Inlägg från: Siri88 |Visa alla inlägg
  • Siri88

Vi med Bim September 2018

Vi ska göra vårt första försök dennna månaden ?? Så spännande! Bim runt den 5 sep.

Första barnet för oss båda :)

• Siri88

Jag skulle vilja köra med ägglossningatest men på mitt står det att man inte ska testa med morgonurin utan helst mellan 9-14 på dagen. Helt omöjligt för mig då Jag arbetar skolan och varken har lust att göra det på arbetet och oftast inte har tid att gå undan ett tag. Så vi kör på sex varannan dag fram till bim så får vi hoppas på det bästa!

• Siri88

Så segt det är att gå och vänta på BIM. Jag har haft värkar i livmodern i ca 2 veckor samt ömma bröst. Känner mig också jättetrött och konstig i kroppen. Har gjort ett par graviditetstest men tyvärr är resultatet negativt :/ Vet att det kanske är lite tidigt att testa ännu men enligt Flo ska jag ha BIM 1/9 så man tycker ju det borde ge utslag. Någon jag som har det som jag?

• Siri88
    LD2018 skrev 2018-08-29 19:57:55 följande:

Jag är på ÄL+8 enligt Flo. Jag hade sjuka känningar denna månaden vid ÄL datumen. Tidigare månader nu utan preventivmedel har jag fått lite " ont" dagen för ÄL misstänker jag. Allt är väldigt krånligt så ska försöka förklara så gott det går . Vi misstänker och hoppas att vi prickat mitt i prick denna månaden. (Myst dagarna innan och på dagen) Men enda sedan ÄL har jag haft känningar varje dag, mellan 1-5 gånger om dagen, inte mensvärk men stick, hugg osv. Temperaturen steg några dagar efter, för att sedan sjunka igen?! Jag är supertrött och väldigt irriterad överlag, mår lite lite illa då och då. Tagit test för 2 dagar sedan och idag.. negativt. Har framflyttad bim 5/9... förstår ingenting just nu!

Det låter precis som för mig, fast jag har inte tagit temperaturen. Igårkväll var jag övertygad om att mensen skulle komma pga jätteont i livmodern.. men sen gick jag och la mig och nu är all är all smärta borta. Precis så har det varit de bra veckorna, ont, hugg och stick som blivit värre med dagen för att försvinna under natten. Får nog också flytta fram mitt BIM några dagar men det är så frustrerande :( håller tummarna för oss båda!
  • Siri88
    Magnefico skrev 2018-08-30 07:07:35 följande:

Jo, men vad står det för?

Beräknad icke mens :)
  • Siri88
    JenniB skrev 2018-08-30 08:30:56 följande:

Samma här, BIM 1/9 om min lutealfas är 12 vilket jag faktiskt tror. Flo appen säger dock att BIM är den 4/9 men det är nog bara för att det brukar vara 14 dagar mellan ÄL och mns.

Skrev ett inlägg här igår där jag sa att jag inte kände något speciellt men lite senare kom jag på att jag haft molvärk i magen sedan några dagar tillbaka och mina bröst började ömma igår. Det känns liksom precis runt bröstvårtorna och bakom om du förstår vad jag menar haha, brukade annars ha ömma bröstvårtor men inte denna gången. Trött är jag med, somnar nästan när jag sitter i bilen på väg till jobbet. :( 

När hade du ägglossning? <3

Visst är det jobbigt med alla symtom som kan vara både det ena och det andra..

Jag har inte använt ältester denna månad då vi försöker ha mentaliteten ?blir det så blir det? (jäkla lätt att säga, men svårare att leva upp till). Har dock väldigt regelbunden cykel och ägglossning bör ha varit den 15/8. Vi har haft sex varannan dag hela cykeln för att inte missa :)

Själv då?

En annan sak som är avvikande denna cykeln är att jag alltid brukar få några mellanblödningar ca 5 dagar innan den riktiga mensen kommer. De har lyst med sin frånvaro. Tänkte testa imorgon men nu överväger jag nästan att vänta ytterligare några dagar för att inte bli besviken + få ett mer tillförlitligt resultat. Men orkar man hålla sig?

När tänker du testa dig?
  • Siri88

Idag kom mensen :( så himla besviken. Hade verkligen hoppats på att det fanns ett litet frö i min mage.. men men bättre lycka nästa gång!

Hänger kvar i tråden dock mitt nästa BIM borde vara den 29/9.

Lycka till alla andra!

• Siri88
    JenniB skrev 2018-08-31 08:25:20 följande:

Vad synd... vi som hoppades så mycket! :( <3 Försök tänka positivt inför nästa gång även om det kan vara svårt. :(

Ja det suger men snart är det äl igen och man får en ny chans <3
  • Siri88
    Snöflingan28 skrev 2018-08-31 12:06:56 följande:

Samma här! Mensen dök upp idag, som ett brev på posten. Hatar besvikelsen som sköljer över en! Aja, på?t igen nästa ÄL. Håller tummarna för er andra <3

Känner med dig i besvikelsen! Hur länge har ni försökt?
  • Siri88

Jag skrev att mensen hade kommit, det har den inte. Det enda som kommit är en ljusrosa flytning igår morse och igårkväll sen inget mer. Fortfarande molvärk till och från samt ömma bröst. Gjorde precis ett test men det var negativt (CB early) så man tycker ju att det borde visa något om jag var gravid. Otroligt frustrerande. Vill bara mensen ska komma igång så vi snart kan ge oss på ett nytt försök... någon här som haft liknande tidigare?

• Siri88

Grattis till alla er som fått plus!

Själv sitter jag frustrerad och har fortfarande inte fått mens fast jag nu den var på väg i fredagamorse (blödde lite rosa). Gjorde test i förrgår som var negativt och nu vågar jag inte göra fler pga rädd att bli besviken igen :(

ser hellre att mensen kommer än att behöva gå runt och fundera...

• Siri88
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-02 08:15:14 följande:

När har/hade du BIM då? Kan det inte ha varit en nidis i fredags?

Nej jag skulle haft BIM igår så nidis är det inte. Skrev fel innan förresten, det var igårmorse jag testade mig och inte fredags. Tänker att det borde gett utslag då spec eftersom jag använde ett sånt tidigt test.
  • Siri88
    EnBlivandeWestring skrev 2018-09-02 08:33:51 följande:

Aha okej :/ Och du är säker på att du hade BIM då? Det kan inte vara så att ägget släppt lite senare?

Jo jag har haft extremt regelbunden cykel de senaste 10 åren så det vore märkligt om den just denna månaden inte skulle vara det.. Vet det bara är att avvakta men så seeeegt!
  • Siri88

Nu ger jag upp för den här månaden! Nytt test idag (digitalt) och även det var negativt. Undra om det är stressen/viljan som gör mensen oregelbund, har aldrig haft det tidigare. Men men bättre lycka nästa månad och grattis till alla er som lyckats :)

Svar på tråden Vi med Bim September 2018