Inlägg från: Månflicka |Visa alla inlägg
  • Månflicka

Vi med Bim September 2018

Lala90 skrev 2018-08-18 17:16:43 följande:

Ja den ska ju vara lite humörhöjande liksom, så det vore trist om jag ska få tvärtemot-effekt, jaja.. jag upplevde inte skillnad i flytningar med RR me däremot en förjäkla ÄL-värk, så den gick ju inte att missa iaf haha.. håller tummarna för oss, med o utan rosenrot!

Jag upplever att mitt humör blev mycket värre av rosenrot så nu skippade jag den efter 2 försök med rosenrot. Jag hade pms redan vid ägglossning då.

Så allt annat än humörhöjande för mig haha
  • Månflicka

Fjärde och sista försöker innan min sgi går ner till noll typ... :?(

Så mycket känslor, Står inte ut med tanken på att det inte går vägen denna månad

Håller hoppet uppe med att det var en majbebis det var meningen att det skulle bli hela tiden <3

Hoppas septembertråden blir lika lyckad som augustitråden

BIM-lista:

1/9 - Periksson90, JenniB, timal89, Omstart2019, Esofe

2/9 - Mantan

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn, Piffan87

4/9 - kiwibear

5/9 - Sirest01

6/9 - MaalinJ Månflicka

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87

8/9 - Kira16

9/9 - mumintroll

10/9 - Anno89

11/9 - onlyme86

12/9 - KSRG8887, minimera

13/9 - Tessaloniki, Lola90

15/9 - lyckligast80

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff

21/9 - Ettlitetsyskon[/quote]

• Månflicka

Jag hade försvunnit i listan så lägger in mig igen

1/9 - Periksson90, timal89, Omstart2019, Esofe

2/9 - Mantan

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn, Piffan87

4/9 - kiwibear, JenniB

5/9 - Sirest01

6/9 - MaalinJ, månflicka

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87

8/9 - Kira16

9/9 - mumintroll

10/9 - Anno89

11/9 - onlyme86

12/9 - KSRG8887, minimera

13/9 - Tessaloniki, Lola90

15/9 - lyckligast80

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff

21/9 - Ettlitetsyskon

• Månflicka

Drömde att jag hade en stor och tung bäbismage inatt, det här är sista försöket och denna gång önskar jag nästan tiden stog stilla, orkar inte med tanken på att det inte blir något plus denna månad

Att känna efter och leta tecken på graviditet har jag lagt ner denna månad, då det varit olika symptom inför varje mens dom senaste 4 månaderna man vill ju så gärna så blir nog skengravid varje månad haha.

Håller tummarna för att september är vår månad, har hängt med i trådarna sedan maj.

Denna ägglossning var dock inte som vanligt så lite rädd för att vi inte prickade in den exakt och maxade chanserna, tempoökningen kom flera dagar senare denna gång än när den brukar som någon av er andra också upplevt... men p-datorn håller fast vid samma datum så hoppas på att den har rätt

• Månflicka
    Alllleee skrev 2018-08-28 10:29:25 följande:

Igår började jag på rosenrot, får jag se om det får en att slappna av o få kroppen i balans! Spännande.. någon annan som testat rosenrot?

Jag har testat två gånger men min pms blev så sjukt jobbig av rosenroten, jag hade pms från innan ägglossning till en bit in på mensen då.

Men för vissa verkar den ge motsatt effekt på humöret så hoppas du hör till den skaran
  • Månflicka
    Alllleee skrev 2018-08-28 21:09:15 följande:

Vad kul!! Hur har ni andra tagit rosenrot? Hela tiden?

Man ska inte ta rosenrot mellan ägglossning och mens det kan göra att man får missfall, ta första dagen på mensen fram till ägglossning och sen håller du upp tills du har mens igen
  • Månflicka
    Omstart2019 skrev 2018-08-29 08:53:41 följande:

Det var inte spökstreck! ÄL + 13 men inte med första urinen (med morgonurinet fick jag ytterligare ett supersvagt med ett från Testlagret).

Nu tror jag att jag blev först ut i septembertråden. Shit vad overkligt! Har inte direkt några symtom, bara lätt ömma bröst. Och så känner jag mig sentimental. Blev rörd igår morse över att katten ville göra mig sällskap i badrummet när jag sminkade mig. Kände mig helt full av kärlek till henne, haha.

