Inlägg från: Buffsie |Visa alla inlägg
  • Buffsie

Vi med Bim September 2018

Jag hoppar gärna in här :)

Igår kom sambon, efter några månader av ?gently reminders? från mig, och undrade om vi ändå inte skulle försöka det här med bebis. Jag har två barn sedan tidigare (6 och 9 år), så detta blir i så fall mitt tredje och sambons första. Av en händelse, hehe, så visade min app att jag har ÄL 25/8 (alltså idag), så vi körde igång direkt igår. Jag har inte direkt stora förhoppningar att det tog sig sådär direkt, men å andra sidan behövs ju ?bara? en spermie och ett ägg, så chansen finns ju! ;)

Eftersom det var ett tag sedan sist för mig så fanns inte mitt FL-konto kvar, så jag fick fixa nytt ;)

Jag har BIM 8/9, men skriver från mobilen så det är lite knöligt att lägga in mig i BIMlistan. Har någon möjlighet att lägga in mig kanske?

• Buffsie
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-25 07:12:58 följande:

Lycka till <3

Tack så mycket, och tack för hjälpen att lägga in mig i listan :)
  • Buffsie

Jag börjar misstänka att min ägglossning kanske är idag och inte var igår, för jag är sååå öm i livmodern idag. Molande värk som egentligen mer liknar mensvärk än hur jag annars brukar känna vid ÄL.. Eventuellt får jag revidera min BIM nån dag ;)

• Buffsie
    Omstart2019 skrev 2018-08-28 09:36:57 följande:

Funderar på om jag kan ha fått spökstreck två dagar i rad? Den översta är från igår kväll ÄL + 11 och den undre är från i morse på ÄL + 12. Svårt att fånga på bild, men det var lite starkare idag.

Jag kan kanske se något, vänta några dagar och ta ett test till :)
  • Buffsie
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-28 19:41:14 följande:

Asså kan tiden ens gå långsammare. Bara ÄL+3-4 idag och har en 14 månaders som borde fördriva min tid men ändå känns var minut som en timme

Haha, jag känner samma sak! Hade ÄL 24-25/8, så är också bara på ÄL+3-4 idag... Känns som att tiden går extreeeeeemt långsamt och det hjälper inte att vi har lågsäsong på jobbet heller - dagarna blir dubbelt så långa.. snark!
  • Buffsie
    Alllleee skrev 2018-08-28 21:09:15 följande:

Vad kul!! Hur har ni andra tagit rosenrot? Hela tiden?

Vi började bebisverkstaden i fredags, dagen innan ÄL (sambon har varit lite mer tveksam men var nu helt med på tåget!), så vi är väldigt gröna i verkstaden den här omgången ;) Vi har således inte gjort något annat än att ha sex än, haha :'D
  • Buffsie

Jag börjar tro att det inte alls tog sig denna månaden och jag har egentligen varit okej med det enda sedan start. Detta är ju vår första månad och min sambo ville börja försöka precis dagen innan ÄL, så jag har varit ganska inställd på att det troligtvis inte är denna månaden det sker ;)

Hur som helst, jag känner absolut ingenting, förutom att jag är trött, endast valde massa recept för veckan som innehöll soja och gärna vill ha väl kylda drycker - men detta är liksom saker som likaväl kan hända som ogravid för mig också, haha! Dessutom är jag på BIM-9 idag, så ägget har ju troligtvis ändå inte fäst sig än, så det känns ganska orimligt att jag ska känna något ändå. Hur känner ni andra som har BIM runt 8/9?

• Buffsie
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-30 12:27:12 följande:

Jag har lättare molvärk, mår smått illa till och från, har blodtrycksfall, är superdoftkänslig, törstig, munnen smakar jäst och jag sov jätteytligt inatt så tröttheten är extrem. Har även mjölkiga flytningar men inte rikliga alls. 

Dock är jag ju på typ äl+6 så jag borde ju inte ha symptom för graviditet men inte heller ha pms än. Jag fattar ingenting i alla fall

Supermärkligt... Jag har mjölkiga flytningar också, ganska rikligt. Men det händer också vissa månader i vanliga fall, så jag tar inte det som något tecken på något i mitt fall Flört
  • Buffsie

Jag mår så fruktansvärt jävla (ursäkta språket) illa idag, det kommer i omgångar och sköljer över mig.. Det känns som början på en riktigt jobbig influensa... :/

• Buffsie
    Poison88 skrev 2018-08-31 14:37:55 följande:

Dra mig baklänges! Jag gjorde ett tidigt graviditetstest. Vågar jag tro på detta?

Grattis!! Vad roligt med ännu ett plus i gruppen!!! :D
Svar på tråden Vi med Bim September 2018