Inlägg från: Omstart2019 |Visa alla inlägg
  • Omstart2019

Vi med Bim September 2018

Hej!

Detta är min och sambons femte försök, men jag har inte skrivit i nån bim-tråd innan. Har två barn sedan tidigare, men nu vill jag och min nya partner ha ett gemensamt barn. Han har inga barn sedan tidigare.

Fick min mens härom dagen så väntar ÄL runt 15/8.

Jag är 35 och min sambo 41, så en del oro finns kring om det är för sent.

• Omstart2019

Första dagen med blinkande smiley på CB Advanced, spännande!

Körde den ?enklare? varianten av CB digitala ägglossningstest förra månaden, men förmodligen skedde ÄL tidigare då min cykel blev ovanligt kort (26 dagar jmfrt med 30-31 dagar). Så nu hoppas vi lyckas bättre med att pricka in ÄL denna månad.

• Omstart2019
    Periksson90 skrev 2018-08-08 10:18:07 följande:

Vad spännande! Ska också testa den sortens ägglossningstest den här omgången, dock är inte min ägglossning fören nästa helg ungefär :) när blir beräknad BIM för dig?

Baserat på min snittcykel på 30 dagar, så faktiskt runt 31/8, men vill hellre vara i denna tråden än sist kvar i augusti-tråden. Och om nu ägglossningen kommer tidigt även denna månad (är bara på cykeldag 8) så blir det nog ännu tidigare BIM.
  • Omstart2019

Jag är på dag 5 med blinkande gubbe, men är ju bara på dag 12 i cykeln så det kan dröja ett par dagar till kanske. Hoppas det, för nu beställde jag idag sånt där glidmedel som ska likna ägglossningssekret också som kommer tidigast tisdag.

• Omstart2019

Väldigt tydlig ägglossning idag så jag lägger in mig på BIM 1/9.

BIM-lista:

1/9 - Periksson90, JenniB, timal89, Omstart2019

2/9 - Mantan

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn, Piffan87

5/9 - Sirest01

6/9 - MaalinJ

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87

8/9 - Kira16

9/9 - mumintroll

10/9 - Anno89

11/9 - onlyme86

12/9 - KSRG8887, minimera

13/9 - Tessaloniki

15/9 - lyckligast80

17/9 - EmmalinneaS

21/9 - Ettlitetsyskon

• Omstart2019

Jag och sambon kände oss rätt desperata nu som skickade iväg barnen med en hundring till affären för att vi skulle kunna utnyttja det sista av ägglossningen.

• Omstart2019
    piffan87 skrev 2018-08-24 12:08:52 följande:

Det var en stilla gubbe, har aldrig haft någon blinkande.. Vet inte om det är positivt eller negativt? 

Det finns två sorter av det digitala ÄL-testet. Det ena visar först blinkande smiley några dagar när östrogenet stiger i kroppen (vilket det gör dagarna innan ÄL. Du har nog använt den andra sorten som bara visar på stegring av LH-hormon.

ÄL+8 och jag har undrat om PMS-humöret börjat. Känner mig arg som jag ALLTID gör innan. Men nu har jag börjat få lite molvärk vilket jag aldrig har förrän mensen är igång. Och jag väntar mig ju mens om först en vecka.
  • Omstart2019

Fy fasen, nu har PMS-humöret slagit till så känner mig handla säker på att det inte blev nåt. Lustigt att många verkar se humörsvängningar och ilska som ett graviditetstecken, för mig är det då absolut tvärt om. Mår piss.

Svar på tråden Vi med Bim September 2018