Haha va gulligt med dig och katten, stort grattis till plusset <3
  • Månflicka
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-29 11:31:51 följande:

Här testades också Concieve för första gången då jag inte kan bli våt hur upphetsad jag än är. Har heller nästan aldrig de där äl-flytningarna även om jag har äl (mina är mer som vatten) så hoppas att detta glid ska hjälpa simmarna :D

Så blir jag på preventivmedel och under stress, sjukt jobbigt, min man fick skavsår på ollonet inuti mig (!) en gång.

Nu är det bra men det har tagit tid, hoppas det blir bättre för dig, är så jobbigt när något så självklart inte funkar.

Östrogensalva har hjälpt mig mycket, har använt den både inuti och utanpå.
  • Månflicka
    larssonc skrev 2018-08-29 19:05:51 följande:

Hej, hoppar in här! Har bim 2/9 (tror jag, haft en mens sen min graviditet så ver inte riktigt hur min cykel är. Men 2/9 är iaf äl +14 och då brukar min mens komma).

På äl +6 hade jag en blödning. Trodde det var mensen som kom men icke, inget mer än den blödningen. Min temp har legat på 36,80-36,90 sen strax efter äl. Brukar vanligen ligga på 36,65-36,75 efter äl. Dock sover jag med lite uppvak nu så vet inte hur mycket jag kan lita på tempen. Tänker åndå att det måste ligga lite i den när den varit hög så länge :) hade varit så fantastiskt om det tagit sig direkt!

Min temp droppar först samma dag som mensen kommer och jag tror det är normalt att den ligger högt till väldigt nära inpå mensen. Men hoppas såklart att den inte dyker upp
  • Månflicka

Hej allihopa

Hade lovat mig själv att inte känna efter denna månad eftersom varje månad varit olik den andra och jag inte varit gravid någon av dom. 
    Är på ägglossning +8 och mådde nyss sjukt illa och riktigt ont i livmodern, så nu hoppas man på att ett ägg fäste har aldrig känt något liknande... Troligtvis lika tomt i magen detta försök som dom andra men nu fick jag upp hoppet lite.
    Sista försöket för oss så jag både hoppas att tiden ska gå snabbt och stå stilla samtidigt, orkar inte tanken på att det inte ska bli denna månad. 

Hoppas september är vår månad, lycka till alla <3

• Månflicka
    idaisraelsson skrev 2018-08-31 20:02:50 följande:

Jag har BIM 2/9. Jag önskar så att jag är gravid. Hade min senaste mens den 9-17 juli sen hoppade den över i augusti men ingen bebis. Det är så att jag har känns lite molande värk i livmodern och sen spänningar i bröstet, vad kan det vara?

Jag känner alltid min livmoder till och från mellan ägglossning och mens, och brösten brukar börja ömma några dagar innan mens. Nu hoppas jag att det är av andra skäl för dig såklart men vanligt även vid mens.
  • Månflicka

Helt 100% på att mensen kommer om 2 dagar... testen är negativa:/ ÄL+12 det bara känns att det är kört...

nu har jag legat i sängen och deppat och gråtit i 2 timmar... det hör var sista försöket innan min sgi sjunker till noll (ny företagare) så tröstlöst nu :,(

• Månflicka
    babytjejen skrev 2018-09-02 13:55:25 följande:

Fick just ljusrosa på pappret så mensen kommer komma senare idag el imorgon :( nåja, förväntade mig inget annat så. Kommer nog hålla mig borta härifrån nu....

Är jätteglad för alla som plussat både i denna o i augustitråden men mitt psyke klarar inte av det mer...för samtidigt som jag är glad för deras skull så gör det så oerhört ont i mitt hjärta att dom plussen aldrig når mig...

Förstår dig, känner samma, lipat hela dagen, mensen är inte här än men den kommer, alla tecken är här på mens. Och testen negativa.

Sur och bitter idag att mitt sgi får avgöra beslutet att sluta försöka... skulle kunna vänta några år tills jag jobbat upp sgi?et igen men min man vill inte ha smått efter 40, han är 38 nu.

Dottern är 4 och hennes största önskan är att få bli stora syster, blir så ledsen över att jag inte kan ge henne ett syskon :?(

En riktig piss dag med andra ord... jag och sambon surar på varsitt håll idag och orkar inte finnas där för varandra just nu.

Så skönt att få kräkas ur sig lite känslor här...
Svar på tråden Vi med Bim September 2018