :D
  • Timal89

Kom och tänka på en grej,

Har hört att man är mest fertil 2 dagar innan äl?

Om man då kör CB digital advanced o får den fasta smileyn, betyder det då att man är som mest fertil dvs strax innan äl? Eller betyder den fasta gubben att man är mitt i äl? Kanske egentligen inte spelar nån roll och att man inte bör nörda ner sig på detaljnivå. Tänkte bara om de är nån som funderat på samma sak? :)

• Timal89

Jag känner inga äl-symptom. Inga flytningar eller stramar i brösten. Men CB digital Vidar blinkande smilie sedan i måndags. Man blir ju knäpp av de här

• Timal89
    Lola90 skrev 2018-08-17 23:19:21 följande:

Hej,

Jag vill så göra bli gravid så som ni alla andra. Vi har försökt några gånger, tre eller fyra men utan resultat. Vi har försökt att pricka ägglossning så som appen Flo har visat. Men det blir inget plus ändå :/ bör jag vara orolig? När jag gjorde ägglossningsrest med CB digitala så fick jag aldrig en fast gubbe. Den blinkade glad i sex dagar, så ska den väl inte vara?

Känner någon igen sig?

Även om man träffar in äl så är det typ 30/40% chans att de blir nått. Så det behöver inte vara nått fel bara för att de tar många försök. Men jag vet känslan. vi är inne på vårt andra försök och de är lätt att tänka att alla andra blir gravid direkt men inte jag och att de är nått fel.

Min cb digital blinkade i 5 dagar så igår slutade jag med den. Tog ett vanligt äl test och fick två jättestarka steck. Så går efter den istället :)
  • Timal89
    LD2018 skrev 2018-09-07 11:27:56 följande:

Läste en annan tråd här på FL, satt som nr 13 i kö och la faktiskt på. För jag misstänker att dom kommer be mig ringa igen om en vecka om mensen inte dykt upp. Så jag får nog snällt vänta tyvärr... hoppas verkligen att den kommer i helgen! Detta är fruktansvärt jobbigt just nu...

Jag har inte fått riktig mens sedan 2juli. (Bara liten blödnining) Jag ringde gyn och fick svaret att återkomma om ingen mens dykt upp på 6månader.. suck.
  • Timal89
    flame skrev 2018-09-07 13:14:24 följande:

6 mån?!

Jag är fem dagar sen och om den ej kom snart så tyckte sjuksköterskan jag talade med att jag skulle söka för att få göra VUL..

Oj vad olika de verkar vara beroende vart man bor!

Jag pratade både med min vårdcentral (barnmorska) och kvinnoklinik. Jag sa att jag funderade på pco då jag har flera symptom. Men behövde tydligen avvakta 6mån... vill oxå gå på vul!!
  • Timal89
    zion skrev 2018-09-07 18:20:04 följande:

Om du misstänker pco eller Pcos så kontakta en privat gyn så får du nog hjälp fortare.

Tack för tips!
  • Timal89
    MaalinJ skrev 2018-09-13 10:00:54 följande:

Jag har också svårt att känna av ägglossning. Tycker jag har symtom för det varannan dag hela månaden typ. Jag testar med digitala äl tester. Dom är dyra men det är det enda som funkar för mig. Får aldrig helt posetivt på andra tester. Tester inte varje dag utan brukar börja vid typ dag 12 å sen kör vi på när gubben börjar blinka.

Här är en till som inte känner av äl. Får varken flytningar eller känningar i magen. Livmodertappen lyckas ja inte hitta heller ;) de enda som funkar för mig är äl tester. Men igår beställde ja en termometer. Så blir förhoppningsvis billigare när jag kommit in i tempen jämfört me 10 äl tester varje månad
Svar på tråden Vi med Bim September 2018