Vi med Bim September 2018
Är på cd 14 och enligt flo-appen skulle jag haft ägglossning idag. Än så länge har jag dock inte fått positivt på något test så jag hoppas verkligen att ägglossningen bara är någon dag sen. :( <3
Är på cd 14 och enligt flo-appen skulle jag haft ägglossning idag. Än så länge har jag dock inte fått positivt på något test så jag hoppas verkligen att ägglossningen bara är någon dag sen. :( <3
Vad konstigt att det är likadant för dig! Jag testade att skriva in allt jag antecknat i en annan app och då hamnade ägglossningen inte på samma dag som flo rekommenderat, kanske det stämmer bättre? Jag hoppas det i alla fall, annars får jag se när jag får ont i bröstvårtorna för det brukar jag få när ägglossning har skett.
Hur går dina tankar? Antar att du är lika förvirrad och orolig. :/ <3
Åh det där låter krångligt. :( Jag förstår att du är trött på det, det hade jag också varit. Första gången jag skulle testa med ägglossningstest använde jag mig utav clearblues digitala. Jag har sett så många som inte vetat om deras test var positivt eller inte ås jag ville inte chansa. Nu andra gången använde jag både clearblues digitala igen men även vanliga stickor från graviditetskollen. Jag lyckades få ett positivt test på båda i förrgår och då var det vänstra strecket lite mörkare än det högra. Så antingen har du ägglossning snart vilket vore synd med tanke på att din sambo åker iväg eller så får du inte mycket starkare test än såhär. Försök att mysa till det lite idag i alla fall så kanske det löser sig ändå! <3 <3
Det låter som en bra plan! :) Jag hoppas verkligen det hjälper och att du "ser" din ägglossning snart. Det känns alltid så mycket bättre (för mig i alla fall) när man vet att man haft den.
Ja tack snälla! Jag har bim antingen den 1/9 eller 4/9 så det blir spännande :D
Ingen större tempökning denna gången, bara dagen efter beräknad äl sedan gick den ner igen så tror tyvärr äl uteblivit denna månad så det lilla hopp man har är borta. Vill bara att tiden ska gå fort till nästa äl nu...
Vet inte om det är 100% säkert men har för mig att Tempen ska gå upp vid ägglossning eftersom ett visst hormon ökar. Ett test visar att kroppen är redo att släppa ett ägg men inte säkert att ett ägg släpper....
Vi får hoppas att det är fel o att vi bara får våran höjning lite senare, tydligen kan den komma senare vid vissa tillfällen, googlade runt lite o löste något om det. Men kan ju inte vara jättevanligt eftersom man aldrig hört om det innan...
Lägger till mig också i BIM-listan, även om allt ser skumt ut nu med "sen ÄL"
BIM 5/9 (håller tummarna nu :D)
Som någon redan skrivit så är temperaturen mer en bekräftelse på att ägglossning HAR skett, ägglossningstest visar på att hormonet för att släppa ägget stegar men man kan kan ha flera stegringar av LH innan ägglossningen faktiskt sker. Man brukar säga att när man har tre förhöjda temperaturer att ägglossningen har skett :)
Så segt det är att gå och vänta på BIM. Jag har haft värkar i livmodern i ca 2 veckor samt ömma bröst. Känner mig också jättetrött och konstig i kroppen. Har gjort ett par graviditetstest men tyvärr är resultatet negativt :/ Vet att det kanske är lite tidigt att testa ännu men enligt Flo ska jag ha BIM 1/9 så man tycker ju det borde ge utslag. Någon jag som har det som jag?